Opsigelse af job med medarbejderbb
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 04-11-07 09:13

Hejsa

Jeg har opsigt min stilling pr 31/11, og må i den forbindelse vinke
farvel til mit TDC medarbejderbredbånd (10/1 mbit stabilt internet). Er
der nogen, som ved hvordan TDC's normale procedurer er?

Tænker på om man bare står uden internet, eller om man bliver tilbudt
en konvertering til privat? Er heller ikke så sikker på, jeg vil betale
600 kr i måneden for at have internet ;)

Mvh
Hans

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-11-07 15:13

Hans Mouridsen wrote:

> [...]
> tilbudt en konvertering til privat? Er heller ikke så sikker på,
> jeg vil betale 600 kr i måneden for at have internet ;)

Jeg har selv hørt om følgende muligheder

1) TDC tilbyder dig at overtage forbindelsen (konkret eksempel fra
sommeren 2006).
2) TDC sender dig en mail om at forbindelsen nedtages den dd/mm (se
nednefor). Jeg fik denne mail cirka en måned før nedtagelsen, og en
måned efter fratrædelsen. Jeg endte med at få to måneders gratis
bredbånd, betalt af min tidligere arbejdsgiver

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 04-11-07 21:37

I demand that "Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> may or may not have
written in news:472dd465$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Jeg har selv hørt om følgende muligheder
> 1) TDC tilbyder dig at overtage forbindelsen (konkret eksempel fra
> sommeren 2006).

Min arbejdsgiver opsagde forbindelsen (selvom jeg havde bedt om at
overtage den), så jeg fik bare at vide at nu ville linien blive nedlagt i
et brev fra TDC!

> [...]
> måned efter fratrædelsen. Jeg endte med at få to måneders gratis
> bredbånd, betalt af min tidligere arbejdsgiver

Min arbejdsgiver glemte min linie og alt kommunikation gik mildt sagt i
hårdknude, så det tog noget tid før linien blevet taget ned!

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Thomas

Dato : 05-11-07 20:46

> [...]
>
> Tænker på om man bare står uden internet, eller om man bliver tilbudt en
> konvertering til privat? Er heller ikke så sikker på, jeg vil betale 600

Jeg ringede bare til kundeservice og fik forbindelsen ændret til mig i
stedet, det tog 5 min, du kan jo altid ændre til et billigere abonement hvis
det nuværende er for dyrt.

Thomas

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 05-11-07 22:50

I demand that "Thomas" <Tbentsen@jubii.dk> may or may not have written
in news:472f72f7$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Jeg ringede bare til kundeservice og fik forbindelsen ændret til mig i
> stedet, det tog 5 min, du kan jo altid ændre til et billigere
> abonement hvis det nuværende er for dyrt.

Det kunne jeg, så vidt jeg husker ikke! Ifølge TDC "ejede" mit tidligere
firma kobberet i X antal måneder efter opsigelsen. Jeg kan ikke huske
begrundelsen, men det var vist rimelig søgt! Nu var det ikke noget
problem, da jeg har 3+ linier ført ind i huset fra tidligere opkoblinger
(TDC, CC) - men det skabte noget forvirring, da linien for nyeligt blev
gravet over og samlet igen. Jeg havde ærlig talt glemt de ekstra stik
under min søns seng, så jeg kunne ikke få internetforbindelsen til at
virke!

Hvis teknikkeren bare havde sagt at det var sat rigtig sammen, men at han
ikke lige vidste hvilket ledningspar der var koblet sammen, så havde jeg
ikke ringet til dem igen og igen for at få ordnet den *$!@&% forbindelse!

Andrew Engels Rump

Fra : Thomas

Dato : 06-11-07 21:21

> Det kunne jeg, så vidt jeg husker ikke! Ifølge TDC "ejede" mit tidligere
> firma kobberet i X antal måneder efter opsigelsen. Jeg kan ikke huske
> begrundelsen, men det var vist rimelig søgt!

Din tidligere arbejdsskiver kan umuligt eje en tlf linie til din adresse,
det er muligt at de er bundet af en minimums tidsrum de skal betale for men
direkte eje den kan de ikke, og så skal de jo bare afregne for minimums
beløbet til TDC.
Forestil dig at du bliver uenig med din chef og du bliver opsagt, han ville
så kunne genere dig ved du ikke kan få fastnet tlf. eller internet til evig
tid, for han ejer jo linien .... det tror jeg alså ikke på.

Thomas

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 09-11-07 15:36

I demand that "Thomas" <Tbentsen@jubii.dk> may or may not have written
in news:4730cc8a$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> [...]
> ville så kunne genere dig ved du ikke kan få fastnet tlf. eller
> internet til evig tid, for han ejer jo linien .... det tror jeg alså

Jeg kan desværre ikke huske den nærmere forklaring.
Det var en erhvervslinie og jeg havde min egen, så min arbejdsgiver kunne
ikke direkte genere mig, men det kan være at du har en forklaring, for vi
havde netop skiftet til TDC et stykke tid før jeg forlod virksomheden og
det kan være at vi ikke havde haft linier "længe nok" - men det var ikke
den forklaring jeg fik den gang - og jeg kan desværre ikke hvorfor jeg
ikke kunne overtage linien.

Andrew Engels Rump

Fra : claus b. p.

Dato : 06-11-07 12:57

"Hans Mouridsen" <hom@YETRQISpc.dk (fjern YETRQIS)> wrote in message
> [...]
>
> Tænker på om man bare står uden internet, eller om man bliver tilbudt en
> konvertering til privat? Er heller ikke så sikker på, jeg vil betale 600

Hvad med at spørge firmaet om de nedlægger linien eller bare (som mit
tidligere firma gjorde) bare ændrer faktureringsadressen til dig selv?
Du skal være opmærksom på at det kan koste penge at oprette en ny
forbindelse hvis den gamle bliver nedlagt.
Men der er penge at spare på at skifte til noget andet end TDC, når det er
ens egen pengepung det går ud over.
Jeg er igang med at skifte til Fullrate, så får jeg samtidig et
telefonabonnement mindre at betale til. Håber så det virker stabilt, men
ellers må man jo klare det med mobiltelefon og naboens usikrede trådløse
netværk, hvis der går mudder i det.

/Claus

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-07 18:20

Hans Mouridsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har opsigt min stilling pr 31/11, og må i den forbindelse
> vinke farvel til mit TDC medarbejderbredbånd (10/1 mbit
> stabilt internet). Er der nogen, som ved hvordan TDC's normale
> procedurer er?

Spørg din arbejdsgiver, hvilken aftale de har - det er nok det
mest rigtige.

PS 31/11 findes ikke

Jan

--