Hvad menes med disse 3 råd
Fra : Ukendt

Dato : 27-10-07 16:43

Hej.

Jeg har fundet et sted på nettet, hvor der stod gode råd inden
programmering.

Her er et par udplug, jeg ikke lige fanger:
- Overvej om du vil bruge interfaces
- Brug try-finally, try-except hvor du kan!
- Prøv at lave det objektorienteret fra starten. Lav nogle gode baseobjekter
hvorfra man kan nedarve og udvide funktionalitet.

Kan jeg få en til at uddybe, hvad der måske menes med disse 3 ting, inden
jeg begynder at kaste mig ud i et project.

vh
Vint

Fra : Thomas Demant

Dato : 28-10-07 21:30

> Jeg har fundet et sted på nettet, hvor der stod gode råd inden
> programmering.
>
> Her er et par udplug, jeg ikke lige fanger:
> - Overvej om du vil bruge interfaces
Kan jeg desværre ikke hjælpe med.

> - Brug try-finally, try-except hvor du kan!
Det er en metode til at behandle fejl (exceptions) med. Så undgår man
kedelige fejldialoger med en masse tal og bogstaver.
Man kan lave sine egne fine fejlmeddelelser, man kan skrive fejlen til en
logfil, man kan ignorere fejlen og bare lade programmet fortsætte. Der er
mange mulighedder.
Der er lidt eksempeler her: http://www.delphibasics.co.uk/RTL.asp?Name=Try

> - Prøv at lave det objektorienteret fra starten. Lav nogle gode
> baseobjekter hvorfra man kan nedarve og udvide funktionalitet.
Kan jeg desværre heller ikke hjælpe med.

--
Thomas [5700 / 4990]

Fra : Toke Herkild

Dato : 31-10-07 13:12

Opret gode baseobjecter:
Et baseObject kunne være et object/klasse der håndtere fileIO eg:
TAFile = Class(Object)
private
fFileName: String;
fVersion: String;
public
procedure SetFileName...
constructor Create(Owner: TObject);
destructor free;
end;

Denne klasse kan så indeholde funktioner og metoder til at hente div
informationer f.eks exefilename, filversion osv og kan bruges andre
steder, Det samme kan f.eks. laves imellem et sæt af objecter og de
tabeller men henter data fra i forbindelse med en DB løsning hvor
objecterne vil gøre det nemmere at tilføje dem til liste og lign.

Kig på google efter f.eks Delphi objects tutorials

Mvh
Toke Herkild

Fra : dk_sz

Dato : 31-10-07 16:11

> - Overvej om du vil bruge interfaces

> - Prøv at lave det objektorienteret fra starten. Lav nogle gode
> baseobjekter hvorfra man kan nedarve og udvide funktionalitet.

Du kunne tage et kig på bogen Design Patterns:
http://www.amazon.com/Design-Patterns-Object-Oriented-Addison-Wesley-Professional/dp/0201633612
som forklarer koncepter.

For generelt om Delphi object orienteret programmering:
http://www.delphibasics.co.uk/Article.asp?Name=OO

Artikler der uddyber:
http://www.delphibasics.co.uk/Article.asp?Name=Inherit
http://www.delphibasics.co.uk/Article.asp?Name=Abstract
http://www.delphibasics.co.uk/Article.asp?Name=Interface

mv Thomas Schulz - A1 Sitemap Generator :
http://www.micro-sys.dk/products/sitemap-generator/