Perspektiv igen...
Fra : Sune

Dato : 01-10-07 14:09

Hej

Så kom jeg endelig igennem til deres support.

1)
Min linie er nede igen (for første gang siden sidste weekend).

Supporteren gav mig ingen anden løsningsmodel end at droppe min WRT54G der sidder bag D-Link
modemet.

Men så kan jeg jo ikke umiddelbart have flere PCere på min linie samtidig.

Det er noget af en underlig konfiguration af deres linier de kører med.

Det må jeg så tænke lidt over.

2)
Min opgradering til adsl.max bliver udført når systemet kommer til min bestilling.

3)
Hvis min opgradering ikke kan gå igennem fordi min linie er for dårlig, kan jeg ikke blivet stillet
tilbage til mit nuværende abonnement - og jeg vil få en bindingsperiode på 6 måneder.

Så fortalte jeg supporteren at der er 14 dages fortrydelsesret på alt man bestiller over
internettet, men det var han ikke enig i.

Summa Summarum:
Hvis min linie ikke er blevet opgraderet 13 dage og 23 timer efter at jeg trykkede 'BESTIL', sender
jeg dem en email om at jeg fortryder mit køb.

Tilsyneladende vil de ikke godtage dette, men så må min klage jo gå 'rettens gang'.

Mvh
Sune

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-07 14:53

Sune skrev:

> Så fortalte jeg supporteren at der er 14 dages fortrydelsesret
> på alt man bestiller over internettet, men det var han ikke
> enig i.

Jeg vil ikke tage stilling til din sag som ikke er grundigt nok
forklaret her. Jeg vil blot sige at du ikke har fortrydelsesret
på en internetopkobling som du har taget i brug.

Det er korrekt at der ikke er fortrydelsesret på alle
fjernhandler. Hvis varen er en tjenesteydelse og visse
betingelser er opfyldt, er den undtaget fra fortrydelsesretten.
Betingelserne er i hvert fald opfyldt når den er taget i brug.

--
Bertel

Fra : Sune

Dato : 01-10-07 15:06

On Mon, 1 Oct 2007 15:53:03 +0200, Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>betingelser er opfyldt, er den undtaget fra fortrydelsesretten.
>Betingelserne er i hvert fald opfyldt når den er taget i brug.

Der er nok ingen vej udenom end at ringe til Forbrugerstyrelsen i morgen.

Mit håb er også at der er andre perspektivbrugere der kan nikke genkendende til at deres internet
pludselig ikke virker hvis de har router nr 2 tilsluttet.

Hvis perspektiv har ændret i deres opsætning, sikkert pga. at de nu tilbyder IP-telefoni, på en
sådan måde at man ikke kan benytte standard hardware bag deres router, vil jeg betegne dette som en
slags misligeholdelse.

Mvh
Sune

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-07 15:17

Sune skrev:

> Mit håb er også at der er andre perspektivbrugere der kan nikke
> genkendende til at deres internet pludselig ikke virker hvis
> de har router nr 2 tilsluttet.

Du skal jo være sikker på at det ikke er dit hardware eller din
viden der er mangelfuld.

> Hvis perspektiv har ændret i deres opsætning, sikkert pga. at
> de nu tilbyder IP-telefoni, på en sådan måde at man ikke kan
> benytte standard hardware bag deres router, vil jeg betegne
> dette som en slags misligeholdelse.

Jeg vil stadig ikke tage konkret stilling, men hvis der er
mangler ved produktet, kan du hæve måske handlen - hvilket er
noget helt andet end at fortryde.

Hvis sælger tilbyder afhjælpning af manglen, kan du ikke hæve.

--
Bertel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-07 15:06

Sune skriver:

> Supporteren gav mig ingen anden løsningsmodel end at droppe min WRT54G der sidder bag D-Link
> modemet.

Har du overvejet at din router kan være defekt ?

HAr udskiftet en Linksys hos en bekendt på den konto....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sune

Dato : 01-10-07 15:22

On Mon, 01 Oct 2007 16:05:59 +0200, "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Har du overvejet at din router kan være defekt ?

Ja, men det eneste tidspunkt den ikke har virket har været på samme tidspunkter hvor andre brugere
også har haft fejl.

Det eneste der kunne tyde på at den virkelig er defekt er, at hvis jeg sætter den til kan jeg godt
benytte de indbyggede ping/trace værktøjer da den korrekt får en IP, men samtidig kan ingen af mine
PCer får hul igennem til nettet.

Men PCerne kan godt få hul igennem til routerens opsætningssider.
Jeg kører med faste IPer på mine PCere, men det hælper ikke at skifte til dynamisk.

