Håndtere en skilsmisse...
Fra : JAS

Dato : 19-10-07 23:55

Syntes min tråd før endte lidt skævt.
Hvad skal jeg gøre... hun vil skilles og gerne være venner.... er der nogen
der kan fortælle om det...kan det lade sig gøre når jeg stadig elsker hende
men hun bare holder af mig som en rigtig god ven.
Hvor skal man henvende sig for at blive separeret... hvad gør jeg...

Jan

Fra : enkvinde

Dato : 20-10-07 22:35

> [...]
> hende men hun bare holder af mig som en rigtig god ven.
> Hvor skal man henvende sig for at blive separeret... hvad gør jeg...

Kære Jan

Det eneste du kan gøre, er at passe rigtig godt på dine børns far. Det bør
til gengæld også være din vigtigste opgave i den kommende tid.

varme tanker herfra
Eva

Fra : JAS

Dato : 20-10-07 22:42

> [...]
>
> Det eneste du kan gøre, er at passe rigtig godt på dine børns far. Det bør
> til gengæld også være din vigtigste opgave i den kommende tid.

Jeg vil også passe godt på mig selv, elsker mine 2 børn og kan slet ikke
bære når de skal have det at vide osv... men kan man blive venner med sin
ex-kone, kan man have glæde ved på et tidspunkt at se hende med en anden,
kan man leve uden hende...åhhhh for pokker... bliver jo nød til det... og
håber at jeg engang kan kigge tilbage og sige det måske var det bedste der
skete men lige nu er alt sort....

Jan

Fra : enkvinde

Dato : 21-10-07 10:57

>men kan man blive venner med sin ex-kone,

Ja, det kan man godt. Men nemt er det ikke. Det kræver en stor indsats fra
begge parter.

Hilsen Eva
Hvis eksmand stadig er en naturlig del af familien.

Fra : JAS

Dato : 21-10-07 21:45

> Ja, det kan man godt. Men nemt er det ikke. Det kræver en stor indsats fra
> begge parter.
>
> Hilsen Eva
> Hvis eksmand stadig er en naturlig del af familien.

Det lyder dejligt, hvad kræver det - ville sku gerne have at vi altid vil
være en del af hinandens familier - det er jo lige det jeg drømmer om for
mine børns, min egen og da også hendes skyld. Hun vil også gerne være
venner.
Men hvad med jalousi når hun finder en anden, hvordan kommer man så langt at
man kan se hinanden som venner og ikke have følelser... vil gerne....

Jan

Fra : enkvinde

Dato : 22-10-07 01:29

> [...]
> at man kan se hinanden som venner og ikke have følelser... vil gerne....

Jan - du er et menneske - du har følelser. Dem kan du ikke rende fra. Men du
kan selv bestemme hvor og hvordan de kommer til udtryk. Så du må lære at
tøjle dem, når du er sammen med konen og børnene. Særlig børnene, gør
endelig ikke dem til gidsler mellem jer voksne.

Men tiden læger alle sår og om nogen år, vil du kigge på din ekskone og
tænke "Gud, har jeg virkelig været gift med dig!!!"

Husk nu på, at der kun findes en vej i livet - nemlig fremad....... livet
kan ikke skrues tilbage. Så lad være med at ærgre dig over alle de ting du
ikke fik gjort, men se frem i stedet. Tænk i stedet over, hvad DU gerne vil
gøre i fremtiden.

Eva

Fra : JAS

Dato : 22-10-07 10:19

> [...]
> ikke fik gjort, men se frem i stedet. Tænk i stedet over, hvad DU gerne

Ja håber du har ret Eva, men lige nu er lyset for enden af tunnellen slukket
helt, kan slet ikke se hvordan jeg skal komme igennem det meget mørke hul.
Min hverdag går på at tænke op hende, på at være alene, på at jeg ikke mere
vil opleve hvor dejligt det er at kunne give og modtage kærtegn fra hende
osv...
Du her selvfølgelig ret i jeg skal kigge frem, men når jeg kigger frem lige
nu, ser jeg hende med en anden mand, ser hende være glad og mig selv trist,
ser hende blive forelsket i en anden og give den kærlighed som jeg så
mangler osv....

