Perspektiv Bredband - nogen der har erfari~
Fra : JYH

Dato : 19-09-07 14:10

Jeg har luret lidt på http://www.perspektivbredband.dk/ og deres tilbud.

Jeg har aldrig hørt om dem før, og kender derfor ingen som bruger dem.

Så jeg ville høre om der er nogen her der bruger dem.
Er I er tilfredse med firmaets produkter og service?
Her tænker jeg på stabilitet og kundeservice feks.

Fra : Henrik Bacher

Dato : 19-09-07 14:18

JYH wrote:
> [...]
> Er I er tilfredse med firmaets produkter og service?
> Her tænker jeg på stabilitet og kundeservice feks.

Perspektiv bredbånd er tidligere kendt som cph-metronet, men har netop
skiftet navn til sit svensker moderselskab

Har været kunde hos dem siden december sidste år og med undtagelse af en
enkelte regningsfejl, hvor jeg var blevet debiteret for et teknikker
besøg jeg ikke havde haft, er der intet at sætte fingeren på.

Havde i forbindelse med overnævnte fejl kontakt med deres kundeservice
som uden videre fik tilbageført gebyret så jeg fik 2 måneders internet grats

Mvh Henrik

Fra : Flemming

Dato : 19-09-07 14:24

On Sep 19, 3:09 pm, "JYH" <j...@jyh.jyh> wrote:
> [...]
> Er I er tilfredse med firmaets produkter og service?
> Her tænker jeg på stabilitet og kundeservice feks.

Ja, det samme her. De rocker. Jeg fik 24 mbit som kompensation for en
forkert regningsdato (en lille ting) og betaler stadig kun for 8 mbit
linje.

Kan anbefales.

Vh Flemming

Fra : Henrik Bacher

Dato : 19-09-07 14:27

JYH wrote:
> [...]
> Er I er tilfredse med firmaets produkter og service?
> Her tænker jeg på stabilitet og kundeservice feks.

Skal da også lige nævnes at jeg på trods af at det er en 8 Mbit
forbindelse jeg betaler for, har jeg stabilt ~15 Mbit download

Fra : Henning

Dato : 19-09-07 15:19

On Wed, 19 Sep 2007 15:09:49 +0200, "JYH" <jyh@jyh.jyh> wrote:

> [...]
>Er I er tilfredse med firmaets produkter og service?
>Her tænker jeg på stabilitet og kundeservice feks.

Hvad med news, smtp, pop3 osv? De skriver "Email-adresser med masser
af plads" - definition på "masser af plads"? 10MB, 50, 2G?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-09-07 15:39

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> crashed Echelon writing

> Hvad med news, smtp, pop3 osv? De skriver "Email-adresser med masser
> af plads" - definition på "masser af plads"? 10MB, 50, 2G?

Er det næsten ikke lige meget med hvor man idag får 2GB smidt i hovedet
gratis som er uafhængig af udbyder.

Men hvis du bladrer ind på hjemmesiden kan du læse at mailboksen kan holde
op til 100MB, at der er SMTP og POP3 server.

Newsserver kan jeg kun finde gl links hvor søsterselskabet i Sverige skulle
have serveren news.lsn.se

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-07 16:27

Bjarke Andersen skrev:

> Er det næsten ikke lige meget med hvor man idag får 2GB smidt i hovedet
> gratis som er uafhængig af udbyder.

Hvor? Uden reklamer?

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-09-07 16:35

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> crashed Echelon writing

> Hvor? Uden reklamer?

Gmail og Hotmail

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-09-07 16:36

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> crashed Echelon writing

> og Hotmail

Og eftertjek viser nu at Hotmail tilbyder 5GB

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Bacher

Dato : 19-09-07 16:39

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvor? Uden reklamer?

Gmail/hotmail over pop3 eller vha en eller anden adblocker

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-09-07 17:39

Henrik Bacher <tagzya@no.com> skrev :

>Gmail/hotmail over pop3 eller vha en eller anden adblocker

Hvordan vil du få Hotmail over pop 3?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Renè

Dato : 20-09-07 05:47

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvordan vil du få Hotmail over pop 3?
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)
Ved at betale for det,som de skriver på deres hjemmeside.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-09-07 17:51

Renè <basse@c.dk> skrev :

>Ved at betale for det,som de skriver på deres hjemmeside.

