perspektivbredbånd - gamle kunder?
Fra : per f andersen

Dato : 19-09-07 12:52

Perspektivbredbånd tilbyder nu 20/2Mb for 299 - men hvad med de gamle
kunder? Skal de opsige nuværende aftale 10/1 Mb og genoprettes som kunder
til 199 kr ??

mvh per

Fra : Henrik Bacher

Dato : 19-09-07 13:31

per f andersen wrote:
> Perspektivbredbånd tilbyder nu 20/2Mb for 299 - men hvad med de gamle
> kunder? Skal de opsige nuværende aftale 10/1 Mb og genoprettes som kunder
> til 199 kr ??
>
> mvh per

nej, ringede selv til dem igår og der skulle komme en mail ud imorgen,
Torsdag, til eksisterende kunde med ligende tilbud

Mvh Henrik

Fra : Sune

Dato : 20-09-07 09:32

On Wed, 19 Sep 2007 14:31:29 +0200, Henrik Bacher <tagzya@no.com> wrote:

>nej, ringede selv til dem igår og der skulle komme en mail ud imorgen,
>Torsdag, til eksisterende kunde med ligende tilbud

Jeg venter med spænding på den mail.

De nye priser er temmeligt langt fra hvad jeg betaler for min 4mbit.

Mvh
Sune

Fra : Lars

Dato : 23-09-07 10:24

On Thu, 20 Sep 2007 10:32:12 +0200, Sune <april2007@tdcadslw.dk>
wrote:

>Jeg venter med spænding på den mail.

Nu er ugen så småt ved at være slut, er der nogen der har fået
den mail?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Sune

Dato : 23-09-07 22:07

On Sun, 23 Sep 2007 11:23:43 +0200, Lars <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> wrote:

>Nu er ugen så småt ved at være slut, er der nogen der har fået
>den mail?

Næh men... følgende afsendt til perspektiv:

*****

Hej

Jeg tror at i har problemer med DNS.

Det tager mig omkring 1 minut at få tildelt en IP hvis jeg tilsutter min computer direkte til D-Link
modemet.

Hvis jeg tilslutter min Linksys WRT54G bagved D-link routeren, kan jeg slet ikke få en IP.

Linksys'en giver op hvis den ikke få en IP med det samme.

Lørdag formiddag tog det mig 5 timer at få en IP.
Søndag har jeg ikke kunnet få en IP hele dagen.
(Ved brug af WRT54G bag ved D-Linken)

Jeg bor I Valby.
Alle lamperne blinker korrekt på mit D-Link modem.

Der var også problemer sidste weekend, og weekenden før.

**************

Andre der har oplevet det samme?

Mvh
Sune

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-07 08:19

Hej Sune.

En jeg kender har været ude for det samme. De kunne ikke få forbindelse
til internettet, når routeren var sat på.
Ingen problemer, hvis du tilsluttede dig direkte til modemet.

Løsningen var, at skifte MAC-adresse på routerens WAN-port, og vupti så
var den der.

Prøv evt. dette.

/Jacob

Del dine erfaringer med os andre: http://www.brafi.dk/webhosthjaelp
Få din egen 1 GB billedmappe på http://upload.brafi.dk

Fra : Sune

Dato : 24-09-07 08:23

On Mon, 24 Sep 2007 09:18:43 +0200, Jacob Fich <"jacob[gaet en gang]brafi.dk"> wrote:

> [...]
>Ingen problemer, hvis du tilsluttede dig direkte til modemet.
>
>Løsningen var, at skifte MAC-adresse på routerens WAN-port, og vupti så

Jo tak, men det har jeg allerede prøvet.

I går var det DNS serveren der ikke ville tale med min WRT54G.
I dag får den en IP, men der er intet hul igennem....

Men nu er deres telefonsvarer i det mindste opdateret med en 'større driftsfejl i København'.

27 timer uden net and counting :)

Mvh
Sune

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 24-09-07 19:44

On Sun, 23 Sep 2007 23:07:05 +0200, Sune <april2007@tdcadslw.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg tror at i har problemer med DNS.
>
>Det tager mig omkring 1 minut at få tildelt en IP [...]

Hej.

Jeg tror at du bytter om på DNS og DHCP.

Du kan læse mere om DNS og DHCP her:
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=dhcp
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=dns

/Jarlskov

Fra : Sune

Dato : 24-09-07 20:31

On Mon, 24 Sep 2007 20:44:01 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote:

>Jeg tror at du bytter om på DNS og DHCP.

Ja, du har naturligvis ret.

>Du kan læse mere om DNS og DHCP her:
>http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=dhcp
>http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=dns

Ellers tak - jeg ved ALT! :)

Mvh
Sune

Fra : Henning

Dato : 19-09-07 15:17

On Wed, 19 Sep 2007 13:52:25 +0200, "per f andersen"
<igenmail@notvalis.ppp> wrote:

>Perspektivbredbånd tilbyder nu 20/2Mb for 299 - men hvad med de gamle
>kunder? Skal de opsige nuværende aftale 10/1 Mb og genoprettes som kunder
>til 199 kr ??

Det ser jo fristende ud, men hvor længe skal man regne med deres
"tilbud"? Hvis jeg tilmelder mig nu, hænger jeg på den i 6 mdr. Kan
man forvente de sætter prisen voldsomt op i den mellemliggnde periode?
Jeg ved jeg kan skifte ien om 6 mdr, men gider ikke de problemer
Hvordan har deres prospolitik ligget indtil nu?

Fra : Henrik Bacher

Dato : 19-09-07 16:05

Henning wrote:

> [...]
> Jeg ved jeg kan skifte ien om 6 mdr, men gider ikke de problemer
> Hvordan har deres prospolitik ligget indtil nu?