Jan

Fra : enkvinde

Dato : 22-10-07 22:32

> [...]
> trist, ser hende blive forelsket i en anden og give den kærlighed som jeg

Jan, styr dig. Det nytter ikke noget at henfalde til den slags tanker. De
gavner dig ikke. Du gør dig selv til offer og hvis der er noget som er
patetisk for andre (og særlig din kone) så er det klynkende voksne mænd.

Dermed ikke være sagt, at du ikke må have lov til at være ked. Selvfølgelig
må du det. Men du må ikke svælge i den slags tanker, du hiver bare dig selv
længere og længere ned. Og det hele foregår kun oppe i dit hoved. Stop det -
øjeblikkelig. Det er destruktivt og skader dig langt mere, end det gavner.

Og så må du lære, at selv om din kone skulle finde 17 nye kærester på en
gang, så kommer det ganske enkelt ikke dig ved i fremtiden. Og der går intet
fra dig - du ville nemlig ikke have fået den kærlighed fra hende alligevel.

Det er lige NU du skal blive voksen Jan, ellers går du under.

Varme tanker
Eva

Fra : JAS

Dato : 23-10-07 18:53

> [...]
> alligevel.
>
> Det er lige NU du skal blive voksen Jan, ellers går du under.

Stor respekt for dig Eva, du får sku virkelig sat gang i nogle tanker i mit
hoved... vil du udveksle emails da jeg bestemt tror du kan få mig noget på
vej....
Jan

Fra : JAS

Dato : 23-10-07 19:40

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Det lyder meget rigtigt Eva og forstår godt hvad du skriver, men hvordan
bliver jeg voksen fra den ene dag til den anden, hvordan får jeg stoppe de
åndsvage tanker over i mit hoved.
Det ene øjeblik kan min fornuft godt se at det måske nok er bedst at vi
stopper med at være ægtefolk og bare gode venner med tiden, men øjeblikket
efter tager mine følelser over, jeg får ondt i maven, ryster osv...
Hvordan kommer jeg så langt at jeg kan se på hende og tænke okay fair nok -
det er sku dejligt hun vil være min ven.. og ikke mærke det stikker i mit
hjerte og jeg bliver urolig, ked af det osv...

Jan

Fra : ben9

Dato : 23-10-07 20:42

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok - det er sku dejligt hun vil være min ven.. og ikke mærke det stikker
> i mit hjerte og jeg bliver urolig, ked af det osv...

hej jan
kort og klart:

du sku ta til din læge og blive henvist til en psykolog. du har det sandelig
ikke for godt.

er du sådan en machomand der ikke vil til psykolog?

har du overhovedet talt med din læge?

Fra : JAS

Dato : 23-10-07 21:09

> [...]
> sandelig ikke for godt.
>
> er du sådan en machomand der ikke vil til psykolog?

Har faktisk været til psykolog 1 gang efter beskeden blev leveret så er
bestemt ikke nogen machomand - tværtimod.
Men vil bare gerne høre nogle gode råd og input der måske lidt hurtigere kan
sparke mig i den rigtige retning...

Jan

Fra : ben9

Dato : 24-10-07 06:53

> [...]
> bestemt ikke nogen machomand - tværtimod.
> Men vil bare gerne høre nogle gode råd og input der måske lidt hurtigere

En sølle gang er ikke nok, når man er i en svær eller middelsvær personlig
krise.

du bør IMHO frekventere en psykolog nogle gange - i et forløb - da kriser
ikke bare repareres ved en snuptagsløsning, men i stedet gennemleves i en
proces over tid.

og husk så på at kriserne her i livet er livets salt. det er kriserne der
giver vækst og det vil du erkende når du med tiden er kommet igennem - med
en større viden og indsigt i din egen personlighed.

lidt banalt sagt: hos en psykolog lærer du dig selv (bedre) at kende og du
kommer til holde af dig selv/får et meget større selvværd - så, afsted til
lægen og se om i ikke kan finde ud af at du får en henvisning.

af sted til lægen i stedet for at sidde foran computeren og være en
tudekiks - det rykker ikke en skid - det er hos et menneske af kød og blod
du skal sidde og tude

