SolidWorks licens server m/USB dongle på V~
Fra : Jens

Dato : 31-10-07 11:27

Hej!

Er der nogen der har erfaring med at virtualisere SolidWorks licensserveren
m/USB dongle på en VMWare server (den gratis version (den kan se
USB-porte)).

Jeg kan desværre ikke selv prøve, da min licens jo er låst til en
Server/MAC-adresse etc. og den er i drift.

Jeg vil køre min LMTOOLS på en Windows 2003 R2 Server Standard 32 bit, som
jeg afvikler som virtuel server på VMWare server.

Jens

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-11-07 15:17

Jens wrote:

> Jeg kan desværre ikke selv prøve, da min licens jo er låst til en
> Server/MAC-adresse etc. og den er i drift.

Kan du ikke bare taste serverens MAC ind i den virtuelle mens du tester?

Ole Thomsen

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 01-11-07 15:36

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare taste serverens MAC ind i den virtuelle mens du tester?

ville jeg også sige.. den kan vel klones ?

-Leon

Fra : Andreas Jensen

Dato : 04-11-07 12:40

Hejsa

Jeg kender ikke lige Splid Works, men jeg har lige virtualiseret Telephony
Manager fra Nortel, og dette system kræver en USB-dongle.

Jeg har købt "USB over network" (http://www.usb-over-network.com/) og
installeret serverdelen på en fysisk overvågningsPC og klientdelen på den
virtelle server. Jeg har installeret både server og klient som
Windows-sevices (så starter det op automatiskt, hvis een af delene
genstartes), og det fungerer fint. (Dog melder klienten fejl ved 1ste logon
efter genstart - men det virker alligevel)

M.v.h.
Andreas Jensen