Få delphi til at vise et programs exit-kod~
Fra : willowcroft@gmail.co~

Dato : 08-11-07 13:06

Hejsa

Nogen der kender en måde til at få vist et programs exit-kode i delphi
(dvs. i ide'en ved "Run")?

Dvs. hvis jeg i mit program skriver

Halt(2);

eller

ExitCode := 2; //og derefter lukker jeg programmet

så vil jeg gerne under debug (eller andet sted i delphi) kunne se
denne exit-kode som programmet giver (uden at skulle bruge et andet
program til at kalde mit program, eller sætte debug-break). Tror ikke
man kan, men det kan jo være at der er en menu jeg endnu ikke har
fundet...

På forhånd tak.

-- Esben

Fra : Carsten Gaderup

Dato : 10-11-07 11:48

Du kan vel blot i FormClose skrive:

ShowMessage('Exit-Code = '+IntToStr(ExitCode));

Mvh
Carsten

Fra : piltoft@gmail.com

Dato : 11-11-07 08:45

On Nov 10, 11:47 am, "Carsten Gaderup" <CarstenGade...@hotmail.com>
wrote:
> Du kan vel blot i FormClose skrive:
>
> ShowMessage('Exit-Code = '+IntToStr(ExitCode));
>
> Mvh
> Carsten

Nej. Det viser jo ikke exitkoden koden i delphi's IDE - hvilket er
hvad jeg har brug for - og virker selvfølgelig heller ikke ved Halt
(da den der vil skulle være under " finalization").

-- Esben