Fra : Casper Hornstrup

Dato : 24-10-07 22:20

"ben9" <dont.filter@me> wrote in message

> [...]
> ikke bare repareres ved en snuptagsløsning, men i stedet gennemleves i en

Det er ikke altid sådan at det tager længere tid. Jeg kender f.eks. til en
person der
var blevet diagnostiseret med PTSD (Post-traumatisk stress) hvor alle
psykologerne
havde givet op. Efter 35 års depression mødte han så en anden person, der
vidste
hvordan man fjernede det der forsagede problemet og det blev så fjernet på
mindre end
10 minutter. 35 år af sit liv havde han levet med en depression! Og det blev
fjernet på få
minutter. Du kan tro at han blev en glad mand Man skal bare vide hvordan
det fjernes,
så er det nemt.

Casper
__________________________
http://www.1stlife.dk
Forbedre dit liv - fjern et problem!
__________________________

Fra : ben9

Dato : 25-10-07 07:01

"Casper Hornstrup" <info@1stlife.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev fjernet på få
> minutter. Du kan tro at han blev en glad mand Man skal bare vide

så er carsten atter på banen med sit bavl.....

hvorfor stoler jeg - og mange andre - bare ikke på dit sludder

hold jer laaaangt væk fra den slags skumle forehavender

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-10-07 11:10

Casper Hornstrup skrev den 24-10-2007 23:19:

> [...]
> mindre end
> 10 minutter. 35 år af sit liv havde han levet med en depression!

hvad var problemet? Hvad var løsningen?

Alle psykologer? hvor mange har patienten været hos?

> Og det blev
> fjernet på få
> minutter. Du kan tro at han blev en glad mand

Det tror jeg ganske enkelt bare ikke på!

A: PTSD og depression er to forskellige diagnoser
B: din beskrivelse er din påstand at en sådan person findes
C: hvis såfremt i fald at det virkelig var sådan: hvordan overføres
denne succeshistorie til andre? Eller er det et unikt tilfælde?

> Man skal bare vide hvordan
> det fjernes,
> så er det nemt.

nååååå, og det har tilfældigvis ikke ngoet med dit site at gøre?
eller hvad?

Hvilken dokumentation har du for at de ting du tilbyder virker? Hvad
er langtids-effekterne? Hvad er frafaldprocenterne? Hvorfor sker
frafaldet? skaber det du tilbyder en afhængighed hos individet så
individet bevarer sin "glæde" kun ved at besøge dig? Og er det ønskeligt
at individet har denne afhængighed (altså når man ser bort fra din
pengepung)?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Casper Hornstrup

Dato : 29-10-07 21:05

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
> [...]
> C: hvis såfremt i fald at det virkelig var sådan: hvordan overføres denne
> succeshistorie til andre? Eller er det et unikt tilfælde?

A: Lægerne kan jo navngive symptomer som de har lyst til.
B: Det kan jeg vel ikke ændre noget ved.
C: At finde og fjerne psykiske problemer er en evne der kan tillæres som
enhver anden evne.

> nååååå, og det har tilfældigvis ikke ngoet med dit site at gøre? eller
> hvad?

Ja, det er det den viden jeg overdrager til andre på mit website.

> Hvilken dokumentation har du for at de ting du tilbyder virker?

Jeg kunne jo nævne den uønsket opførsel jeg har fjernet ved mig selv,
men du ville vel bare afvise at det kunne være sandt som du normalt
gør når jeg poster herinde, så det kommer vi jo ingen vejne med.
Hvad vil du godtage som dokumentation?

> Hvad er langtids-effekterne?

Metoden har kun været brugt siden 2003 efter at en amerikansk hjerneforsker
og
NLP underviser havde forsket flere år i emnet, så langtidseffekterne kendes
ikke.
Jeg kender ikke til rapporteringer om skader i forbindelse med brug af
metoden.
Jeg har selv brugt metoden 309 gange uden at opleve bivirkninger.

> Hvad er frafaldprocenterne?

Det er der så vidt jeg ved ikke udarbejdet statistik over.

> Hvorfor sker frafaldet?

Iflg. min erfaring fra det community der findes omkring denne metode så sker
frafald
oftest fordi nogle mennesker har meget svært ved at tænke på situationer som
de har det
dårligt med, så de gør alt hvad de kan for at komme væk fra situationen. Det
er
desværre nødvendigt at tænke på situationen hvor problemet opstår i de få
minutter
eller sekunder (hvis man er trænet i metoden) det tager at få en ændring af
opførsel med denne metode.

