Erfaringer med TDC´s bredbånd city?
Fra : Lars Jørgensen / 275~

Dato : 10-11-07 09:42

Hej NG.

Nogle der har erfaringer med bredbånd city, herunder hvad man kan forvente
af hastighed og oppe tid?

Lars

Fra : Nicolai

Dato : 10-11-07 11:18

> Nogle der har erfaringer med bredbånd city, herunder hvad man kan forvente
> af hastighed og oppe tid?

Jeg har 15 Mbit og det er klippestabilt - og var en kongeløsning for mig da
min gamle 20mbit ikke var stabil, så det gjorde lige forskellen.

Jeg har ikke brug for support som IT-mand, så har kun brug for TDC i
tilfælde af nedbrud, og det har endnu ikke været aktuelt

Fra : Dopedog

Dato : 10-11-07 11:58

> Hej NG.
>
> Nogle der har erfaringer med bredbånd city, herunder hvad man kan forvente
> af hastighed og oppe tid?
>
> Lars

Jeg har en 15/1 mbit forbindelse (altså med Bredbånd City) og det kører
MEGET stabilt ! Jeg har haft det siden de startede, og tror faktisk ikke det
har været nede én eneste gang (ikke hvad har lagt mærke til anyway) så kan
kun anbefale det.

-Ronnie

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-11-07 14:08

Lars Jørgensen / 2750 wrote:

> Nogle der har erfaringer med bredbånd city, herunder hvad man kan
> forvente af hastighed og oppe tid?

Det er identisk med TDCs normale bredbåndsprodukt, bortset fra den
manglende gratis telefonsupport.

--
Jesper Lund

Fra : Svend

Dato : 11-11-07 09:22

Lars Jørgensen / 2750 wrote:
> Hej NG.
>
> Nogle der har erfaringer med bredbånd city, herunder hvad man kan forvente
> af hastighed og oppe tid?
>
> Lars

Jeg skiftede fra en 8 mbit hos cybercity med ping tider på 10-11 msek.
til Bredbånd city med ping tider på 22-23 msek.

Jeg skiftede fordi jeg ikke ville betale 100 kr. for fast ip, men de
pingtider kom som lidt af en overraskelse.

--
Svend

Fra : Nicolai

Dato : 11-11-07 10:45

> Jeg skiftede fra en 8 mbit hos cybercity med ping tider på 10-11 msek. til
> Bredbånd city med ping tider på 22-23 msek.

10-11 er også uhørt lavt på dsl

> Jeg skiftede fordi jeg ikke ville betale 100 kr. for fast ip, men de
> pingtider kom som lidt af en overraskelse.

Men 20-25 kan næppe være et problem for dig?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-11-07 14:44

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in

> 10-11 er også uhørt lavt på dsl

Jeg havde også meget lave ping da jeg var Cybercity kunde. Nu hvor jeg er
Fullrate kunde er pingtiderne på 30-40 ind til dix, hvor de helt sikkert lå
under 20 da jeg var CC kunde (på samme adresse/kobber).

I fullrates forum har jeg læst om at man kan få lave ping-tider hvis
interleaving slåes til på linjen (skal gøres af support og man risikerer en
ustabil forbindelse hvis ikke kobberet er meget godt).

Jeg synes egentlig ikke selv det er noget større problem som jeg lægger ret
meget mærke til i det daglige. Jeg tror mest det har betydning for folk der
brugere spilservere meget.

//flemming

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-11-07 18:40

On 11 Nov 2007 13:44:02 GMT, Flemming Joensson
<flemming@joensson.invalid> wrote:

> I fullrates forum har jeg læst om at man kan få lave ping-tider hvis
> interleaving slåes til på linjen

Nej, det er omvendt. Det skal slås fra og sættes til Fast Path.

-A

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-11-07 21:52

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> Nej, det er omvendt. Det skal slås fra og sættes til Fast Path.

Ok, tak fordi du rettede mig. Det var 4 måneder siden jeg undrede mig over
mine pingtider hos fullrate og læste i forummet - så jeg huskede det
åbenbart omvendt

//flemming

Fra : Svend

Dato : 11-11-07 19:58

Nicolai wrote:

> 10-11 er også uhørt lavt på dsl

Ja jeg gloede også da jeg så det, men det kan man hurtigt vende sig til.

