[MySQL] replace i sortering
Fra : Leonard

Dato : 16-10-07 15:15

Jeg har nogle navne, som skal sorteres alfabetisk, men der skal ikke
tages hensyn til mellemrum, apostroffer, bindestreger og lignende tegn,
som får noget til at stå før A.

SELECT id,name,REPLACE(name,"-","") AS ns FROM horses ORDER BY ns ASC

fjerner jo godt nok det ene tegn, men hovrdan fjerner jeg alle de tegn,
der er før A i tegnsættet?
Eller hvordan fjerner jeg bare 3 tegn: " '-"

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Martin

Dato : 17-10-07 13:31

Leonard wrote:
> [...]
> som får noget til at stå før A.
>
> SELECT id,name,REPLACE(name,"-","") AS ns FROM horses ORDER BY ns ASC

Der er helt sikkert en nemmere måde, men

SELECT
id,
name,
REPLACE(REPLACE(REPLACE(name,"-",""),"\"",""),"'","") as ns
FROM
horses
ORDER BY
ns ASC