> skaber det du tilbyder en afhængighed hos individet så individet bevarer
> sin "glæde" kun ved at besøge dig?

En person kan have en afhængighed af alt der skaber glæde for at opveje en
trist
tilstand og derfor sandsynligvis også af denne metode. Skulle det ske at der
var en
afhængighed så kan personen bare fjerne det der skaber denne afhængighed med
metoden som personen kan gøre med enhver anden afhængighed.

Når først personen ved hvordan denne fjerner det der skaber symptomerne, så
er
det dog ikke nødvendigt at besøge websitet mere for at benytte metoden i sin
hverdag. Dog kan den ekstra support der kan gives fra andre mennesker der
har
erfaring med metoden være en god ting at have.

Og er det ønskeligt
> at individet har denne afhængighed (altså når man ser bort fra din
> pengepung)?

Det er ikke ønskeligt at have en afhængighed af noget som helst. Nøgleordet
er
valgfrihed til at handle i den givne situation hvor problemet opstår hvilket
er netop
det man får ved at benytte metoden. Igen må jeg påpege at websitet er
gratis.

Casper
__________________________

Fra : ben9

Dato : 29-10-07 21:30

> Jeg kunne jo nævne den uønsket opførsel jeg har fjernet ved mig selv,

hovsa doh - du spammer her jo endnu

hvad kaldes i øvrigt metoden?

Fra : Casper Hornstrup

Dato : 31-10-07 18:10

> "Casper Hornstrup" <info@1stlife.dk> skrev i en meddelelse
>
> hvad kaldes i øvrigt metoden?

Den går under navnet 3D Mind i USA. Jeg har så forsøgt at forklare den på en
bedre måde ud fra de erfaringer jeg har gjort mig med at bruge metoden og så
selvfølgelig forklaret den på dansk. Den engelske version kan findes på DVD
her: http://www.essential-skills.com/3dmind.htm og koster $247. Jeg har
ikke noget med Essential Skills at gøre udover at jeg er en tilfreds kunde
hos dem.

Hilsen,
Casper
__________________________

Fra : ben9

Dato : 31-10-07 21:39

> [...]
> på DVD her: http://www.essential-skills.com/3dmind.htm og koster $247.
> Jeg har ikke noget med Essential Skills at gøre udover at jeg er en

aha - så du deler bare piratkopuer ud.........

Fra : Casper Hornstrup

Dato : 31-10-07 22:26

"ben9" <dont.filter@me> wrote in message

> aha - så du deler bare piratkopuer ud.........

Hihi. Du er da bare for sjov...jeg vidste ikke at der fandtes en maskine der
kan kopiere en engelsk DVD til en dansk DVD (eller dansk tekst i mit
tilfælde). Hvis du har sådan en så tror jeg gerne at filmindustrien vil være
interesseret i den. Du må få det sidste ord i denne tråd...

Casper
_________________________
http://www.1stlife.dk
Forbedr dit liv - fjern et problem!
_________________________

Fra : ben9

Dato : 01-11-07 08:21

> [...]
> tilfælde). Hvis du har sådan en så tror jeg gerne at filmindustrien vil
> være interesseret i den. Du må få det sidste ord i denne tråd...

jamen, så vil jeg bare spørge om man osse ka lære ironi med dit system, for
det ser det da vist ikke ud til...........

Fra : enkvinde

Dato : 24-10-07 22:03

> [...]
> mit
> hoved... vil du udveksle emails da jeg bestemt tror du kan få mig noget på

Tak Jan, for den store tillid.

Jeg har tænkt alvorligt over dit forslag, men jeg tør desværre ikke kaste
mig ud i et større personligt rådgivningsprojekt pr. mail.
Den fornødne enegi er ikke tilstede, da jeg er langtidssygemeldt med
stress.. det er jo så moderne, så det skulle jeg selvfølgelig også lige
prøve.

Nej, spøg til side - men min energi svinger meget og der vil være stunder,
hvor jeg ville blive nød til at svigte dig - hvilket jeg ville få det meget
skidt med.

