mappe permission
Fra : Carlsen

Dato : 03-10-07 20:30

Hej HG

Hvordan ændre man sikkerheden på en mappe og indholdet til fx "anyone full
access".
Eller hvordan sikker man at alle har rettigheder til en mappe som oprettes i
et delphi program.

--
Regards,
Med venlig hilsen

Carlsen
www.carlsensoftware.dk

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 04-10-07 16:00

"Carlsen" <jcarlsen@@@mainme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan ændre man sikkerheden på en mappe og indholdet til fx "anyone
> full access".
> Eller hvordan sikker man at alle har rettigheder til en mappe som
> oprettes i et delphi program.

Det er temlig komplekst desværre

Der findes en del software som "påstår" at de kan gøre det, herunder
madSecurity: http://help.madshi.net/madSecurity.htm meeeeeen, jeg gik
væk fra denne igen da det kun virkede 99% af gangene når jeg forsøgte at
tage ejerskab af en mappe

Et alternativ som jeg til gengæld har MEGET gode erfarringer med er
"subinacl":
https://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e8ba3e56-d8fe-4a91-93cf-ed6985e3927b&DisplayLang=en
Denne æder alt, også på tværs af domæner og undermapper....alles Plus
den er meget nem at bruge...

MVH
Thomas