Det sker mig bekendt ikke med pop3 og er kun muligt med
Outlook/Outlook Express, ellers kom med et link.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 17:58

Bertel Lund Hansen skriver:

> Hvor? Uden reklamer?

Vel og mærke hvor udbyderen ikke læser din mail og viser reklamer der
passer til indholdet af din mail.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-09-07 18:07

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev 2007-09-19:
> Bertel Lund Hansen skriver:

> Vel og mærke hvor udbyderen ikke læser din mail og viser reklamer der
> passer til indholdet af din mail.

Gmail læser ikke din email og bruger du pop3 adgangen viser den ikke
reklamer.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 18:12

Martin Schultz skriver:

> Gmail læser ikke din email

Jo.

> og bruger du pop3 adgangen viser den ikke reklamer.

Men bruger du webmail er reklamerne parate - præcist efter indholdet af

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 18:17

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Jo.

<http://www.erhvervsbladet.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070906/NEWS03/109060233>

"Google mener naturligvis selv, at der er tale om en harmløs scanning af
mailen, og at der ikke sker nogen krænkelser af privatlivets fred."

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-09-07 18:42

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev 2007-09-19:
> Martin Schultz skriver:

> Jo.

Nej, de har et program der matcher ord i din email med udvalgte
reklamer, det kan ikke sammenlignes med at de læser dem-

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 18:47

Martin Schultz skriver:

> Nej, de har et program der matcher ord i din email med udvalgte
> reklamer, det kan ikke sammenlignes med at de læser dem-

Hvis ikke de læser dem, hvordan skal de så matche ord?

Ja, det er computere der læser, det er jeg klar over. Men ingen er vel i
tvivl om at Echelons computere også kun "matcher ord" så som Saddam,
Osama, terrorism osv. (altså, hvis man tor på Echelon).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-07 18:52

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Ja, det er computere der læser, det er jeg klar over. Men ingen er vel i
> tvivl om at Echelons computere også kun "matcher ord" så som Saddam,
> Osama, terrorism osv. (altså, hvis man tor på Echelon).

Og netfirmaers systemer matcher også kun ord, og alligevel kan
man indgå aftaler på den måde. Det er i juridisk forstand at læse
(gøre sig bekendt med indholdet).

--
Bertel

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-09-07 19:50

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev 2007-09-19:
> Martin Schultz skriver:

> Hvis ikke de læser dem, hvordan skal de så matche ord?
Læser vil jeg mener er at forstå indholdet.

> Ja, det er computere der læser, det er jeg klar over. Men ingen er vel i
> tvivl om at Echelons computere også kun "matcher ord" så som Saddam,
> Osama, terrorism osv. (altså, hvis man tor på Echelon).

Hvad har det med gmail og gøre?

Hvordan er det gmail gør et problem?

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 19:55

Martin Schultz skriver:

> Læser vil jeg mener er at forstå indholdet.

Det er jo et definitionsspørgsmål. Hvis man læser en tekst uden at kunne
forstå den, har man vel stadigvæk læst den ?

> Hvad har det med gmail og gøre?

Samme teknik - ordmatching

> Hvordan er det gmail gør et problem?

For min skyld ingen alarm, men visse mennsker har en vandvittig ide om
at overvågningssamfundet er kommet for nært, nu man logger trafik og
mails hos udbyderne. Derfor opretter de en g-mail konto og tror at den
hellige grav er velforvaret.

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-09-07 20:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> For min skyld ingen alarm, men visse mennsker har en vandvittig
> ide om at overvågningssamfundet er kommet for nært, nu man logger
> trafik og mails hos udbyderne.

Efter 15/9 er der al mulig grund til at flytte sine email konti væk fra
sin ISP. Trafiklogningen kan ikke undgås, men den er relativt
intetsigende i forhold til email logningen. Du kan mene at det er noget
pjat, men jeg har under ingen omstændigheder gavn af denne overvågning,
så den kan alene skade mig, eller i bedste fald ikke betyde noget.
Hvorfor tage den chance?

> Derfor opretter de en g-mail konto
> og tror at den hellige grav er velforvaret.

