Delphi og MS Word
Fra : Hauge

Dato : 06-10-07 08:21

Hej

Hvordan udnytter man Words mulighed for at bruge RTF i Delphi?

Det jeg skal bruge er, at hvis jeg sætter et dokument op i Word, og gemmer
det som RTF, så skal jeg kunne indlæse det i et program lavet i Delphi, men
det skal være 100% som det er sat op i Word. Ikke bare simpel RTF, som er
nemt nok. Vil altså udnytte Words muligheder for RTF-indlæsning.

Det jeg skal lave er en form for mailmerge/brevfletning. Jeg fletter ofte
breve i større mængder, dvs. 50.000 af gangen, men Word er sindsyg langsom
til opgaven. Der findes programmer i 100.000 kr's klassen der kan klare
opgaven, men det er en anelse for meget at ofre. Det program (det til
100.000 kr) gemmer i RTF, og derefter postprocesserer denne fil, og
genererer en printfil via Windows egen printerdriver, så man derefter kan
printet skidtet ud, eller hvad man nu har brug for. Dette program kan klare
50.000 på ca. 2 minutter, hvor Word tager timer..
Jeg skal ikke lave et program der kan det samme som det dyre, men kun nogle
simple ting.

Så simpelt set er det:

1: Skriv dokument i Word
2: Gem dokument som RTF
3: Indlæse denne fil i et Delphi-program
4: Skifte nogle "autotext"-felter ud med data fra en database.
5: "Printe" dette nye dokument som sider til en fil eller printer, med samme
opsætning som lavet i Word.
6: Gentage fra 4 indtil man er kommet igennem alle data.

Jeg håber mit "problem" er forstået rigtigt, og at der er nogen der har et
par gode råd eller fif.

Jeg har rodet rundt på mange steder med Delphi share og freeware og
selvfølgelig Google, men synes ikke jeg kan finde noget brugbart.

Mvh Hauge
--
Undgå højresvingsulykker, drej altid til venstre.

Fra : Kurt Bilde

Dato : 06-10-07 12:00

Hauge skrev:
> Hej
>
> Hvordan udnytter man Words mulighed for at bruge RTF i Delphi?

Check borland.public.delphi.oleautomation samt Deborah Pate's website om
OLE automatisering: http://www.djpate.freeserve.co.uk/Automation.htm

-Kurt

Fra : Hauge

Dato : 06-10-07 14:06

Hej
Kurt Bilde wrote:
> Check borland.public.delphi.oleautomation samt Deborah Pate's website
> om OLE automatisering:

Men så er jeg jo samme sted som når man fletter direkte i Word, altså
ekstrem sløvt.
Så jeg skal have fundet en hurtigere metode.

Mvh Hauge

Fra : Kurt Bilde

Dato : 06-10-07 18:44

Hauge skrev:
> Men så er jeg jo samme sted som når man fletter direkte i Word, altså
> ekstrem sløvt.
> Så jeg skal have fundet en hurtigere metode.

Mhhmmmm mon ikke du så skal kaste et blik på http://www.trichview.com
eller http://www.wpcubed.com/products/wptools/index.htm

-Kurt

Fra : Hauge

Dato : 07-10-07 12:26

Hej
Kurt Bilde wrote:
> Mhhmmmm mon ikke du så skal kaste et blik på http://www.trichview.com

Desværre kan jeg ikke få den til at virke med text-boxe og lign.

> eller http://www.wpcubed.com/products/wptools/index.htm

Kræver desværre deres 1000 euro-version for at kunne klare textboxe RTF, og
det er lidt i overkanten, for tænk nu hvis min programmering går i ged
Deres demo er fin, og lige netop det jeg skal bruge, men knap 8000 kr. er i
overkanten for et forsøg, og tror ikke lige jeg kan gennemprogrammere et
ordenligt program på under en måned, somd eres demo virker i.

Der er ingen problemer i at gemme dokumentet som HTML i Word, men der
mangler desværre også en del sideopsætning, så den metode virker desværre
heller ikke.

Mvh Hauge

Fra : dk_sz

Dato : 05-11-07 12:46

> Desværre kan jeg ikke få den til at virke med text-boxe og lign.

Prøv spørg i deres nyhedsgruppe. Har selv købt
og brugt TRichView førhen. Fandt det tæt på perfekt.

Thomas Schulz
:: A1 Sitemap Generator ::
http://www.micro-sys.dk/products/sitemap-generator/