Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
2 stk. Samsung 204b - den ENE skaber sig
Fra : Klaus Jensen

Dato : 05-10-07 23:33

Hej

Jeg har haft 2 stk. Samsung Syncmaster 204b 20" LCD-monitors, der har kørt
dualscreen 1600x1200 (altså ikke widescreen) med Windows Vista. Desværre
udviklde den ene et problem med billedet, men det er ikke det, dette handler
om.

Samsung (eller Infocare, der håndterede RMA-sagen) har en
ombytnings-service, som jeg benyttede mig af. De sender en tilsvarende skærm
(repareret) til mig, og jeg sender så den defekte til dem i samme emballage.
På den måde skal jeg ikke undvære en skærm - snedigt.

Idag fik jeg så ombytnings-skærmen, og så starter balladen. Det er rigtig
nok en 204b i samme farve som den jeg har, men foden er lidt anderledes (kan
ikke kørt helt så højt op), farverne står anderledes (kan være et
justerings-spørgsmål).

Jeg byttede den lettere defekte ud med erstatnins-monitoren mens computeren
kørte, og skærmen viste 1600x1200 som den skulle - dog stod farverne markant
anderledes (nok nærmere noget brightness/contrast). Jeg prøvede at justere,
så de to skærme havde samme værdier, men uden held. Så tænkte jeg, det kunne
være noget farveprofil-halløj og genstartede computeren.

Da den starter op igen, er opløsningen fucked på erstatnings-monitoren. Den
står også registreret som en Generic PNP i Vista (display settings) og kan
kun indstilles til 1680x1050 (og nogle mindre) - ikke 1600x1200. Jeg finder
Samsungs site og installerer den nyeste driver til begge mine skærme, så den
står registreret som det, den er. Desværre kan jeg stadig ikke justere den
til 1600x1200, kun 1680x1050.

Hvordan pokker kan jeg få den til at køre 1600x1200?

Fra : Klaus Jensen

Dato : 06-10-07 00:02

Ok, det bliver endnu mere underligt...

Inde i indstillingerne finder jeg på min ombytningsmonitor en menu, der slet
ikke er på mine monitors. Ombytningsskærmen har en menu der hedder
MagicColor?!

Jeg downloader så Everest (fra lavasys.com), som plejer at være godt til at
identificere hardware.

Så bliver det helt weird.

Min gamle monitor: http://klausjensen.dk/images/Everest1.jpg
Ombytningsmonitor: http://klausjensen.dk/images/Everest2.jpg

Nu har jeg ikke en pind forstand på reperation eller elektronik... Men jeg
tolker det som om der er proppet hardware fra en 205BW i en 204b. Er det
forkert tolket? Eller hvordan skal jeg ellers tolke det?

Håber nogen kan give et godt råd, jeg er helt lost...

Fra : N_B_DK

Dato : 06-10-07 08:58

"Klaus Jensen" <spammers@diefromfuckingcancer.com> wrote in message

> Håber nogen kan give et godt råd, jeg er helt lost...

opret en ny RMA sag, den "nye" skærm har jo helt klart en defekt (maks
opløsning er jo kun 1400*1050)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Klaus Jensen

Dato : 15-10-07 11:29

En hurtig followup.

Jeg kontaktede Inforcare, der håndterede RMA'en, og de har sendt mig en ny
skærm, som virker som den skal.

Fodens højde-justering er ikke helt den samme som på min gamle skærm, kan
ikke køre helt lige så høj op, men det lever jeg med...