Hurtigste måde at få Perl på Windows på?
Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-10-07 07:44

Jeg har brug for at bygge en Windows installer, der lægger Perl ind samt
nogle Perl scripts.
Installeren er der styr på.

Jeg vil helst ikke levere ActiveState Perl med, da den fylder ret meget og
kan alt muligt der ikke skal anvendes.

Tanken er kun at tage de relevante filer fra ActiveState og lægge dem ind.
Det er kun et hobbyprojekt, så licenssnak er ikke det vi skal snakke her

Er der andre distributioner en ActiveState man bør se på?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-10-07 09:12

On Sat, 20 Oct 2007 08:44:29 +0200, Jens wrote:

> Tanken er kun at tage de relevante filer fra ActiveState og lægge dem
> ind. Det er kun et hobbyprojekt, så licenssnak er ikke det vi skal
> snakke her

Du har skam ikke lov til at krænke ophavsrettighederne bare fordi det er
for sjov du gør det. Licenser er også relevante for hobby-ting.

Men Perl er jo fri software, så du burde ikke have nogen problemer i den
henseende; hvad tænkte du på?

> Er der andre distributioner en ActiveState man bør se på?

Strawberry Perl bliver ofte omtalt positivt, men det er muligt det mere
er som udviklingsmiljø end installér-og-kør.

Vanilla Perl er en anden smags-variant, som måske er tættere på det du
gerne vil:

"It is targeted to master-level Win32 Perl developers and those who
wish to experiment with building their own custom Win32 Perl
distributions."

Begge er en del af samme projekt og beskrevet på: <http://vanillaperl.com/>

(Jeg har aldrig prøvet nogen af dem selv, så tag det som et link og ikke
en direkte anbefaling).

Mvh.

Adam

--
"Lef ma nine imma Jeep" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-10-07 17:58

> Du har skam ikke lov til at krænke ophavsrettighederne bare fordi det er
> for sjov du gør det. Licenser er også relevante for hobby-ting.

Hehe, jeg forsøgte at undgå en storm af "DET MÅ DU IKKE!" og pegede på at
selve den debat, omend interessant i en anden sammenhæng, ikke var hvad jeg
efterspurgte her.

Det er til POC og derefter implementering.

Tak for svarene til begge, checker dem ud og melder tilbage.

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-10-07 16:43

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> writes:

> Jeg har brug for at bygge en Windows installer, der lægger Perl ind samt
> nogle Perl scripts.
> Installeren er der styr på.

Det ser for mig ummidelbart ud til at Par burde kunne opfylde dit
problem. Den bundler et perlscript, de nødvendige moduler og
tilsyneladende også perl fortolkerne til en enkeltstående exe-fil.

Prøv at læse mere på

http://search.cpan.org/dist/PAR/

Og fortæl os om det kan løse dit problem. Jeg kender hverken Par eller
Windows, så jeg er lidt nygerrig.

> Tanken er kun at tage de relevante filer fra ActiveState og lægge dem ind.
> Det er kun et hobbyprojekt, så licenssnak er ikke det vi skal snakke her

Par er licensieret under samme betingelser som Perl selv. Specielt i
forhold til Par er Artistic-licensens klausul 8 interessant:

8. Aggregation of this Package with a commercial distribution is always
permitted provided that the use of this Package is embedded; that is,
when no overt attempt is made to make this Package's interfaces visible
to the end user of the commercial distribution. Such use shall not be
construed as a distribution of this Package.

Par bliver netop embedded på en måde der falder ind under denne
klausul.

//Peter Makholm

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-10-07 23:04

On Sat, 20 Oct 2007 18:57:39 +0200, Jens wrote:

> Hehe, jeg forsøgte at undgå en storm af "DET MÅ DU IKKE!" og pegede på at
> selve den debat, omend interessant i en anden sammenhæng, ikke var hvad jeg
> efterspurgte her.

Well, du må jo godt, hvorfor det virker ret overflødigt at prøve på at
undgå (d)en diskussion¹.

> Det er til POC og derefter implementering.

Hvad er POC?

Mvh.

Adam

¹ Udover at det er ekstra nytteløst på usenet

--
"No, I agree with you, Dave, obviously everything Adam Sjøgren
can't have a matching closing tag unless you're an asjo@koldfront.dk

Fra : Rene Joergensen

Dato : 20-10-07 23:05

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> Hvad er POC?

Proof Of Concept.

--
-René

Fra : Soren (News)

Dato : 21-10-07 15:58

Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> writes:

> Proof Of Concept.

Alternativt fra en af mine kollegaer; Piece Of Cake

Mvh,
Soren