Database over ting til opbevaring.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-10-07 19:55

Jeg har brug for et program der kan styre opbevaring af ting. A.la. det
man bruger hos autoophuggere.

Så der kan opbevares ting i en given position, (rum, hylde), i en
periode, styret udfra "ejer" nr.
Gerne med brug af stregkoder. Eller evt. RFID.

Med adgang for alle "kunder" til at se hvad de har, via et Intranet.
Og bla. med mulighed for at sende en e-mail ud ved udløb af perioden.

Kan du foreslå relevante programmer der kan dække dette.?
Jeg har fået forslag om SAP, men det er overkill, mener jeg.

FUT: dk.edb.database

Mvh. Jørgen
--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-07 22:32

> [...]
>
> Kan du foreslå relevante programmer der kan dække dette.?
> Jeg har fået forslag om SAP, men det er overkill, mener jeg.

En database der kan opbevare alle informationer og så en brugerflade der kan
køre på en lokalserver (intranet).
Jeg kender ikke nogle programmer der lige passer, men det ville ikke koste
mange penge at få udviklet.
Databasen kunne være Access/MSsql/mySQL og brugerfladen kunne være
lavet i .asp/asp.net. Email er ikke noget problem.

Stregkodescanneren skal levere varenummer, positionsnummer og antal.
Det kan de fleste vel efterhånden.
Der skal vel osse være en regnskabsdel der beregner lejeafgift.

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-10-07 15:36

Tom Jensen wrote:
> [...]
> Det kan de fleste vel efterhånden.
> Der skal vel osse være en regnskabsdel der beregner lejeafgift.

Tak for kommentar. Nej, der er ingen lejeafgift. Bruges internt i firma.

Jeg satser på et færdigt program. Vi har noget der bruges p.t.
Hjemmelavet. Men det duer ikke.

Så derfor, alle gode forslag til at lave noget selv: GLEM DET.!

(Jeg fik det vist ikke skrevet tilstrækkeligt tydeligt i mit oprindelige
indlæg, at jeg _ikke_ arbejder på at opfinde den dybe tallerken 2 gange.!)

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-10-07 16:06

Jørgen Rasmussen <jo-ra@tdc-net.dk> writes:

> Jeg har brug for et program der kan styre opbevaring af
> ting. A.la. det man bruger hos autoophuggere.

Mon ikke nøgleordet er "lagerstyring"? Der må være nogen mindre end
SAP.

Er det en parameter om det snakker dansk?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-10-07 19:51

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Mon ikke nøgleordet er "lagerstyring"? Der må være nogen mindre end
> SAP.
>
> Er det en parameter om det snakker dansk?

Jeg vil søge på lagersyring.

Sproget skal være engelsk.

Mvh. Jørgen

--