Der findes andre email udbydere end Gmail, også nogen som ikke "snager"
i din email. Lavabit.com har eksempelvis en meget fornuftig privacy
policy. Men et dansk webhotel skal heller ikke logge emailtrafik for
PET.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:24

Jesper Lund skriver:

> [...]
> pjat, men jeg har under ingen omstændigheder gavn af denne overvågning,
> så den kan alene skade mig, eller i bedste fald ikke betyde noget.

For min skyld må de sku logge alle de mails de vil. Jeg har intet at
gemme og havde jeg det ville jeg alligevel ikke maile det til nogen.

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-09-07 21:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> For min skyld må de sku logge alle de mails de vil. Jeg har intet
> at gemme og havde jeg det ville jeg alligevel ikke maile det til
> nogen.

Det er da selvfølgelig meget smart at man bare kan ringe til PET-Lene,
hvis man er kommet til at slette sin adressebog i Outlook Express

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-07 21:30

Jesper Lund skriver:

> Det er da selvfølgelig meget smart at man bare kan ringe til PET-Lene,
> hvis man er kommet til at slette sin adressebog i Outlook Express

Guud nej, den har jeg ikke tænkt på

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-09-07 08:34

> [...]
> at overvågningssamfundet er kommet for nært, nu man logger trafik og
> mails hos udbyderne. Derfor opretter de en g-mail konto og tror at den

Jeg kan ikke se hvordan det gmail gør har noget med overvågning at gøre?

Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-07 15:23

Martin Schultz skriver:

> Jeg kan ikke se hvordan det gmail gør har noget med overvågning at gøre?

Sælger de oplysningerne til andre ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-07 18:53

Martin Schultz skrev:

> Nej, de har et program der matcher ord i din email med udvalgte
> reklamer, det kan ikke sammenlignes med at de læser dem-

Må man svine folk til hvis man benytter et automatisk program der
sender en autogenereret tekst til usenet?

--
Bertel

Fra : Henning

Dato : 24-09-07 18:17

On Wed, 19 Sep 2007 15:09:49 +0200, "JYH" <jyh@jyh.jyh> wrote:

>Jeg har luret lidt på http://www.perspektivbredband.dk/ og deres tilbud.
>
>Jeg har aldrig hørt om dem før, og kender derfor ingen som bruger dem.

Kan man nogen steder se hvor langt væk man bor fra de
"berømte/berygtede" centraler? Det er åbenbart dem der bestemmer hvor
høje ens hastigheder kan blive
Jeg formoder der er tale om TDC-centraler?

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 24-09-07 19:50

On Mon, 24 Sep 2007 19:16:37 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Kan man nogen steder se hvor langt væk man bor fra de
>"berømte/berygtede" centraler?

Ja, her er en liste over centraler med over 1000 tilslutninger og
deres adresser:
http://itst.dk/static/Samtrafik/standardaftaler/samhusning/Samhusning%20bilag%205%20centralbygningsliste%20v%20standard%2012%2005%202.pdf

Find selv den der er nærmest dig, eller spørg om hjælp til det her.

/Jarlskov

Fra : Henning

Dato : 24-09-07 20:20

On Mon, 24 Sep 2007 20:50:07 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

> [...]
>
>Find selv den der er nærmest dig, eller spørg om hjælp til det her.

Det ser ud til jeg hører under Borups Alle i København - ifølge Krak
har jeg 4½ km til centralen, det er endda ikke i fugleflugt
chancen for ~20Mbit er nærmere

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-09-07 20:23

Henning wrote:

> Det ser ud til jeg hører under Borups Alle i København - ifølge
> Krak har jeg 4½ km til centralen, det er endda ikke i
> fugleflugt Så chancen for ~20Mbit er nærmere

20Mbit på 5km afstand?

Fra : Henning

Dato : 25-09-07 06:45

Ok, lidt optimistisk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 24-09-07 21:32

On Mon, 24 Sep 2007 21:19:51 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Det ser ud til jeg hører under Borups Alle i København - ifølge Krak
>har jeg 4½ km til centralen, det er endda ikke i fugleflugt
>chancen for ~20Mbit er nærmere

Der er ellers ikke så mange i København der har så langt kobber - er
du sikker på at der ikke er en central der er nærmere?
Hvor bor du?