Varme tanker
Eva

Fra : ben9

Dato : 25-10-07 06:56

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den fornødne enegi er ikke tilstede, da jeg er langtidssygemeldt med
> stress

velkommen i klubben - hehe - men det går da heldigvis over

Fra : JAS

Dato : 27-10-07 17:15

> [...]
>
> Nej, spøg til side - men min energi svinger meget og der vil være stunder,
> hvor jeg ville blive nød til at svigte dig - hvilket jeg ville få det

Jeg forstår da fuldt ud din beslutning Eva, det er klart at man skal have
overskudet til at hjælpe en som mig.
Ja nu sidder jeg så her lørdag aften, hun er taget til en veninde hvor hun
ville sove - jeg er bare så pokker mistroisk selvom jeg jo nok slet ikke har
noget at have det i, men for pokker hvor er det svært.
Lige nu som det er, er jeg "bange" når hun sms´er - syntes det virker
lusket, men det gør det sku nok slet ikke hvis omstændighederne havde været
normale...
Hvorfor fanden tænker jeg som jeg tænker - hvorfor kan jeg ikke give slip og
sige okay - det var det og ønske hende det bedste - det vil jeg jo så
inderligt gerne.
Jeg vil så inderligt gerne nå til et sted hvor jeg kan acceptere det hele,
bo sammen med hende indtil hun får sit eget om nogle måneder, og se hende
som min ven og bare håbe hun bliver glad igen.. er træt af den hjertebanken
jeg får når hun tager afsted osv... for helvede hvor er det svært det her...
bare det dog snart vender...

Jan

Fra : enkvinde

Dato : 27-10-07 19:39

> Hvorfor kan jeg ikke give slip og
> sige okay - det var det og ønske hende det bedste - det vil jeg jo så
> inderligt gerne.

Jan, når du ikke kan give slip, så er det fordi du er mentalt langt bagefter
din kone. For dig er situationen ny og på ingen måder gennemtænkt. Du har
ikke set situationen komme og du har ikke haft indflydelse på beslutningen.

Din kone er i en helt anden situation. Hun har i lang tid gået og tænkt på
jeres ægteskab. Vendt og drejet de gode sider, de dårlige sider, om noget
kunne ændres, om hun ville ændre noget, om hvordan børnene ville tage det,
hvordan du ville tage det, omgangskredsen/familien osv. Hun har også regnet
på, om hun økonomisk kunne overleve uden dig, og endelig har hun taget den
store beslutning om at splitte familien. Situationen er altså ikke ny for
hende og du burde have kunnet mærke, at hun stille og roligt trak sig væk
fra dig.

Men fakta er, at nu sidder du tilbage, som et stort spørgsmålstegn. "Hvad
fanden gik galt?" Og som den skide flinke fyr du er, så vil du nu begynde at
bebrejde dig selv. Men lad være med det. For i et parforhold er man 2 til at
deles om ansvaret. Både når det går godt, men så sandelig også når det går
galt. Så det bliver aldrig dit ansvar alene.

> [...]
> hjertebanken jeg får når hun tager afsted osv... for helvede hvor er det
> svært det her... bare det dog snart vender...

Jeg er ked af at måtte sige det, men du når ikke til en accept af hendes
beslutning, så længe I har fælles bopæl. Lige nu befinder du dig det
allerværste sted, du overhovedet kan i din situation. Nemlig i det fælles
hjem. Du går op og ned af hende dag og nat. Holder masken af hensyn til
ungerne. Stemningen er garanteret tung og kvælende i hele huset og fyldt med
ord, som aldrig bliver sagt højt. (Tro mig - hvis de unger er mere end 8 år,
så ved de udemærket godt, hvordan I har det lige nu med hinanden og I gør
ikke dem nogen tjeneste, ved at tie om problemerne)

En af jer må ud af hjemmet og det kan ganske enkelt ikke gå hurtigt nok.
Lige nu ødelægger I både hinanden og børnene.

Og Jan - selv om du er jordens pæneste mand, så tænk lige tanken, at det
ikke nødvendigvis behøver at være dig, som forlader hjemmet. Det behøver
heller ikke være børnene, som forlader hjemmet. Faktisk burde det jo være
personen som har valgt IKKE at være en del af hjemmet i fremtiden, som
fandt en andet logi. Her og nu.

