Løbeur til begynder
Fra : iSteen

Dato : 26-09-07 15:27

Jeg så lige et enkelt minut af udsendelsen *Ha det godt* hvor man
anbefalede begyndere at investere i et løbeur.

Jeg er _meget_ begynder, men er begyndt at løbe intervaltræning, og
kunne godt bruge et løbeur, men har ikke lyst til at bruge en formue på det.

Er der nogen der har et link til et sted på nettet, hvor man købe
sådanne ure til rimeligt lave priser?

Fra : ks

Dato : 27-09-07 08:17

dba.dk men pas nu på med at lave intervaltræning hvis du er SÅ meget
begynder....
Det er farten der giver skader og husk opvarmningen.hvis du skal løbe 4-6
x1000m interval er det hensigtsmæssigt at varme op med 3-4km stille løb
først og så lave intervaller og så igen afjogge efterfølgende.

god vind

mvh
Kenneth

Fra : iSteen

Dato : 27-09-07 13:17

ks <kenned@FJERNSPAMofir.dk> wrote:

> [...]
> x1000m interval er det hensigtsmæssigt at varme op med 3-4km stille løb
> først og så lave intervaller og så igen afjogge efterfølgende.

Uha, jeg er slet ikke så avanceret endnu.
Måske udtrykte jeg mig forkert, men med intervaller mener jeg - x antal
minutters gang, x antal minutters løb etc.

Bare et par minutters løb fremkalder *oceaner* af sved på min pande

Fra : ks

Dato : 30-09-07 19:22

hvis du "bare" skal have et ur med stopur så har netto ofte den slags ure
til rimelig penge, men hvis du bliver bidt af det så skal du i en
sportsbiks...
vedr. startprogram: http://www.dourun.com/begynd_prg.asp

Min gamle tysklærer sagde "jo længere man løber jo dummere er man..." han
var sprinter ei sine unge dage og jeg løb marathon..... tja sådan er der så
meget

Fra : iSteen

Dato : 30-09-07 20:51

ks <kenned@FJERNSPAMofir.dk> wrote:

> vedr. startprogram: http://www.dourun.com/begynd_prg.asp

Kanon...tak for det

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 14-10-07 20:57

> Kanon...tak for det

Personligt vil jeg da foreslå dig at købe et Polar F4 som det mindste når du
er nybegynder. Jeg har selv det ur, og har haft stor glæde af det. Har siden
fået et F11, som kan en del mere til mit behov.

Per

Fra : iSteen

Dato : 15-10-07 12:15

den rigtige fotograf <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

> [...]
> er nybegynder. Jeg har selv det ur, og har haft stor glæde af det. Har siden
> fået et F11, som kan en del mere til mit behov.

Jeg kender ikke lige prisen, men jeg synes ikke jeg vil spendere 600-800
kroner på et ur