/Jarlskov

Fra : Henning

Dato : 25-09-07 06:45

On Mon, 24 Sep 2007 22:32:09 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>Der er ellers ikke så mange i København der har så langt kobber - er
>du sikker på at der ikke er en central der er nærmere?
>Hvor bor du?

Østerbro - så vidt jeg kan se er der kun 3 centraler i København?

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-07 14:49

Henning wrote:

> Østerbro - så vidt jeg kan se er der kun 3 centraler i København?

Der er nu mange flere. I nærheden af Østerbro kan jeg finde

Østerbro central på Rosenvængets Alle
Ryvang central på Vennemindevej
Borups Alle central

Fra : Henning

Dato : 25-09-07 15:18

On Tue, 25 Sep 2007 15:48:37 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

>Der er nu mange flere. I nærheden af Østerbro kan jeg finde
>
>Østerbro central på Rosenvængets Alle
>Ryvang central på Vennemindevej
>Borups Alle central

Hvor ser du det henne? De er ikke omtalt i ovennævnte PDF-dokument?
Men såfremt det er korrekt har jeg mindre en 1.000 meter til nærmeste
central

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 25-09-07 15:26

On Tue, 25 Sep 2007 16:17:46 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Hvor ser du det henne? De er ikke omtalt i ovennævnte PDF-dokument?

Ser man på sidetallene i det dokument jeg linkede til, lader det til
at der mangler ca. halvdelen.

Prøv denne i stedet:
http://itst.dk/static/Samtrafik/samtrafikaftaler/a_telecom/a_telecom_samhusningsaftale_270105.pdf

Så må du bare selv bladre ned til bilag 5 (side 48-61 i PDFen).

/Jarlskov

Fra : Sune

Dato : 25-09-07 16:27

On Tue, 25 Sep 2007 16:25:56 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote:

>Prøv denne i stedet:
>http://itst.dk/static/Samtrafik/samtrafikaftaler/a_telecom/a_telecom_samhusningsaftale_270105.pdf
>
>Så må du bare selv bladre ned til bilag 5 (side 48-61 i PDFen).

Tilsyneladende findes der centraler i København der ligger 2-4 km fra brugerne.

Nogen der ved hvor langt TDC er kommet med deres "fremskudte centraler" i København?

Tror at det er over 2 år siden at TDC på et pressemøde fortalte at "fremskudte centraler" var noget
de ville satse kraftig på i fremtiden.

Men åbentbart ikke i København, eller hvad?

Mvh
Sune

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 25-09-07 18:16

On Tue, 25 Sep 2007 17:27:23 +0200, Sune <april2007@tdcadslw.dk>
wrote:

>Tilsyneladende findes der centraler i København der ligger 2-4 km fra brugerne.

Det er ikke så langt i forhold til andre steder i landet.
Jeg har ikke set konkrete tal, men det er min fornemmelse at man
sjældent er ret meget mere end 3 km fra en central i København.

>Nogen der ved hvor langt TDC er kommet med deres "fremskudte centraler" i København?

Der er etableret én fremskudt central - under Valby central.
Men den dækker kun et helt nybygget boligområde ved Gl. Kongevej.

>Tror at det er over 2 år siden at TDC på et pressemøde fortalte at "fremskudte centraler" var noget
>de ville satse kraftig på i fremtiden.

I de sidste par år har TDC rullet ADSL-udstyr ud på allerede
eksisterende fremskudte centraler.
I øjeblikket kører der forsøg med at komme endnu længere ud - i
vejskabe.

Man skal huske på at en fremskudt central i et vist omfang forhindrer
TDCs konkurrenter i at servicere kunderne i det pågældende område fra
hovedcentralen.
Dette kan ændre dramatisk ved den business case, denne konkurrent har
sat op for at etablere udstyr på den pågældende central.

/Jarlskov

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-07 18:37

Lasse Jarlskov wrote:

> Der er etableret én fremskudt central - under Valby central.
> Men den dækker kun et helt nybygget boligområde ved Gl. Kongevej.

Ved Gl Kongevej? Mener du ikke Gammel Køge Landevej,
eller noget i den stil?

