Forbrugsafregnet, hvordan fungere det egen~
Fra : Peter

Dato : 30-10-07 18:35

Hej.

Hvordan fungere en forbrugsafregnet forbindelse egentlig ??

Jeg er klar over at man skal betale for det forbrug man har, men.......

Hvis eks. X har forbrugsafregnet, og X ikke bruger sin forbindelse, men Y
sætter en maskine til at pinge på X helt vildt, eller hvis Y sætter en
maskine til at sende et eller andet til X, uden at X nødvendigvis vælger at
modtage, eller svarre, hvad sker der så ??

Jeg siger at X kommer til at betale for det forbrug, en kammerart mener ikke
at X kommer til at betale.....
Hvad siger i ??

--
Peter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-10-07 18:57

On Tue, 30 Oct 2007 18:34:32 +0100, "Peter" <pd@gæt.dk> wrote:

> Jeg siger at X kommer til at betale for det forbrug, en kammerart
> mener ikke at X kommer til at betale.....
> Hvad siger i ??

Jeg siger, man er nødt til at spørge udbyderen, hvordan netop de måler
og afregner det.

-A

Fra : Peter

Dato : 30-10-07 19:13

Hej.

> Jeg siger, man er nødt til at spørge udbyderen, hvordan netop de måler
> og afregner det.

Ok, tak for info.....
- jeg kan deraf forstå at der på markedet, er forskellige måder at afregne
dette på ??

Iøvrigt kan jeg sige at det er TDC der er udbyderen......

--
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-07 20:11

Peter skriver:

> Hvis eks. X har forbrugsafregnet, og X ikke bruger sin forbindelse, men Y
> sætter en maskine til at pinge på X helt vildt,

Åing fylder ufatteligt lidt.

> eller hvis Y sætter en
> maskine til at sende et eller andet til X, uden at X nødvendigvis vælger at
> modtage, eller svarre, hvad sker der så ??

Hvordan vil du sende noget til en anden computer, uden at denne computer
siger "ja tak" til det ?

> Hvad siger i ??

At ping'en er lidt svær, det kan kun udbyderen svare på.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter

Dato : 30-10-07 20:23

Hej.

> Hvordan vil du sende noget til en anden computer, uden at denne computer
> siger "ja tak" til det ?

Det er da muligt at vi forklare det lidt forkert.....
Men så forestil dig at din linie bliver udsat for et af de der angreb, hvor
alle maskiner i hele verdenen samtidig forsøger at komme igennem.... (hvad
er det nu de kaldes...)

Eller at en eller anden person (eller 10) sidder og bliver ved med at
port-scanne din forbindelse.....

Eller noget helt andet......

Altså trafik som du reelt ikke beder om.......

Vi snakker slet ikke om lovligheden af at portscanne eller andre former for
angreb, bare om hvem der kommer til at betale, hvis det er en

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-07 20:25

Peter skriver:

> [...]
> alle maskiner i hele verdenen samtidig forsøger at komme igennem.... (hvad

"phising" ?

> [...]
>
> Vi snakker slet ikke om lovligheden af at portscanne eller andre former for
> angreb, bare om hvem der kommer til at betale, hvis det er en

Spørg udbyderen.

Fra : Hauge

Dato : 30-10-07 20:40

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Spørg udbyderen.

Eller vente og se om der er en der har en anelse viden, der findes folk der
har den viden, og sikkert også vil dele den. Altså dem der ikke svarer for
at holde sig vågen..

Mvh Hauge, der svarede her i tråden for at holde sig vågen..

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-10-07 21:00

> "phising" ?

DDoS
http://wiki.openrbl.org/wiki/DDoS

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : N_B_DK

Dato : 09-11-07 23:47

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Peter skriver:

> "phising" ?

Nej, phising er når man prøver at lokke folk ind på en side der udgiver sig
for at være en anden side.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-10-07 21:02

> Hvordan vil du sende noget til en anden computer, uden at denne computer
> siger "ja tak" til det ?

UDP.. Computeren tager selvfølgelig ikke imod det, men trafikken stopper
først efter computerens interface.

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-11-07 20:21

> Peter skriver:

> Åing fylder ufatteligt lidt.

Man kan pinge med forbandet store pakker, jeg tror ikke det er noget større
problem at fylde en ADSL-forbindelse med pingpakker, hvis ikke der er en
router der brokker sig på vejen.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-10-07 21:02

"Peter" <pd@gæt.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan fungere en forbrugsafregnet forbindelse egentlig ??

Du betaler for den trafik der ryger over linjen.

> Jeg siger at X kommer til at betale for det forbrug, en kammerart mener
> ikke at X kommer til at betale.....
> Hvad siger i ??

Det afhænger af udbyderen, men typisk betaler man for trafik uanset hvorfra
den er initieret.
Nogle udbydere (fx 3, som udgangspunkt) forhindrer at andre kan initiere
trafik til brugere med forbrugstaksering, med de fordele og ulemper det så
giver.

Fra : claus b. p.

Dato : 01-11-07 15:17

"Peter" <pd@gæt.dk> wrote in message news:IWJVi.25$4K4.15@news.get2net.dk...
> [...]
> at modtage, eller svarre, hvad sker der så ??
>
> Jeg siger at X kommer til at betale for det forbrug, en kammerart mener

Mon ikke man skal betale ekstra for et filter hos udbyderen der kan begrænse
den slags trafik? Udbyder har ingen interesse i andet end at måle hvor mange
MB der løber over linien, og så fakturere det. Man kan sætte sin firewall op
til at blokere al uvedkommende trafik, så vil eventuelle hackere og
portscannere hurtigt søge videre mod andre græsgange. Hvis derimod du søger
ind på en internetside der hele tiden sender billedopdateringer har du i
princippet selv bedt om det, så koster det. Forbrugsafregning er pr.
definition for det meget lille forbrug. Ligesom en modemopkobling. Men
bortset fra det, en ping består af ganske få bytes, der skal dæleme komme
mange af dem før det kan ses på afregningen.

/Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-11-07 21:58

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mon ikke man skal betale ekstra for et filter hos udbyderen der kan
> begrænse den slags trafik? Udbyder har ingen interesse i andet end at måle
> hvor mange MB der løber over linien, og så fakturere det.

Udbydere har en ret stor interesse i at undgå unødige regningsklager og ikke
mindst at skulle behandle dem.

Fra : claus b. p.

Dato : 06-11-07 12:49

> "claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Udbydere har en ret stor interesse i at undgå unødige regningsklager og
> ikke mindst at skulle behandle dem.

Selvfølgelig har de det, men mon ikke de fleste alligevel hellere ser
beskyttelse af privatlivets fred, end at teleselskabet går ind og analyserer
pakkerne for at bestemme hvilke man må få, og hvilke man ikke må få? Hvordan
skal teleselskabet fx. kunne gøres ansvarlig for et for stort forbrug hvis
brugeren har sat en usikret trådløs router på linien?
Det vil nok være en god ide at undersøge hvordan abonnementsbetingelserne
er, når man bestiller forbindelsen, og så sikre sig selv bedst muligt med
firewalls mm., i stedet for at tro at den slags kan forventes fra ISPen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-11-07 18:33

> [...]
> beskyttelse af privatlivets fred, end at teleselskabet går ind og
> analyserer pakkerne for at bestemme hvilke man må få, og hvilke man ikke

Nu er NAT en ret standard ting som effektivt forhindrer problemet..

> Hvordan skal teleselskabet fx. kunne gøres ansvarlig for et for stort
> forbrug hvis brugeren har sat en usikret trådløs router på linien?

Udadgående forbrug er selvfølgelig altid kundens problem