Hvornår skal man skifte fra fastnet/mobil ~
Fra : Peter

Dato : 24-09-07 05:11

Findes der er guide, hvor man kan regne ud om det kan betale sig at skifte
husstandens fastnet- og mobil til udelukkende at være mobiltelefoni ?
Vejledningerne som jeg hidtil har fundet handler om fastnet til fastnet
eller mobil til mobil.

Vi er en ganske "alm" familie og hvad der dertil hører af fastnettelefoni,
bredbrånd og 3 mobiltelefoner ( og en hulens masse smsér fra den 16 åriges
mob.tlf.).

Hilsen
Peter

Fra : Klaus G.

Dato : 24-09-07 21:20

> [...]
> husstandens fastnet- og mobil til udelukkende at være mobiltelefoni ?
> Vejledningerne som jeg hidtil har fundet handler om fastnet til fastnet
Det er vel rimligt nemt at regne ud selv.

Sæt det op i et diagram. F.eks. talt tid på den vandrette akse og kroner/øre
på den lodrette.

Rød kan være fastnet, hvor man så siger man har et fast abbo på f.eks.
100kr. om måneden, så ved 100kr. skal den røde streg starte, så for hvert
minut man taler stiger stregen måske 15øre. Så de første minutter er rigtig
dyre på sådan en linie.

Tag så en mobil telefon. Der kan måske være gratis abbo, så den starter på
nul, mens minuttaksten kan være på 80øre. Den her er meget billig i starten,
men vil ret hurtigt overhale fastnet telefonen.

Så er det ellers bare at indtaste alle telefoner og så redegøre for hvor
meget man snakker osv. :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery