Skærme
Fijala 3554
Skærmens lysstyrke reduceres ved batteri-b~
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 16-09-07 18:02

Hej -

Jeg er den lykkelige ejer af en HP laptop.

Når den kører på batteri, reduceres skærmens lysstyrke en anelse - og den
kan/vil ikke brænde DVD'er.

Jeg forestiller mig, at Windows XP kan reducere strømforbruget, når den
kører på batteri. Jeg vil faktisk hellere have højere lysstyrke mv.

Jeg har higet og søgt efter et sted, hvor man kan slå strømbesparende
funktioner fra. Desværre uden held.

Kan I hjælpe med et par tips?

På forhånd tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-09-07 18:12

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev :

>Jeg har higet og søgt efter et sted, hvor man kan slå strømbesparende
>funktioner fra. Desværre uden held.

Kontrolpanel => Skærm => Pauseskærm => Strømstyring.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 16-09-07 18:22

"Kerim Ellentoft" skrev

> Kontrolpanel => Skærm => Pauseskærm => Strømstyring.

Hej Kerim -

Tak for svaret.

Jeg har været inde og kigge på funktionen "strømstyring".

Jeg kan bare ikke finde stedet, hvor "reduktion af lysstyrke ved batteri"
kan slås fra.

Kan du?

- Jensby

--
"Jeg er uenig i, hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til
at sige det"

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-09-07 18:57

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev :

>Jeg kan bare ikke finde stedet, hvor "reduktion af lysstyrke ved batteri"
>kan slås fra.

Formoder at den nu står som en bærbar eller at den skal reducere,
ændre det til hjemme/på kontoret.

Hjælper det ikke, så prøv i news:dk.edb.system.ms-windows, det er
en mere relevant gruppe.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-07 18:57

Hejsa Jan

Du har helt sikkert et HP-program kørende, som måske begrænser brugen af
computeren, når den kører på batteri.

Det har min Dell nemlig, og igennem dette program kan jeg ændre lidt på
disse ting.

Jeg kan også ændre en masse i computerens bios.

Håber dette kan lede dig lidt på vej.

Hilsen Jacob

--
Del dine erfaringer med os andre: http://www.brafi.dk/webhosthjaelp
Få din egen 1 GB billedmappe på http://upload.brafi.dk

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 16-09-07 19:12

"Jacob Fich" skrev

> [...]
> disse ting.
>
> Jeg kan også ændre en masse i computerens bios.

Hej Jacob -

Vupti! Du har ret. Min HP har en Credential Manager. I denne fandt jeg
funktionen, som nu er deaktiveret.

Tusind tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Ukendt