Nogen at snakke med?
Fra : Annette

Dato : 11-07-01 14:47

Hej.

Jeg hedder Annette og har for ikke så lang tid siden mistet min søn på 2
måneder. Jeg har snakket med både Landsforeningen for spædbarnsdød og
præster. Men jeg syntes ikke det føltes helt rigtigt. Jeg ville bare vide om
der var nogen herinde der kunne snakke om tingene over internettet og som
selv har prøvet det.
MVH
Annette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-07-01 21:48

> [...]
om
> der var nogen herinde der kunne snakke om tingene over internettet og som

Denne gruppe er mere for psykisk syge i krise end en sorg-gruppe.
Jeg har ikke fundet noget på nettet - vi er nok for få, og hvis du har det
som jeg, så svinger det meget, hvor meget man kan klare at snakke om og høre
om.
Min søn var ikke spædbarn - faktisk var han "voksen", så jeg er ikke lige
den rette at snakke med om et spædbarns død.

Mvh Maria

Fra : Sugar Kran

Dato : 11-07-01 21:53

> Denne gruppe er mere for psykisk syge i krise end en sorg-gruppe.

Hmmm.. det er nu min opfattelse at det netop er en sorg-gruppe. Der har dog
været en del snak om psykisk sygdom det sidste stykke tid - men før det var
det mere sorg-relateret, hvilket jeg også tror er formålet med denne gruppe
? Og ellers er der vel plads til begge dele

Mvh Pernille

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-07-01 23:08

In article <9iie2e$1pf$1@sunsite.dk>,
"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote:

> Denne gruppe er mere for psykisk syge i krise end en sorg-gruppe.

Nejda. Det er ganske rigtigt den slags "sager" der dominerer, men her er
da plads til (næsten) alle slags sorg og krise.

--
MVH
Martin Edlich, MF

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-07-01 23:07

In article <9ihlgg$21p8$1@news.cybercity.dk>,
"Annette" <dsl42575a@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> der var nogen herinde der kunne snakke om tingene over internettet og som

Jeg har selv prøvet det. For ca 1.5 år siden mistede min kone og jeg
vores tvillinger pga for tidlig fødsel.

Hvorfor skriver du ikke lidt om din (jeres) oplevelse, det er ofte godt
at få sat ord på sine tanker.

I burde måske overveje at få nogen kontaktpersoner gennem
landsforeningen, da det, som du selv er inde på, kan være rart at snakke
med nogen der selv har prøvet at miste sine børn.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Mari

Dato : 11-07-01 23:14

"Annette" <dsl42575a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9ihlgg$21p8$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> der var nogen herinde der kunne snakke om tingene over internettet og som

I gruppens første tid blev der skrevet meget om spædbarnsdød.
Prøv om du kan finde de gamle indlæg - her på http://groups.google.com/googlegroups/deja_announcement.html

Kan tænkes at der er nogen deriblandt, som du kan have glæde af.

Mh Mari

Fra : Alice Sørensen

Dato : 12-07-01 10:15

Kære Anette!

Det gør mig ondt, at du har mistet din lille søn. Det er barsk at miste et barn, og vigtig at få snakket om det.

Kan du bruge mig, så er du velkommen til at sende mig en mail. Jeg har selv mistet en søn, som dog nåede at blive 21 år. Men jeg tror at sorgen smerter er de samme.

Så skriv - det kunne også være her i denne nyhedsgruppe. Fortæl om hvordan du mistede din søn, hvad du går og tænker på - hvordan omgivelserne reagerer eller hvad du har på hjerte.

De bedste tanker
Alice
http://sorthvid.subnet.dk/

Annette <dsl42575a@post.cybercity.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9ihlgg$21p8$1@news.cybercity.dk...

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 26-07-01 23:11

Annette skrev i meddelelsen <9ihlgg$21p8$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
vide om
>der var nogen herinde der kunne snakke om tingene over internettet og

Jeg har prøvet det. Vores tredje barn døde umiddelbart efter fødslen;
det var i foråret 1999. Vi blev anbefalet at deltage i en sorggruppe.
I ventetiden inden den blev dannet, havde vi noget materiale (artikler)
fra Landsforeningen. Her kunne vi læse om andre folks oplevelser og
reaktioner, og i sorggruppen hørte vi så et nyt sæt beretninger, nu
direkte fra de berørte selv. Et gennemgående træk som overraskede mig,
var at de fleste syntes de andres oplevelser var værre end deres egne.
At være fælles om noget så eksistentielt som tabet af et barn kan
virkelig bringe folk på bølgelængde i en fart, uanset forskelligheder i
øvrigt.

Så jeg vil lade anbefalingen gå videre: Find sammen med andre i samme
situation. Hospitalets fødeafdeling vil antagelig kunne formidle
kontakten. Vores gruppe blev hjulpet i gang i hospitalsregie (Skejby)
af to "fagpersoner", men fortsatte så i privat regie.

-- Klaus.

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 26-07-01 23:15

Klaus Seidenfaden skrev i meddelelsen

>Jeg har prøvet det.

Jeg vil lige tilføje at det selvfølgelig også er årsagen til at jeg
abonnerer på denne nyhedsgruppe. Sorg og krise er ikke forbeholdt
psykisk syge.

-- Klaus.

Fra : Gaardsøe Design

Dato : 03-09-01 17:50

Hejsa

Jeg er lige blevet indmeldt idag og sidder her og kigger i nogle af jeres
mail..
Et jeg faldt over var fra Anette "nogen at snakke med"

Jeg ville gerne være til hjælp hvis du har brug for at "læsse af", da min
mand og
jeg selv har mistet en stor dreng ved fødslen.
Jeg gik 6 dage over terminsdatoen, men alligevel gik det galt. nok fordi
lægerne
diskuterede i 1 time om jeg skulle have kejsersnit eller ej.
Han nåede desværre ikke at leve så længe.
Det er nu 6 år siden men savner ham stadig. jeg har i dag to drenge som er
"sunde"(det er en
helt anden snak), som er kommet til efter vores tab.

Jeg vil gerne hjælpe hvis det er muligt

Med venlig hilsen
Charlotte Knudsen