Forståelse af kalorietabel
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 23-10-07 11:33

Mojn !

I min kalorietabel står der af Danbo 45+ ost pr. 100 g indeholder 321
kcal.

På syltetøj fra Brugsen (den gamle fabrik) står der at f. eks.
Appelsin, Jordbær og Brombær alle pr. 100 g indeholder 200 kcal og 29
g sukker.

Vil det sige, at hvis man spiser er par stykker groft knækbrød med een
af disse typer syltetøj (jævnt lag), så feder det mindre en samme
antal knækbrød med Danbo 45+ (alm skivetykkelse) ???

Hvor bliver sukkeret af i denne sammenhæng ? Er det indregnet i de 200
kcal i syltetøjet, eller har det en "tillægsvirkning"

Håber at der er nogen, der kan give mig en forklaring.

Med venlig hilsen
Hans

Fra : BS

Dato : 23-10-07 16:19

"Hans Mikkelsen (slet OQVNT)" <bkfoto3@OQVNTmail.dk> wrote in message
> [...]
> kcal i syltetøjet, eller har det en "tillægsvirkning"
>
> Håber at der er nogen, der kan give mig en forklaring.

Det betyder, at der i 100 g af din ost er 121 flere kalorier end i 100 g af
dit syltetøj, så hvis du bruger samme antal g. vil du få ca 50 % kalorier
oveni, når du bruger ost i stedet for syltetøjet.
For at få et helt nøjagtigt billede, er du altså nødt til at veje hhv. den
mængde, du bruger.

Hilsen BS