Flytte MS SQL database?
Fra : Member

Dato : 06-11-07 11:44

Hej

Jeg har lavet en lille database i MS SQL Server 2005, som jeg gerne vil have
flyttet over på en USB stick, så jeg kan komme til den fra flere computere,
den skal ikke ud p nettet. Jeg har kopieret ldf og mdf filen over på USB
sticken, men kan ikke åbne dem.
Hvordan gør jeg?

/@

Fra : Member

Dato : 06-11-07 12:43

Nå, fik det gjort ¨på en meget bøvlet måde, hvis nogen kan en smartere så
sig endelig til

Her er min bøvlede fremgangsmåde:
1 Oprettede en ny database på den nye maskine jeg vil bruge, denne databasse
har samme navn som den database jeg vil flytte.
2 Genstarte maskinen
3 Flytte og overskrive databasen fra den gamle til den nye maskine

Bøvlet og ufiks, ja, men den virker

/@

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-11-07 19:39

Member wrote:
> Nå, fik det gjort ¨på en meget bøvlet måde, hvis nogen kan en
> smartere så sig endelig til

detach/attach
fx
http://www.dbarecovery.com/attachdb.html

> [...]
> 2 Genstarte maskinen
> 3 Flytte og overskrive databasen fra den gamle til den nye maskine

Der nok ingen der vil anbefale den fremgangsmåde
Er uheldet ude så er data utilgængelige

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-11-07 13:09

Member skrev:

> [...]
> til den fra flere computere, den skal ikke ud p nettet. Jeg
> har kopieret ldf og mdf filen over på USB sticken, men kan

Der er to gængse metoder:

1) Backup/Restore
2) Detach/Attach

Jeg har kun erfaring med Backup/Restore-metoden - der har den
fordel at den kan laves uden at påvirke den kørende database.

Detach/Attach går ud på at man "kobler databasen ud" (detach),
hvorved datafilerne frigives. Herefter kan de så "kobles ind"
(attach) på en anden maskine.

--
Jens Gyldenkærne Clausen