Fullrate og telefonsvarer..muligt?
Fra : Michaelbs

Dato : 21-09-07 10:35

Jeg har fået fullrate med IP telefoni og Fullrates hardware er koblet til
min router, så jeg også har trådløs bærbar tilknyttet.
Min telefonsvarer (Doro R52) kan jeg ikke finde ud af at tilslutte så den
virker. Sætter jeg den i telefonstikket i væggen og kobler fullrate fast på
den, virker den ikke så hvad gør man så?
Hvad gør I andre med fullrate mht telefonsvarer?

mvh Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-09-07 11:21

Michaelbs skrev:

> Min telefonsvarer (Doro R52) kan jeg ikke finde ud af at tilslutte så den
> virker. Sætter jeg den i telefonstikket i væggen og kobler fullrate fast på
> den, virker den ikke så hvad gør man så?

Den skal sidde i samme stik som din telefon. Hvordan er den
forbundet? Hvilket stik sidder der på telefonen (basen) og
hvilket på telefonsvareren?

--
Bertel

Fra : Michaelbs

Dato : 21-09-07 11:49

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Den skal sidde i samme stik som din telefon. Hvordan er den
> forbundet? Hvilket stik sidder der på telefonen (basen) og
> [...]

Der sidder samme stik type. Det der helt almindelige RJ-11, tror jeg det
hedder.
Telefonen er så forbundet direkte til Fullrates Zykelmodem.
På Zykelmodem er der 2 indgange til telefon. Men det hjælper ikke at sætte
telefonsvareren til stik nr 2.

Skal telefonsvareren sættes ind mellem telefonen og zykelmodemmet fra
fullrate? For så må det være muligt at købe et RJ-11 stik med han i den ene
ende og hun i den anden?

mvh Michael

Fra : Henning

Dato : 21-09-07 12:18

> [...]
>Telefonen er så forbundet direkte til Fullrates Zykelmodem.
>På Zykelmodem er der 2 indgange til telefon. Men det hjælper ikke at sætte
Modemet er forberedt til to forskellige numre og telefoner.

>Skal telefonsvareren sættes ind mellem telefonen og zykelmodemmet fra
>fullrate? For så må det være muligt at købe et RJ-11 stik med han i den ene
>ende og hun i den anden?
Ja, der findes en splitter. Alternativt sætte svareren ind i modemet
og telefonen ind i svareren - forudsat den er forberedt for det,
hvilket de fleste svarere er.

Fra : Michaelbs

Dato : 21-09-07 12:26

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja, der findes en splitter. Alternativt sætte svareren ind i modemet
> og telefonen ind i svareren - forudsat den er forberedt for det,
> hvilket de fleste svarere er.

Desværre har svareren kun een udgang, så sætter jeg den i modemet, så er der
ikke plads til at sætte telefonen i svareren.
Jeg må skaffe en "splitter". Så vidt min ulogiske hjerne kan regne ud, må
det kræve to hunstik og et hanstik..?

mvh Michael

Fra : ebbe

Dato : 21-09-07 12:50

> Jeg må skaffe en "splitter". Så vidt min ulogiske hjerne kan regne
> ud, må det kræve to hunstik og et hanstik..?
som regel er det en y-formet klods med 3 hunstik, og så bruger du 3
telefonledninger.
mener silvan har dem.... tdcbutikkerne har ikke! (de har en liste med 4 stik
i stedet, kan bruges)

--
ebbe
***hvis du bruger vista kan jeg ikke hjælpe dig.***

Fra : Henning

Dato : 21-09-07 13:12

On Fri, 21 Sep 2007 13:26:07 +0200, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:

> [...]
>ikke plads til at sætte telefonen i svareren.
>Jeg må skaffe en "splitter". Så vidt min ulogiske hjerne kan regne ud, må

Præcis - som dette http://www.ippt.dk/butik.php?productID=447
Den findes også i en udgave uden ledning, men jeg synes den er meget
udsat i stikket på væggen, idet den stikker ~5 cm ud

Fra : Michaelbs

Dato : 21-09-07 13:20

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i meddelelsen

> Præcis - som dette http://www.ippt.dk/butik.php?productID=447
> Den findes også i en udgave uden ledning, men jeg synes den er meget
> udsat i stikket på væggen, idet den stikker ~5 cm ud

Og til under en femtedel af prisen:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=86221
Hvis det er det samme den gør..

mvh Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 15:03

Michaelbs skriver:

> [...]
> den, virker den ikke så hvad gør man så?
> Hvad gør I andre med fullrate mht telefonsvarer?

Er det en normal analog telefon du har koblet til, eller en
"internettelefon" ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michaelbs

Dato : 21-09-07 16:09

> Michaelbs skriver:

> Er det en normal analog telefon du har koblet til, eller en
> "internettelefon" ?

Ja det er en normal analog telefon, Beocom 4.
Vil telefonsvareren virke, hvis jeg køber sådan et stik

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=86221

og sætter telefonsvareren ind imellem telefonen og Zykel kodemmet fra
fullrate?

mvh Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-07 18:04

Michaelbs skriver:

> [...]
>
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=86221
>
> og sætter telefonsvareren ind imellem telefonen og Zykel kodemmet fra

Det vil jeg mene.

Men har du ikke en eksisterende telefonkabling rundt i dit hus ?

Da vi flyttede ind hvor vi bor nu og jeg selv lavede ADSL/telefoni,
monterede skillefilter på loftet og gjorde så jeg har telefoni i alle de
telefonstik der er i forvejen. Du kan gøre det samme.