Mon ikke den der "veninde", som din kone er hos nu, har lyst til at beholde
hende, indtil hun har fundet et permanent sted at bo?

Men det er du jo nok alt for pæn til at kræve.

Så bør du væk. Hellere i dag end i morgen.

Men Jan..... tænk lige igen, om det nødvendigvis skal være dig, som skal ud
af døren....

Hilsen Eva..... som syntes, det er på tide, at DU også foretager nogen valg

Fra : JAS

Dato : 28-10-07 10:01

> [...]
> ud af døren....
>
> Hilsen Eva..... som syntes, det er på tide, at DU også foretager nogen
Hej Eva....

Hvor har du ret i alt det du skriver - det kan jeg også godt se og jeg skal
love for din svar givet stof til eftertanke.
Jeg kæmper som sagt helt vildt på at give slip og acceptere.
Det med at en af os skal flytte, det kan jeg desværre ikke opfylde - det kan
jeg ikke af hensyn til vores piger - der vil blive meget splittet hvis det
er sådan at mor og far på skift kommer og bor her 1 uge - så jeg har valgt
at tage kampen op og blive her.
Jeg skal snart på noget kursus hvor jeg først er væk 2 dage og kort efter 3
dage - det er nok det jeg kommer til at være væk.
Det kan jo så godt være hun engang imellem overnatter hos en veninde - vi
vil det bedste for vores børn og på et eller andet punkt vil vi jo også
gerne kunne blive bekræftiget i, at vi er og bliver gode venner nu.
Min kamp med at give slip er hård fordi jeg ser hende hver dag - det har du
helt ret i og jeg forstår fuldt ud dine svar til mig - nu går jeg mentalt og
siger "giv slip" "giv slip" hele tiden i mit hoved.
Her til morgen skulle hun til håndbold, hun spurgte om pigerne og jeg ville
ud og se, men der sagde jeg så pænt til hende, at for vores skyld var det
nok bedst at hun bare tog pigerne med så vi også på den måde kunne få lidt
luft og jeg ikke var sådan en der bare sagde ja til et hvert tilbud om at
være i hendes selskab - hvis du forstår.

Eva jeg sætter meget stor pris på den kontakt jeg har til dig - du virker
virkelig som om du ved hvad du snakker om og du er en dejlig støtte for mig.

Knus
Jan

Fra : Casper Hornstrup

Dato : 27-10-07 20:09

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> hjertebanken jeg får når hun tager afsted osv... for helvede hvor er det
> svært det her... bare det dog snart vender...

Hej Jan.

Du kan prøve følgende hvis du har lyst til at fjerne problemet.

Tænk "Slap af" nogle gange, så du kommer i en afslappet tilstand.

Tænk nu på situationen der starter din hjertebanken - altså at hun tager
afsted. Afspil situationen som et lille filmklip for dit indre øje.

Når du så er i den (dårlige) tilstand, så stil dig selv følgende spørgsmål:

Hvad må jeg tro om mig selv for at jeg reagerer på denne måde?

Formuler så svaret på en af følgende måder:
Jeg er X
Jeg X

Altså du erstatter X med det ord der dukker op. Som regel er det det første
svar der dukker op fra underbevistheden der er det rigtige, men også her,
som med enhver anden evne, gør træning mester.

Test så dit svar:
1. Tænk "Slap af" nogle gange indtil du er afslappet.
2. Tænk eller sig svaret højt nogle gange (Jeg er X / Jeg X)
3. Læg mærke til hvad du nu føler. Kommer du i en dårlig tilstand ved at
udtrykke svaret, så kan jeg fortælle dig hvordan du fjerner den dårlige
følelse du har associeret til ordet X, så du ikke har det dårligt med det i
fremtiden såfremt du ønsker dette. Hvis du har det okay med at udtrykke det
første svar du fik, så prøv evt. øvelsen igen med et andet svar.

Hilsen,
Casper
__________________________

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-10-07 11:12

enkvinde skrev den 24-10-2007 23:03:

> Den fornødne enegi er ikke tilstede, da jeg er langtidssygemeldt med
> stress.. det er jo så moderne, så det skulle jeg selvfølgelig også lige
> prøve.

