Skærme
Fijala 3554
Nye 20-22" skærm.
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-10-07 19:05

Min søn har lige haft konfirmation og vil gerne ha en god skærm .
Han er ret meget forelsket i min Dell FPW2005 20" og vil egentlig gerne ha
den nye FPW2008, der koster 2900 kr

Men jeg er ikke overbevist om, at man ikke kan få bedre til færre penge i
dag.

Så her er kriterierne:
Max pris 3100 kr, 20 eller 22" Et godt panel. S-IPS eller S-PVA vil jeg tro.
Den skal have VGA-indgang, da computeren er en bærbar HP.
Den må vist gerne ha crystal brite, eller hvad det nu hedder med blank
overflade, da laptoppen har det.
Det gir et mere ens udtryk fra den ene til den anden skærm. Den skal helst
være Widescreen. Min. opløsning på 1680 x 1050.

Dell'en er da en oplagt løsning. Drengen kender den fra mit skrivebord, men
den har ikke crystal brite overflade.
Den er også lidt dyr i forhold til de andre kandidater.

Den vil mest blive brugt til spil og chat + skoleopgaver.
LG har en LG L226WT 22" 1650 x 1050 til knap 2400 kr. Jeg kan ikke finde
noget om panelet på flatpanels.dk

En anden mulighed ku være Samsung SyncMaster 245B med S-PVA panel og 24".
Den koster 3350 kr men er så meget større. Den har en opløsning på 1920 x
1200.

Med tanke på at det er en bærbar med et ATI grafikkort X700 mener jeg med
128 Mb ram, der skal trække skærmen, er der så fornuft i den højere
opløsning?

Hvad vil I vælge?
Han vil gerne ha kvalitet, men det skal ndvendigvis være indenfor den
angivne prisramme. Skærmen skal være særlig interessant for, at vi kan gå ud
over prisrammen, så som højere opløsning og større skærm i god kvalitet.

Der er selvfølgelig ikke meget ved at være nødt til at spille spillene i
skæve opløsninger, fordi grafikkortet ikke kan slæbe spillet ellers.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger - Der selv skæver længelsfuldt efter en
HP LP3065
www.frodonifinger.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-10-07 23:45

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er selvfølgelig ikke meget ved at være nødt til at spille spillene i
> skæve opløsninger, fordi grafikkortet ikke kan slæbe spillet ellers.

Er der virkelig ingen, der har et godt bud på en skærm?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-07 05:30

Frodo Nifinger skriver:

> Er der virkelig ingen, der har et godt bud på en skærm?

Da jeg stod med samme problematik, endte jeg med en ViewSonic VX2025wm

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leif

Dato : 19-10-07 13:16

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Frodo Nifinger skriver:

Du har vel selv set hos PRC-data? De har ellers mange..........

http://www.prcdata.dk/produkt/samsung-syncmaster-245b/69904239/

På arbejde som Cad'der bruger jeg 23" Viewsonic - her fulgte der en cd med
et opsætningsprogram , der gav
et betydeligt bedre billede end standard Windows driver.

Mvh, Leif

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-07 14:08

Leif skriver:

> Du har vel selv set hos PRC-data? De har ellers mange..........

Nej det har jeg ikke

Fra : J

Dato : 19-10-07 14:32

On Mon, 15 Oct 2007 20:04:37 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er selvfølgelig ikke meget ved at være nødt til at spille spillene i
>skæve opløsninger, fordi grafikkortet ikke kan slæbe spillet ellers.

HP er fornylig kommet med flere crystal brite i 20-24". Men de er
næppe så billige som 3000 kr.

Jeg læste det vist som nyhed på tweak.dk

mvh

John