Nyt forsøg: Fullrate og telefonsvarer..
Fra : Michaelbs

Dato : 27-09-07 13:41

Oprettede tråden lidt længere nede og fik svar, men det virker stadig ikke,
så jeg prøver lige igen på en anden måde:
Jeg har fullrate med ip-telefoni.
Fullrate modemet er Zykel 2502R-61.
Jeg har en Beocom 4 telefon og telefonsvarer Doro R52.
Mit problem er tilslutningen af telefonsvareren. Jeg kan ikke få den til at
virke.
En rådede mig til at købe denne splitter:
http://www.ippt.dk/butik.php?productID=447
Men den kan jeg heller ikke få til at virke. Vistnok fordi Fullrate kommer
fra telefonstikket og ikke KAP stik. Så et fejlkøb.
Jeg behøver ikke have telefoni eller telefonsvarer i hele huset. Alt jeg
behøver er at få tilkoblet telefonsvareren, så den virker.
Nogen der kan hjælpe?
mvh Michaelbs

Fra : MN

Dato : 27-09-07 15:44

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:46fba4d2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Jeg behøver ikke have telefoni eller telefonsvarer i hele huset. Alt jeg
> behøver er at få tilkoblet telefonsvareren, så den virker.

Du skal bare købe den du selv linkede til i Biltema.
Den du fik linket til er forkert (ADSL splitter). Det skal være denne her
(telefon splitter) http://www.ippt.dk/butik.php?productID=453
og den er magen til den til 16.90 i Biltema.
Den skal i router og telefon + telefonsvarer tilsluttes.

Mogens

Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-09-07 15:46

Michaelbs skriver:

> Nogen der kan hjælpe?

Hvor i verden bor du ?

Måske lidt "håndspålæggelse" vil hjælpe ?

Den ledning du har der går op til din telefon, prøv at smid den på
telefonsvaren og ring så. Hvad sker der ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ebbe

Dato : 29-09-07 18:02

Michaelbs wrote:

> [...]
> Jeg behøver ikke have telefoni eller telefonsvarer i hele huset. Alt
> jeg behøver er at få tilkoblet telefonsvareren, så den virker.

Både telefon og telefonsvarer skal kobles til stik 1 i routeren (boksen fra
fullrate). Derfor har du brug for en splitter.

Som Klaus foreslår kan du starte med at prøve at erstatte telefonen med
telefonsvareren og så ringe til dit nummer og se om du kommer i forbindelse
med den..

--
ebbe
***hvis du bruger vista kan jeg ikke hjælpe dig.***

Fra : Michaelbs

Dato : 01-10-07 17:32

> [...]
> Jeg behøver ikke have telefoni eller telefonsvarer i hele huset. Alt jeg
> behøver er at få tilkoblet telefonsvareren, så den virker.

'Det hjalp, da jeg fra samme firma fik ombyttet splitteren til en, der var
beregnet til formålet.
Tak for Jeres hjælp.

mvh Michael