Skat af realiseret aktiegevinst
Fra : Jlo

Dato : 09-10-07 20:43

Blot for at være 100% sikker (jeg er kun 99,99), så er min aktiegevinst
skattepligtig lige så snart den bliver realiseret - korrekt? Dvs. at hvis
jeg realisere 10.000 kroner i gevinst i løbet af året men investere dem
igen, så er det 28% til skattefar? Det betyder ikke noget, at pengene kun
har stået på min Nordnet konto og ikke har været overført til min alm. bank
konto?

Fra : KN

Dato : 09-10-07 21:08

Aktiegevinster (og tab) tæller ved købs - hhv. salgstidspunktet.
Du må selv om, hvad du gør med kontanterne eller hvilken 'hovedpude' du
lægger dem under.

Knud

Fra : Jlo

Dato : 09-10-07 21:15

> Aktiegevinster (og tab) tæller ved købs - hhv. salgstidspunktet.
> Du må selv om, hvad du gør med kontanterne eller hvilken 'hovedpude' du
> lægger dem under.

Tak, det var også dét jeg mente.