Join the club.

Jeg håber, at du har adgang til nogen lødige ressourcer til at bringe
dig ovenpå igen.

Det havde jeg her i foråret....og sidder nu i et helt nyt job og det er
bare spændende!

Fra : enkvinde

Dato : 29-10-07 12:47

> Join the club.

Joe tak, Carsten - jeg vil nu gerne bede om en udmeldingsblanket nu

> Det havde jeg her i foråret....og sidder nu i et helt nyt job og det er
> bare spændende!

Skønt at høre og stort tillykke, både med job og helbred.

Regner bestemt også med at komme så langt, men for helv.... hvor tager det
lang tid, suk. Utroligt hvordan krop og sjæl kan leve 2 fuldstændig
adskildte liv. Hos mig har de vitterlig begæret skilsmisse fra hinanden, men
de bliver vel gode venner igen

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-07 22:51

enkvinde skrev den 29-10-2007 12:47:

> Joe tak, Carsten - jeg vil nu gerne bede om en udmeldingsblanket nu

Det er nok ikke lige den her du skal udfylde så:

http://www.artnode.org/art/brinch/albertslundraadhus/udmeld.htm
Send den gerne til alle dem som er utilfredse med skattebetalingen her
til lands.

> Skønt at høre og stort tillykke, både med job og helbred.
>
> Regner bestemt også med at komme så langt, men for helv.... hvor tager det
> lang tid, suk.

Tja, jeg plejer at sige, at mit job blev afskaffet 1. december, man
glemte bare at fyre mig. (det er en firmatradition gennem de sidste 7
år, at der lige i slutningen af oktober bliver annonceret en fyrerunde
og omstrukturering, men gennemførsel 1. december. De afskedigede*
forlader virksomheden stort set med det samme eller lige før jul...og de
tilbageblevne får nye chefer)

*: der har været ok-fratrædelsespakke som i bund og grund går ud på, at
man får funktionærlovens opsigelsefrister fordoblet, samt fritstillet
dvs. løn uden at arbejde, samtidig med at man må tage andet arbejde.

3½ måned senere kontaktede jeg lægen, som stillede mig 2 spørgsmål og
jeg stortudede som en stukken gris.
Det var total surrealistisk. Jeg er ellers vant til at blive svinet
til og kaldt diverse ukvemsord, samt forhandle med vrede
mobilkunder....og have det sjovt med det. Men to spørgsmål fra en læge,
så var det ikke spor sjovt mere at være Carsten.

Og jeg kunne bagefter og den dag i dag ikke huske, hvad han spurgte mig
om. Kun at jeg kunne forlade klinikken uden helt så mange tårer i
øjnene og en 8uger-sygemelding, samt instruks om at finde andet arbejde!

Fagforeningen bad mig skrive ned, hvad det var jeg havde oplevet. 24
timer senere afleverede jeg 11 sider tætskrevne sider med forskellige
episoder og samt min oplevelse af episoderne.
Hold kæft, hvor havde jeg det godt med at læsse af!

> Utroligt hvordan krop og sjæl kan leve 2 fuldstændig
> adskildte liv. Hos mig har de vitterlig begæret skilsmisse fra
> hinanden, men
> de bliver vel gode venner igen

Det er jeg - ud fra hvad du har skrevet her i tråden - overbevist om, at
de gør.

De kriser jeg har gennemlevet i løbet af mit liv har alle i bund og
grund fulgt Cullbergs 4 krisefaser. (((((han er nok ikke helt dum, ham
Cullberg )))))

Og jeg har fundet ud af: Det er ikke bare man lire sig igennem. Hver
fase for sig skal man føle, opleve, gennemleve. Naturligvis med en vis
form for fremdrift.
Ellers står det jo stille. Det er ligesom ikke meningen

Springes bare en af faserne over, så er det min erfaring, at det hævner
sig i udlevelsen af nyorienteringen, som det hele skal ende med.
Eller når man kommer til at opleve en lignende situation (som man
naturligvis ikke håber, men det er jo svært at spå, specielt om fremtiden).

Læs lidt om Cullberg her:
http://www.sorgogkrise.dk/sorg+krise%20II.htm