Jeg hælder mere til den konklusion at perspektiv har 'hacket' deres DNS/TCP/IP/whatever
konfigurationer til at kunne virke med deres nye telefoni, på en sådan måde at min WRT54G ikke
virker korrekt.

Min teori er at en WRT54G er 'gammel tech' som ikke opfører sig som et nymoderne netkort og derfor
fejler.

Men hvis der er andre perspektivbrugere herinde hører jeg gerne hvis deres router nr 2 pludselig
ikke virker mere. Specielt hvis det er en WRT54G.

Mvh
Sune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-07 15:25

Sune skriver:

> Min teori er at en WRT54G er 'gammel tech' som ikke opfører sig som et nymoderne netkort og derfor
> fejler.

Har du prøvet med en anden router ?

Har du prøvet at resette din router ?

Kører du DHCP på WAN siden ?

Kører du med fast DNS ?

Fra : Sune

Dato : 01-10-07 15:36

On Mon, 01 Oct 2007 16:25:16 +0200, "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Har du prøvet med en anden router ?

Nej (har ikke lige en ved hånden).

>Har du prøvet at resette din router ?

Ja 2 gange.

>Kører du DHCP på WAN siden ?

Ja.

>Kører du med fast DNS ?

Ikke på WAN siden.
Men på LAN siden gør jeg.

Jeg vil kalde det for en 'uspecificeret fejl' da den virkede i formiddags, men pludselig ikke 2
timer senere hvor den ikke have været slukket imens.

Mvh
Sune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-07 15:39

Sune skriver:

> Jeg vil kalde det for en 'uspecificeret fejl' da den virkede i formiddags, men pludselig ikke 2
> timer senere hvor den ikke have været slukket imens.

Er der DHCP server i dit "modem ?
Så kan du nøjes med en switch.....

Jeg tror at din router er fucked up.....

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-10-07 16:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Er der DHCP server i dit "modem ?
> Så kan du nøjes med en switch.....

Der er formentlig kun tildeling af en public IP.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-07 17:33

Jesper Lund skriver:

> Der er formentlig kun tildeling af en public IP.

Den bliver betegnet som modem/router. Er der router i, formoder jeg at
der også er DHCP server, ellers viile den kun vare at betragte som et
modem

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-10-07 17:54

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Den bliver betegnet som modem/router. Er der router i, formoder
> jeg at der også er DHCP server, ellers viile den kun vare at
> betragte som et modem

Hvor ser du modem-router? Jeg har altid opfattet Perspektiv-løsningen
som den samme som hos TDC, hvor et ADSL model tildeler en public IP
(hvis vi lige ser bort fra at man hos TDC godt kan få tildelt flere
public IPs). Hvis det er en router, som du skriver, skulle den vel
tildele private IPs på LAN siden?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-07 22:08

Jesper Lund skriver:

> Hvor ser du modem-router?

Hos Billion

Læste lidt i brugermanual til 5102S (uden M, det er nok der det gik
galt).....

Det er kun modem og dermed transparent....

Klasu
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sune

Dato : 01-10-07 19:11

On Mon, 01 Oct 2007 16:39:02 +0200, "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Jeg tror at din router er fucked up.....

Der er noget der tyder på det.

Jeg fandt en gammel BEFSR41 frem fra skuffen og den virker.

Så nu kører jeg ISP-modem -> BEFSR41 -> WRT54G for at få det til at virke..

Jeg er så rundtosset at jeg ikke orker at få mit lokalnet til at virke med de dobbelte routere..

Mvh
Sune

Fra : Flemming

Dato : 02-10-07 21:40

On 1 Okt., 23:07, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Jesper Lund skriver:

> Hos Billion
>
> Læste lidt i brugermanual til 5102S (uden M, det er nok der det gik
> galt).....
>
> Det er kun modem og dermed transparent....
>
> Klasu
> --
> Modelbane Europas hjemmeside:http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jeg har lige skimmet tråden, så måske svarer jeg ved siden af pointen.
Jeg oplevede for ca 10 dage siden at mit wag200g modem ikke virkede og
satte himmel og hav i bevægelse for at få det repareret hos linksys.
Men det viste sig ikke at være modemet, men perspektivbredband der
skiftede et eller andet, så det ikke længere hedder adsl2+ i
opsætningen, men nu g.dmt istedet. Tak for support. Ville være rart at
have vidst.

Bh Flemming

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-10-07 21:58

Flemming wrote:

> [...]
> længere hedder adsl2+ i opsætningen, men nu g.dmt istedet. Tak
> for support. Ville være rart at have vidst.

Support forventer næppe at folk bruger egne modems. Deres eget modem vil
sikker sætte dette automatisk...