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 25-09-07 18:48

On Tue, 25 Sep 2007 19:37:07 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

>Ved Gl Kongevej? Mener du ikke Gammel Køge Landevej,

Jo, det er Gl. Køge Landevej jeg mener.

/Jarlskov

Fra : Sune

Dato : 25-09-07 18:48

On Tue, 25 Sep 2007 19:15:55 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote:

>I de sidste par år har TDC rullet ADSL-udstyr ud på allerede
>eksisterende fremskudte centraler.
>I øjeblikket kører der forsøg med at komme endnu længere ud - i
>vejskabe.

Ok, tak for info.

Mvh
Sune

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 25-09-07 18:19

wrote:

>Prøv denne i stedet:

Eller endnu bedre:
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/branchesalg/Samhusning/Samhusning_bilag5_centralbygningsliste_v_standard_200807.pdf

/Jarlskov

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-09-07 20:18

Lasse Jarlskov wrote:

> [...]
>
> Find selv den der er nærmest dig, eller spørg om hjælp til det

Med det forbehold at det er kabelafstanden og ikke den fysiske afstand
som betyder noget (samt andre faktorer). Men det giver selvfølgelig en
"indikation".

Fra : Henning

Dato : 25-09-07 14:07

> [...]

>Er I er tilfredse med firmaets produkter og service?
>Her tænker jeg på stabilitet og kundeservice feks.

Tja - foreløbig er min erfaring dårlig... Jeg sendte dem en
supportforespørgsel i torsdags på deres "Kontaktformular". Jeg har
endnu intet hørt fra dem

Fra : Sune

Dato : 25-09-07 14:38

On Tue, 25 Sep 2007 15:07:19 +0200, Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

>Tja - foreløbig er min erfaring dårlig... Jeg sendte dem en
>supportforespørgsel i torsdags på deres "Kontaktformular". Jeg har
>endnu intet hørt fra dem

Så skal jeg nok ikke regne med svar snart på min forespørgsel fra søndag aften.

Prøvede lige at ringe til dem - "Du er nummer 11 i køen.."
:(

Mvh
Sune

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 14:51

Mine erfaringer er gode.

Godt nok bor jeg lidt "langt ude" på forbindelsen, så kan "kun" få ca 10
Mbit ned og næsten 2 i upload.

Grunden til at de måske ikke svarer, kunne være fordi alle deres kunder
gerne vil i kontakt med dem.

Hvis man ikke gider vente i kø, på deres telefon, kan man trykke 9, hvis
man vil blive ringet op...

/Jacob

--
Del dine erfaringer med os andre: http://www.brafi.dk/webhosthjaelp
Få din egen 1 GB billedmappe på http://upload.brafi.dk

Fra : Henning

Dato : 28-09-07 06:31

>Tja - foreløbig er min erfaring dårlig... Jeg sendte dem en
>supportforespørgsel i torsdags på deres "Kontaktformular". Jeg har
>endnu intet hørt fra dem
Efterfølgende sendte jeg en mail til support@perspektivbredband.dk -
her har jeg endnu ikke fået svar efter en uge
Jeg har heller ikke hørt noget fra tilmeldingen, ud over den
automatisk genererede mail, man skal bekræfte. Det er nu 1½ uge
siden...
Så enten er de ved at drukne i deres succes, eller også mener de bare
ikke det er nødvendigt at behandle kommende kunder anstændigt?

Fra : Sune

Dato : 28-09-07 06:46

On Fri, 28 Sep 2007 07:30:43 +0200, Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

>Efterfølgende sendte jeg en mail til support@perspektivbredband.dk -
>her har jeg endnu ikke fået svar efter en uge

Samme her. Afsendte i Søndags.

Desuden gad jeg ikke vente på at de svarede, så jeg opgraderede mig selv, men tilsyneladende uden
virkning.

Det er ihvertfald 30 timer siden og jeg har stadig 4mbit..

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 25-09-07 14:37

> [...]

>Er I er tilfredse med firmaets produkter og service?
>Her tænker jeg på stabilitet og kundeservice feks.

Det har kørt strålende her i halvandet år.

Indtil for et par weekender siden, hvor jeg i weekenderne har mistet forbindelsen 4 x nogle timer.

Mvh
Sune