I den periode jeg har været kunde hos dem har min pris ikke ændret sig,
8/1 Mbit for ~340, 299 + 40 da jeg ikke havde fastnet tlf. Men de 40 kr
ekstra har de vist fjernet nu.

Men vil umiddelbart tro at de 299 er fast i de seks måneder og der står
jeg at den normale pris er 329 kr.
Men prøv at ring til dem hvis du er i tvivl, men netop bredbåndsmarkedet
er et sted hvor jeg vil vædde på at prisen/ydelsen ikke stiger

Mvh Henrik

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-09-07 17:37

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev :

>Det ser jo fristende ud, men hvor længe skal man regne med deres
>"tilbud"? Hvis jeg tilmelder mig nu, hænger jeg på den i 6 mdr.

Hvis der sker nogle ændringer i en bindingsperiode, som er til
ugunst for kunden, så har man ret til opsige abonnementet før
bindingsperiodens udløb.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-09-07 19:11

On 19 Sep., 16:17, Henning <newsm...@REMOVETHISmailme.dk> wrote:

> [...]
> Jeg ved jeg kan skifte ien om 6 mdr, men gider ikke de problemer
> Hvordan har deres prospolitik ligget indtil nu?

Normalprisen er jo sat til 329,- så det er vel ikke så slemt hvis den
stiger efter 6måneder? Men måske har du den pris så længe man er
kunde, for at holde på kunden formenligt?!

Fra : Martin Schou

Dato : 24-09-07 13:38

"per f andersen" <igenmail@notvalis.ppp> wrote in message
> Perspektivbredbånd tilbyder nu 20/2Mb for 299 - men hvad med de gamle
> kunder? Skal de opsige nuværende aftale 10/1 Mb og genoprettes som kunder
> til 199 kr ??
>
> mvh per

Har lige fået mail fra dem om dette. Ser jo dejligt billigt ud.
Har haft CPH-metronet i snart 1½ år uden probs.
Mvh. Martin

Fra : Sune

Dato : 24-09-07 14:00

On Mon, 24 Sep 2007 14:38:09 +0200, "Martin Schou" <nospam@nu.dk> wrote:

>Har lige fået mail fra dem om dette. Ser jo dejligt billigt ud.
>Har haft CPH-metronet i snart 1½ år uden probs.

Ja det ser lækkert ud, men desværre bor jeg sikkert for langt væk fra centralen til overhovedet at
kunne få mere end 4mbit.

Jeg prøvede lige at ringe til dem, men var nummer 16 i køen...

Mvh
Sune

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-07 16:46

Når man nu har modtaget deres mail, og "konverteret" sig til deres 20/2
forbindelse...
Hvor lang tid går der så, før forbindelsen bliver opgraderet?

/jacob

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-07 16:54

Så blev det ordnet. :D

Super nice!

Fra : Sune

Dato : 24-09-07 16:59

On Mon, 24 Sep 2007 17:53:42 +0200, Jacob Fich <"jacob[gaet en gang]brafi.dk"> wrote:

>Så blev det ordnet. :D

Hvor tæt er du så på de 20mbit?

Og hvor tit mister din linie forbindelsen?

Mvh
Sune

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-07 17:50

Hehe.

Min linje kan klare lige over 10 Mbit i download, og næsten 2 i upload.
Det er testet før, hvor det er stabilt. Men kan pga. afstanden ikke
komme højere end dette...

Lige nu har jeg ~10 Mbit i download og stadig kun 1 i upload. (Kan jeg
ikke lige forstå... Det kan lade sig gøre med 2 Mbit upload)

/Jacob

Fra : Martin Schou

Dato : 25-09-07 15:32

"Jacob Fich" <"jacob[gaet en gang]brafi.dk"> wrote in message
> [...]
>
> Lige nu har jeg ~10 Mbit i download og stadig kun 1 i upload. (Kan jeg
> ikke lige forstå... Det kan lade sig gøre med 2 Mbit upload)

Hmm har også kun fået 10 Mbit. Skuffende....
Martin

Fra : Martin Schou

Dato : 25-09-07 10:05

> Så blev det ordnet. :D
>
> Super nice!

Hmm har stadig kun de 8 Mbit.
Konverterede i går aftes.
Håber da den kan trække lidt mere end det.

Fra : Henrik Bacher

Dato : 25-09-07 10:09

Martin Schou wrote:
> "Jacob Fich" <"jacob[gaet en gang]brafi.dk"> wrote in message

> Hmm har stadig kun de 8 Mbit.
> Konverterede i går aftes.
> Håber da den kan trække lidt mere end det.

Venter også på at min forbindelse bliver opgraderet, konverterede igår aftes

Fra : Flemming

Dato : 02-10-07 21:43

On 25 Sep., 16:31, "Martin Schou" <nos...@nu.dk> wrote:

> Hmm har også kun fået 10 Mbit. Skuffende....
> Martin

Har også kun 10 mbit ned, men jeg havde en "24mbit" før der kører
væsentligt hurtigere, så det virker ikke som om der er skruet helt op
endnu. Ring og klag. Det vil jeg gøre.

Flemming

Fra : Martin Schou

Dato : 03-10-07 17:40

"Flemming" <nulsum@gmail.com> wrote in message
> [...]

Har også kun 10 mbit ned, men jeg havde en "24mbit" før der kører
væsentligt hurtigere, så det virker ikke som om der er skruet helt op

Nå jeg kan åbenbart ikke få noget hurtigere end ca. 1,05 MB/s
Om det så er det de kalder 10 Mbit/s
Uanset hvad så er det for ringe af et produkt der hedder "op til 24 Mbit/s"
Mvh. Martin