> Men 20-25 kan næppe være et problem for dig?

Remote desktop bliver så meget bedre af små pingtider.
--
Svend

Fra : skibber

Dato : 11-11-07 12:04

On 10-11-2007 09:41:45, "Lars Jørgensen / 2750" wrote:
> Hej NG.
>
> Nogle der har erfaringer med bredbånd city, herunder hvad man kan forvente
> af hastighed og oppe tid?
>
> Lars

Har brugt deres bredbånd i nogle år
men smuttede lige en tur omkring CC med telefoni
det var en klam omgang,

Nu er jeg tilbage hos TDC og har bredbånd city dog
kun 8/512 med døgntelefoni og det kører
100% stabilt også telefoni.

Så jeg er godt tilfreds.

/skibber

Fra : Lars Jørgensen / 275~

Dato : 11-11-07 15:20

"Lars Jørgensen / 2750" <nyhedsgruppeREMOVE@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:47356ec7$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Nogle der har erfaringer med bredbånd city, herunder hvad man kan forvente
> af hastighed og oppe tid?
>
> Lars

Er der noget krav til den router der skal på? tænker på at den skal kunne
håndtere 15 mbit forbindelsen?
Hvad har i andre på af router?

Lars

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 11-11-07 19:46

Lars Jørgensen / 2750 skrev:

> Er der noget krav til den router der skal på? tænker på at den skal kunne
> håndtere 15 mbit forbindelsen?
> Hvad har i andre på af router?

Jeg har en god gammel WRT54G fra den gang de kun kørte linux :) Der
trækker jeg nemt en 15Mbit/1. Også med fuld skrue på p2p, hvis det
skulle betyde noget.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://mandril.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-11-07 21:55

Bjarke Ravn-Jonsen <bjarke@mandril.invalid> wrote in

> Jeg har en god gammel WRT54G fra den gang de kun kørte linux :) Der
> trækker jeg nemt en 15Mbit/1. Også med fuld skrue på p2p, hvis det
> skulle betyde noget.

Jeg har en V2.2 - den dør på wireless med ca. en uges mellemrum når der er
mange connections. Man kan godt komme ind i adm. interfacet, men den eneste
måde at få wireless op igen er ved at tage strømmen. Hvilken hw revision er
din (det står på undersiden)?

Jeg lagde først mærke til problemet da jeg gik fra 4 til 10Mbit downstream.

//flemming

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 12-11-07 16:18

Flemming Joensson skrev:

> [...]
> måde at få wireless op igen er ved at tage strømmen. Hvilken hw revision er

Jeg mener min er en 2.2 også(gider ikke tjekke da den sidder skruet fast
under et bord)
Min firmware er: v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-11-07 22:14

> Jeg mener min er en 2.2 også(gider ikke tjekke da den sidder skruet fast
> under et bord)
> Min firmware er: v4.71.1, Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c

Ahh - jeg kører bare med stock firmware som er ved at være en ældre sag.

/flemming

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-11-07 18:30

Flemming Joensson skrev:

> Ahh - jeg kører bare med stock firmware som er ved at være en ældre sag.

Det er da også en fejl :) De ældre linksys' firmwares havde problemer
med for lang levetid på connections, og det gjorde især at p2p kunne
tvinge routeren i knæ.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-11-07 21:16

> Det er da også en fejl :) De ældre linksys' firmwares havde problemer
> med for lang levetid på connections, og det gjorde især at p2p kunne
> tvinge routeren i knæ.

Ja lige præcis - men kun den trådløse del... mystisk fejl
Nå, men jeg må i gang med at hælde noget thirdparty på.

Jeg har ikke rigtig fået sat mig ind i hvilken en det skal være.
Hvis man kun har brug for ganske almindelig wireless (uden forhøjet
sendestyrke) og radius og jeg skal gi' dig hvilken af de forholdsvis mange
alternative firmwares er så et fornuftigt bud?

Jeg savner en form for sammenligning af de forskellige firmwares så jeg kan
se hvad man vinder/mister ved at vælge den ene frem for den anden.

/flemming