Billion 5200G og perspektiv bredbånd
Fra : Bloppy

Dato : 11-11-07 10:57

Hej gruppe...

Nogen der har en Billion Bipac 5200G og har fået den til at køre annex_m og
over 1 mbit i upload ?

Har en Bipac 7300VGP men den kører ikke optimalt og jeg kan ikke udnytte
VOIP i den op mod min udbyder perspektiv bredbånd.

Hvad kører i med op mod Perspektiv bredbånd.

Anbefaling søges og helst uden at man skal have modem, router, pap2t (altså
mange strømslugende enheder) tilsluttet.

MVH.
Bloppy

Fra : Peter Anskjær

Dato : 13-11-07 07:18

"Bloppy" <bloppy@piratcom.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe...
>
> Har en Bipac 7300VGP men den kører ikke optimalt og jeg kan ikke udnytte
> VOIP i den op mod min udbyder perspektiv bredbånd.
>
> Hvad kører i med op mod Perspektiv bredbånd.

Jeg kørte også 7300VGP, det var ikke godt. Efter at have beklaget mig til CM
Nordic over stabilitet fik jeg den ombyttet til en BiPAC 7401VGP som indtil
videre har kørt upåklageligt i Annex M, dog også kun med 1MB i upload
hvilket jeg i grunden ikke har tænkt over før nu.
Jeg ved ikke om jeg kan bruge deres ip-telefoni, bruger selv musimi.
CM Nordic var ikke blege for at indrømme at 7300VGP er et meget dårligt
produkt.

Mvh
Peter

Fra : Bloppy

Dato : 13-11-07 14:18

"Peter Anskjær" <peter@_rem_nskjaer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg ved ikke om jeg kan bruge deres ip-telefoni, bruger selv musimi.
> CM Nordic var ikke blege for at indrømme at 7300VGP er et meget dårligt

Kører du perspektiv bredbånd 24/2 burde du kunne køre 2 mbit upload ved at
vælge adsl2+ og annex_m i routeren.

Kan den ikke det ?

Hvordan fik du foretaget ombytningen ?
sendte de den til dig eller hvad ?

Bloppy

Fra : Peter Anskjær

Dato : 13-11-07 17:02

> "Peter Anskjær" <peter@_rem_nskjaer.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kører du perspektiv bredbånd 24/2 burde du kunne køre 2 mbit upload ved at
> vælge adsl2+ og annex_m i routeren.
>
> Kan den ikke det ?

Efter jeg havde skrevet prøvede jeg at refreshe, jeg kørte allerede
annex_m2+ (der kan ikke vælges seperat adsl2+ og annex_m). Det gav en del
problemer med at jeg lige pludseligt ikke kunne få tildelt en ip-adresse.
Efter noget bøvlen med boksen fik jeg en ip og jeg kører nu 24/2. Hvorfor
jeg ikke kørte 24/2 før og om jeg tidligere har kørt 24/2 ved jeg ikke.

> Hvordan fik du foretaget ombytningen ?
> sendte de den til dig eller hvad ?

Jeg blev tilbudt at jeg kunne sende den ind og så ville de sende en 7401VGP,
men da jeg ikke ønskede at være uden internet aftalte jeg med dem at komme
forbi deres kontor i Brøndby. Det gik ikke helt smertefrit da der ved første
aftale ikke var nogen på kontoret på trods af at vi havde aftalt tid og dag,
han havde glemt det og var i Sverige. Men dagen efter fik jeg den ombyttet
kvit og frit.
Jeg skal ikke kunne sige om du kan få ombyttet din, hvis der er problemer
med den kan du vel.

Mvh
Peter