Basal funktion
Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 20-09-07 18:59

Hej,

Er helt grøn på CAD og skal vha. DesignCAD 3D Max 16 redigere i nogle
eksisterende tegninger.
Første problem jeg løber ind i, er at markere en figur, og flytte den en
nøjagtig afstand. Jeg forestillede mig, at det ville være en simpel
operation - noget med at markere figuren og indtaste off-setten et eller
andet sted, men intet virker for mig.

Læserne af denne NG vil sikkert finde mit spørgsmål under lavmålet, men bær
over med mig - jeg er som nævnt helt ny på dette felt. Please..............

Mvh. Tommy

Fra : GK

Dato : 03-12-07 16:56

hej tommy der er ingen spørgsmål der er under lavmål lige meget hvor simpelt
det er det man spørger om så bare fyr løs

jeg kender ikke lige det prg du har men jeg vil skyde på at du skal have fat
i noget kommando som MOVE eller TRANSLATE eller COPY .. offset er til
at at tegne noget der er tegnet i forvejen og flytte det eks 5 mm ind/ud
normalt når man flytter eller kopiere noget så gør man det at man vælger
eks translate kommandoen og markere emnet
enten ved at trække et vindue om emnet eller markere med musen og acceptere
med enter der efter skal du sikkert vælge et punkt på emnet som fix punkt og
der efter indtaste den vinkel og afstand som emnet skal flyttes i ,, håber
at du
kan bruge det til noget da det er sådan det virker i de fleste prgér

mvh gert