Hvad er bedst ?
Fra : nielsen81@gmail.com

Dato : 22-10-07 19:11

Ja, så er det tid til nyt grafikkort, men pengene er få.

Jeg har kig på følgende ret billige kort:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=392457

Jeg tænker at bruge det til fx lidt Far Cry og Quake 4 i 1280x1024
(ikke nødvendigvis med alt eye-candy slået til)

Maskinen er rimelig kraftig (dobbeltkerne X2 4200+, 2 GB ram), så jeg
tror næppe dét er den store flaskehals.

Så er de nævnte grafikkort OK til formålet - eller er der andre, som
er bedre, og ikke koster meget mere ?

Og er det forresten en begrænsning, at mit bundkorts grafikkort kun
har PCI-Express port med x8 hastighed (og altså ikke x16) ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-10-07 19:25

nielsen81@gmail.com wrote:

> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=392457

Spring dette over. Det er ikke noget værd ift. det nedenunder.

http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9
http://www.hardwaresecrets.com/article/452/7

> Og er det forresten en begrænsning, at mit bundkorts grafikkort kun
> har PCI-Express port med x8 hastighed (og altså ikke x16) ?

Det giver ikke problemer, hvis slottet har de fysiske mål for PCIe x16.

Jesper Poulsen

Fra : nielsen81@gmail.com

Dato : 22-10-07 19:25

On 22 Okt., 20:10, nielse...@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Og er det forresten en begrænsning, at mit bundkorts grafikkort kun
> har PCI-Express port med x8 hastighed (og altså ikke x16) ?

Jeg fik da vist skrevet noget vrøvl: Der skal bare stå: "at mit
bundkort kun" (og selvfølgelig IKKE "at mit bundkorts grafikkort
kun") :->