XFX GeForce7950GT 512MB dårligt produkt ?
Fra : skibber

Dato : 27-10-07 13:19

Hej.

Nu har jeg indenfor 14 dage haft 2 stykker
XFX GeForce7950GT 512MB grafig kort
de er begge stået af.

Venter lige nu på et 3 ombytter kort
:-/

Nogle der har været ude for det samme med det kort
eller er det et skod kort ?

Kommer fra et ATI X1950GT som kørte
ganske godt kunne bare ikke lide deres driver
derfor er jeg gået tilbage til GeForce.

Begge er AGP X8 da jeg ikke ønsker at
skifte bundkort og div lige nu.

/skibber

Fra : Hagar

Dato : 27-10-07 16:50

"skibber" <fredibau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller er det et skod kort ?
>
> Kommer fra et ATI X1950GT som kørte
> ganske godt kunne bare ikke lide deres driver

Jeg har samme kort, men kun haft det i en uge, og jeg har ikke haft det der
ligner problemer, så jeg håber mit holder bedre end dit. Hvor længe har du
kørt med dine før de gik død ?

Hagar

Fra : skibber

Dato : 27-10-07 21:34

On 27-10-2007 17:50:03, "Hagar" wrote:

> [...]
>>

> Jeg har samme kort, men kun haft det i en uge, og jeg har ikke haft det
> der ligner problemer, så jeg håber mit holder bedre end dit. Hvor længe

Det første bestildte jeg d.04.10.07 hos komplett.dk
modtog det d.09.10.07

Retur RMA d.11-09-07
8 dage om at komme retur til komplett i Gøteborg fordi at pakken skal
omkring en postbox i københavn.
Modtaget penge retur d. 24.10.07

Næste kort bestildt d.22.10.07 hos Computersalg.dk hvor jeg normalt handler
kortet modtaget d. 25.10.07 og det stod af i dag.

RMA er oprette og kortet bliver sendt retur mandag
jeg har skrevet til dem at jeg vil havde det ombyttet
og hvis det så også står af vil jeg prøve et andet
mærke.

Men når det kørte så kørte det regtigt godt
så jeg håber ikke at du får de samme problemer.

/skibber

Fra : Hagar

Dato : 27-10-07 22:02

> [...]
> mærke.
>
> Men når det kørte så kørte det regtigt godt
> så jeg håber ikke at du får de samme problemer.

Det lyder fælt, og jeg håber da ikke jeg får problemer med mit. Jeg handler
fortrinsvis hos SHG, og har det nu ganske godt med det, og de er flinke nok
med deres support. Jeg havde et ATI x800GTO før, men det kunne ikke køre
Airborne derfor skiftet nu, men det første ATI ville ikke som jeg ville, og
det blev byttet prompte fra SHG.

Hagar

Fra : skibber

Dato : 28-10-07 12:03

On 27-10-2007 22:02:03, "Hagar" wrote:

> [...]
> ikke køre Airborne derfor skiftet nu, men det første ATI ville ikke som
> jeg ville, og det blev byttet prompte fra SHG.

Jeg håber også at det er rent uheld
så alle gode gange 3
ellers er det tilbage til ATI X1950

/skibber

Fra : skibber

Dato : 30-10-07 11:48

> [...]
> ikke køre Airborne derfor skiftet nu, men det første ATI ville ikke som
> jeg ville, og det blev byttet prompte fra SHG.

ps.

Hvilken driver bruger du og anvender du nogen form for utility til
at styre blæseren på dit GeForce.

Der er et valg på Nvidia's driver hvor man kan vælge automatisk
eller manual styring af blæseren,er sat automatisk hos.

Jeg mailer lige med XFX support derfor mit spørgsmål.

/skibber

Fra : Hagar

Dato : 30-10-07 17:25

> [...]
> eller manual styring af blæseren,er sat automatisk hos.
>
> Jeg mailer lige med XFX support derfor mit spørgsmål.

