Hvilke farver bruges i tlf inst.???
Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-11-07 13:26

Rød, blå og gul er til første telefon.
Hvilke farver er så til næste??

Jeg skal have 2 forbindelser nu hvor jeg skal have
firma ADSL, så jeg vil forberede inst. til montøren.

Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-11-07 14:14

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> Rød, blå og gul er til første telefon.
> Hvilke farver er så til næste??
>
> Jeg skal have 2 forbindelser nu hvor jeg skal have
> firma ADSL, så jeg vil forberede inst. til montøren.

Ja så tog sagen en drejning jeg ikke forventede.
Det kabel jeg har fået af en TDC tekniker er
et med 4 parsnodede ledninger i.
Farverne er dog :
Hvid/orange
Hvid/blå
Hvid/brun
Hvid/grøn

Hvad er til hvad??

Fra : Erik

Dato : 10-11-07 19:56

> Ja så tog sagen en drejning jeg ikke forventede.
> Det kabel jeg har fået af en TDC tekniker er
> [...]

Hvid/blå =par 1
Hvid/orange = par 2
Hvid/grøn = par 3
Hvid/brun = par 4

MVH
Erik

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-11-07 21:59

"Erik" <e@nejnej.> skrev i en meddelelse
> Hvid/blå =par 1
> Hvid/orange = par 2
> Hvid/grøn = par 3
> Hvid/brun = par 4

Og jeg siger mange tak

Fra : KsNa

Dato : 10-11-07 20:00

> [...]
>>
> Ja så tog sagen en drejning jeg ikke forventede.
> Det kabel jeg har fået af en TDC tekniker er

Hvis du har trukket kablet, så forbinder montøren sikkert kablet rigtigt for
dig.

Mvh
kim

Fra : Frank Damgaard

Dato : 10-11-07 14:19

Andersen [3650] skrev:
> Rød, blå og gul er til første telefon.
> Hvilke farver er så til næste??
>
> Jeg skal have 2 forbindelser nu hvor jeg skal have
> firma ADSL, så jeg vil forberede inst. til montøren.

Der anvendes kun 2 ledere til en telefon eller ADSL forbindelse,
normalt rød+blå i forlængerledningen.

De billige telefonforlænger fra byggemarked er normalt ikke parsnoede
og alt for tynd....

skal du selv trække kabel, så anvend CAT5/UTP (netværkskabel)eller
bedre der indeholder 2x4 parsnoede tråde, hvor man anvender et par
til hver forboindelse.
Du har så 2 par (4 tråde) tilovers som evt. kan anvendelse til netværk.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-11-07 14:29

> [...]
>til hver forboindelse.
>Du har så 2 par (4 tråde) tilovers som evt. kan anvendelse til netværk.

Som du sikkert har set så er jeg også ovre i et net kabel af en slags.
Men der er sikkert en farverækkefølge som teknikerne fra TDC bruger.
Det var sådan set bare for at følge deres standard, ligesom jeg har en
til mine kabler når jeg laver el.