Hjælp til skilsmisse... nogen i samme situ~
Fra : ja

Dato : 11-10-07 07:05

Hejsa

Jeg har igår fået at vide,at min kone ikke ønsker at parholdet skal
fortsætte.... som hun siger så har vores forhold gennem de sidste par år
gået sådan op og ned... jeg arbejder med at få ændret nogle af de "fejl og
mangler" jeg måske har, men jeg har bestemt også mange gode sidet - ja min
fejl er måske at jeg tænker for lidt på sig selv og mere på hende og vores
børn.....

Jeg har en meget lille familie, vores venner er fælles venner, så har ikke
nogen som jeg kan tale med tingene om.....
Hun har en del veninder som du drøfter tingene med.
Lige nu er hele min verden styrtet sammen - jeg ved ikke hvad jeg skal gøre,
mine tanker kører rundt og vil gerne have hende til at sige vi prøver
igen... men det vil og kan hun ikke.....
Vi skal afsted på ferie imorgen... den vil hun gerne have vi tager på for
børnenes skyld... men hvor er det svært for mig at skulle grine og være i
godt humør på sådan en ferie for at vente på at komme hjem igen og så skulle
til igang med at blive skilt.....

Er der nogen der kan hjælpe mig, nogen der har været igennem det samme,
jaaaa ved ikke hvad jeg skal sige og gøre...

Hjælp

Den ulykkelige mand....

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-10-07 12:24

ja skrev den 11-10-2007 08:04:
> [...]
> og mangler" jeg måske har, men jeg har bestemt også mange gode sidet -
> ja min fejl er måske at jeg tænker for lidt på sig selv og mere på hende

jeg forstår ikke hvad du mener med: at du tænker for lidt på dig selv?
Det kan være mange niveauer af "ikke tænke på sig selv".
Har du noget imod at fortælle hvad du mener?

> [...]

> være i godt humør på sådan en ferie for at vente på at komme hjem igen
> og så skulle til igang med at blive skilt.....

Det var ikke det mest hensigtsmæssige tidspunkt, at lade en mental bombe
falde, som har så de konsekvenser en skilsmisse fører med sig.
Det vil være uklogt at bruge meddelsestidspunktet imod hende i de
kommende diskussioner. Betragt det faktum som et vilkår, som du bliver
nød til at acceptere og på ingen måde kan lave om. Sket er sket.

> Er der nogen der kan hjælpe mig, ...

et kort svar ville være: vær nærværende; lyt til hende; spørg til det
du ikke forstår; undlad at stille krav.
balancegangen er så, at du samtidig også lytter til dig selv....prøv og
mærk efter om det som sker er i overensstemmelse med _dine_ værdier. Og
nej, lad være med at skrive, at dine værdier er hendes og børnenes.
Men DINE!

Jeg håber, at du kan bruge overskrifterne til noget. Husk, at du skal
på ferie imorgen og ikke derfor ikke helt har tid til læse hvad kan
finde på at skrive om.

> nogen der har været igennem det samme,

Nej og jeg må håber inderligt, at jeg aldrig kommer til det.

> jaaaa ved ikke hvad jeg skal sige og gøre...

Det lykkedes da meget godt her i indlægget.

Du har fået nedfældet din umiddelbare reaktion på skrift dvs. det har
ikke bare være tankespind inde i dit hoved, hvor tanker og følelser lige
nu farer rundt mellem hinanden uden nogen som helst styring.
Samtidig har du erkendt, at du er i en situation, hvor du ikke kan klare
dig selv. Det er noget af mandfolk, som skal indrømme det!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : ja

Dato : 11-10-07 12:55

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> jeg forstår ikke hvad du mener med: at du tænker for lidt på dig selv?
> Det kan være mange niveauer af "ikke tænke på sig selv".
> Har du noget imod at fortælle hvad du mener?

Jeg foretager mig ikke nogen ting hvor det kun er mig det drejer sig om,
hvis hun skal noget sætter jeg altid mig selv bagerst, så sørger jeg for
børn, mad, handle osv... jeg siger aldrig - det kan jeg sku ikke - for jeg
skal ud og træne eller hvad det kunne være.
Jeg har længe sagt jeg ville gå igang med at træne, men det er aldrig blevet
til noget, jeg har svært ved at "sparke" mig selv i røven og komme igang,
men arbejder virkelig på at få det ændret... men det er nok for sendt.....

Håber det gav mening...

Fra : Casper Hornstrup

Dato : 14-10-07 16:02

Hej Jan.

Jeg kan ikke sige at jeg har været gennem det samme (udover set fra et barns
synspunkt),
men jeg kan fortælle dig hvordan du kan fjerne det der gør at du har det
dårligt med situationen
så du derved meget nemmere kan komme igennem denne svære tid. Jeg bruger
selv dette i min
dagligdag med stor succes og nu har jeg taget mig sammen og har startet et
gratis forum for at
overdrage min viden om dette emne. Du kan se mere på http://www.1stlife.dk.

Jeg svarer gerne på spørgsmål ang. dette i forummet hvis du har nogle.

Casper

Fra : ben9

Dato : 14-10-07 18:54

"Casper Hornstrup" <info@1stlife.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.1stlife.dk.
>
> Jeg svarer gerne på spørgsmål ang. dette i forummet hvis du har nogle.

hmmmm - uldent.....

Fra : Casper Hornstrup

Dato : 14-10-07 19:25

....eller noget stort Du kan jo læse mere om det i forummet hvis du
er interesseret i at få mere styr på dine følelser.

Casper
__________________________
http://www.1stlife.dk
Forbedre dit liv - fjern et problem!
__________________________

Fra : ben9

Dato : 14-10-07 21:19

> ...eller noget stort Du kan jo læse mere om det i forummet hvis du
> er interesseret i at få mere styr på dine følelser.
>
> Casper

jaja - du kradser penge ud af svage sjæle og jeg holder nallerne væk og
sparer kronerne

men da du er nem at få fat i, din adresse er jo offentlig, så var det da
rart om der var en journalist der gik i haserne på dig......

bare et fromt ønske...

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-10-07 12:14

Casper Hornstrup skrev den 14-10-2007 17:01:

> Jeg svarer gerne på spørgsmål ang. dette i forummet hvis du har nogle.

Hvorfor reklamerer du på nyhedsgrupperne som er beregnet til debat?

Hvorfor kan du ikke finde ud af at citere korrekt?

Hvad får dig til at tro, at netop dit produkt kan alt det du siger det kan?

Fra : ben9

Dato : 18-10-07 17:42

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvorfor kan du ikke finde ud af at citere korrekt?
>
> Hvad får dig til at tro, at netop dit produkt kan alt det du siger det

han har ikke tid til at svare - mon han er i banken?