Jeg har hentet min driver hos XFX, og så har jeg kun pillet ved opløsningen
på skærmen, resten er default hos mig. Jeg finder nok på at pille lidt på et
senere tidspunkt, men ikke lige nu, for jeg har så meget om ørene. Hvis du
får nogle gode tips, så må du endelig spytte ud

Hagar

Fra : skibber

Dato : 30-10-07 19:58

On 30-10-2007 17:25:17, "Hagar" wrote:

> [...]
> pille lidt på et senere tidspunkt, men ikke lige nu, for jeg har så meget
> om ørene. Hvis du får nogle gode tips, så må du endelig spytte ud

De driver hos XFX skulle være de samme som dem hos
Nvidia,men jeg skal da lige kikke efter.

Jeg skal nok vende tilbage med hvad der sker

/skibber

Fra : skibber

Dato : 03-11-07 11:40

On 30-10-2007 19:57:56, "skibber" wrote:

> De driver hos XFX skulle være de samme som dem hos
> Nvidia,men jeg skal da lige kikke efter.
>
> Jeg skal nok vende tilbage med hvad der sker
>

> /skibber

Så hentede jeg et nyt igår,og satte det i
det var flot, hvis man ellers spiller skak for det var det
eneste det kunne vise,nemlig firkantede grafig klodser og en
masse udrivninger.

Det er nu blevet bytte idag og indtil nu kører det nye
så nu er spørgsmålet hvorlænge.

Skulle det også stå af er der kun Saphire X1950gt at gå tilbage til

/skibber

Fra : Hagar

Dato : 03-11-07 12:10

> [...]
> så nu er spørgsmålet hvorlænge.
>
> Skulle det også stå af er der kun Saphire X1950gt at gå tilbage til

Hvad i al verden gør du med skidtet ?
Jeg havde ATI før, nu er jeg gået over til "fjenden" og mit første kort
kører bare.

Hagar

Fra : skibber

Dato : 04-11-07 00:54

On 03-11-2007 12:10:04, "Hagar" wrote:

> Hvad i al verden gør du med skidtet ?
> Jeg havde ATI før, nu er jeg gået over til "fjenden" og mit første kort
> kører bare.
>
> Hagar

Ikke andet end at tage det ud af æsken og
montere det i pc'en.

Bruger sågar antistatic armbånd og måtte som har en god jord forbindelse
og det har pc'en også.
Det skal lige indskydes at jeg tidligere udførte garanti rep på
div bærbare,så jeg har betalt mine lærepenge.

Nå men indtil nu kører kortet stadig uden problemer
siden kl.12:00 uafbrudt med forskillig belastning.

/skibber

Fra : Hagar

Dato : 04-11-07 02:22

> [...]
>

> Nå men indtil nu kører kortet stadig uden problemer
> siden kl.12:00 uafbrudt med forskillig belastning.

Hvor er verden dog uretfærdig, jeg har også bygget en del maskiner, dog ikke
bærbare, men jeg har aldrig brugt noget med antistatic, og maskinerne kører
den dag i dag, det er mere end 10 år siden jeg lavede den første.

Hagar

Fra : skibber

Dato : 04-11-07 13:18

On 04-11-2007 02:22:07, "Hagar" wrote:

> [...]
> kører den dag i dag, det er mere end 10 år siden jeg lavede den første.

Ja nogle gange tror man ikke sine egne øjne
godt nok har jeg da oplevet orginale stumper der var defekte
ved levering, men 3-4 gange i rap det hører til tilfældighederne.

Jeg er da også klar over at der jo er sparet en del på
stumper de bruger idag for at holde kostprisen nede
men hvor skal jeg lige være den heldige

Nå det kører stadig og det gjorde det også
hele natten til igår,så jeg håber.

Med hensyn til antistatic beskyttelse var det et krav
fra producenternes side at den slags skulle anvendes ved
reparation.

/skibber