Defekt grafikkort
Fra : Per B

Dato : 19-10-07 14:41

Jeg har en gammel Medion 8080XL som har stået defekt et par år,
(P4 3ghz /radeon 9800XL)
jeg fik selvfølgelig ikke sendt den ind mens der var garanti på den

Nu er knægten blevet så stor at jeg har lovet ham om jeg kunne få liv i den
igen.
Men jeg kan ikke hele greje hvad der er galt, troede det var harddisken der
var
stået af, men har skiftet den uden held.

Når jeg tænder maskinen tænder den ikke monitor, men alle blæsere og
harddisk
spinder op, men så sker der heller ikke en dyt mere. der kommer ikke det der
biiib som jeg mener var der når systemet bootede, men om det er bundkort
eller
grafikkort der er stået af kan jeg ikke helt finde ud af.

Er der en måde at måde at finde ud af det på uden at skulle købe nyt
grafikkort,
syntes ikke helt at det er rimeligt at en forhandler skal ligge hardware til
rådighed for test.

På forhånd tak.

Per

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-10-07 15:22

Per B wrote:

> Er der en måde at måde at finde ud af det på uden at skulle købe nyt
> grafikkort,

Hvor i verden er du?

Jesper Poulsen

Fra : Per B

Dato : 19-10-07 15:39

Beklager Jesper, jeg fik vidst sendt svaret til dig i stedet for gruppen.

8550 Ryomgård - Djursland

mvh
Per

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-10-07 16:55

Per B wrote:

> 8550 Ryomgård - Djursland

Så må vi håbe at der er en hjælpsom personage på de kanter. Havde du
været på Als havde jeg kunnet hjælpe dig

Jesper Poulsen

Fra : jama

Dato : 20-10-07 09:55

"Per B" <heltprivatæøå@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkort,
> syntes ikke helt at det er rimeligt at en forhandler skal ligge hardware

Du må da kende en i nærheden af dig der har et gammelt AGP kort(evt.PCI) du
lige kan låne og så afprøve det i din. Ellers ville jeg tage alt Haardware
ud og sætte i igen, for at se om de er sat rigtig i, der skal ikke meget
til, så hvis noget ikke sider rigtigt i skikkene, ja så køre den ikke.
Hvordan er din strømforsyning den kan det også være?
Mvh.Jama

Fra : Per B

Dato : 20-10-07 11:40

> [...]
> ikke meget til, så hvis noget ikke sider rigtigt i skikkene, ja så køre
> den ikke. Hvordan er din strømforsyning den kan det også være?

Dem jeg sådan lige umiddelbart har spurgt har alle PCI kort,
det har jeg også selv i den maskine jeg købte som erstatning.
Men man kan vel ikke proppe et PCI kort i. eller hvad
mener du med (evt. PCI) ?
Jeg tror ikke det er PSU da blæser på grafikkort og de andre kører.
Jeg har tjekket alle forbindelser, så det er heller ikke her.

mvh
Per

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-10-07 09:50

Per B wrote:

> Dem jeg sådan lige umiddelbart har spurgt har alle PCI kort,

PCI eller PCI-Express?
- Det er ikke det samme og de er ikke kompatible.

> Jeg tror ikke det er PSU da blæser på grafikkort og de andre kører.

Blæserne drives ikke af de samme linier som resten af hardwaren.

Jesper Poulsen

Fra : jama

Dato : 23-10-07 07:44

> [...]
> Men man kan vel ikke proppe et PCI kort i. eller hvad
> mener du med (evt. PCI) ?
> Jeg tror ikke det er PSU da blæser på grafikkort og de andre kører.
> Jeg har tjekket alle forbindelser, så det er heller ikke her.
>
> mvh
> Per
>Selvfølgelig kan du bruge et PCI kort, du piller AGP kortet ud og sætter
>PCI kortet i dit PCI slot, svære er det ikke. F.eks de PCer der har
>indbygget Grafikkort, må sætte et PCI grafikkort i, hvis Grafikchippen
>ryger, da der somregel ikke er AGP slot i PCer med inbyg.Grafikkort, så ud
jama

Fra : jama

Dato : 23-10-07 07:54

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> "Per B" <heltprivatæøå@gmail.com> skrev i en meddelelse

> jama ps:
Hva med det kort du har i din nye PC? Hvis det er PCIexpress duer det
selvfølgelig ikke, og lige for en ordens skyld PCI er ikke det samme, som
PCI express. Det ene er det nye stystem (PCIexpress) det andet PCI er fra
før der kom AGP port i PCen, men kan stadig bruges, hvis der er et PCI slot
i PCen og det er der i selv helt nye PCer!!
jama.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 22-10-07 06:52

"Per B" <heltprivatæøå@gmail.com> wrote in message
> [...]
> grafikkort,
> syntes ikke helt at det er rimeligt at en forhandler skal ligge hardware

Er der ikke et onboard grafikkort på bundkortet, du kan prøve at smide
skærmen på?
Hvis der ikke er, så prøv i news:dk.marked.privat.edb.intern og spørg efter
det billigste grafikkort du kan få fat i, hvis du ikke kan låne et....
Det er en skam du bor så langt væk, ellers kunne du sagtens ha' prøvet et
her.

/Ole

Fra : Per B

Dato : 22-10-07 16:03

> [...]
> et....
> Det er en skam du bor så langt væk, ellers kunne du sagtens ha' prøvet et

Jeg fandt faktisk ud af at jeg havde en gammel maskine med agp
stående, så jeg satte det i, men desværre uden resultat, stadig død
I min afmagt for at få maskinen til at spille, faldt jeg for fristelsen
og købte en ny HP, som jeg tilfældigvis faldt over i Bilka i weekenden.
Må dog konstatere at grafikkortet et 8500 GT, ikke lige er et gamer
kort . Selv om sælgeren mente at den sagtens kunne trække
NFS uden problemer.
Har forsøgt at finde ud af hvilken PSU der sidder i maskinen
men det fremgår hverken af vedlagt dokumentation eller på HP's
hjemmeside, men jeg håber at den kan trække et af de nye 8800 GTS
kort der kommer i efteråret, som forhåbentlig trækker lidt mindre strøm
end det nuværende.

Stikket til min gamle Medion 8080Xl blev trukket.
Ære være dens minde

mvh
Per

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-10-07 17:53

Per B wrote:

> Må dog konstatere at grafikkortet et 8500 GT, ikke lige er et gamer
> kort . Selv om sælgeren mente at den sagtens kunne trække
> NFS uden problemer.

Stol aldrig på sælgere. Forhør dig her i stedet.

Jesper Poulsen

Fra : Brian Alexandersen

Dato : 22-10-07 20:36

Jesper Poulsen wrote:
> Stol aldrig på sælgere. Forhør dig her i stedet.

De sælgere i Bilka og A-Z (de få der er tilbage) ved ikke altid
tilstrækkeligt til at vejlede kunderne korrekt.
Nogle vil muligvis bare siger at det man er ved at købe er noget af det
bedste på markedet selv om det ikke er korrekt.

--
Med venlige hilsen
   Brian Alexandersen

This message is written in 100% recycled electrons.