Mystisk nummer på "mistede opkald"
Fra : Ukendt

Dato : 11-09-07 13:07

Så på min fastnet telefon at der var et mistet opkald, og var selvfølgelig
nysgerrig
Nummeret var 87654321, og da jeg ringede til det fik jeg kun "3-klangs"
tonen !
Er der nogen der har en ide om hvor opkaldet kan stamme fra ?
Er der nogen systemer hvor det er muligt selv at vælge hvilket nummer
modparten skal se ?
/BB

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 11-09-07 16:16

BangBang nowhere.com> wrote:
> [...]
> Er der nogen der har en ide om hvor opkaldet kan stamme fra ?
> Er der nogen systemer hvor det er muligt selv at vælge hvilket nummer

Det spørgsmål har været stillet før

Fra : Jens

Dato : 11-09-07 18:57

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Det spørgsmål har været stillet før

Og svaret var?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-07 20:34

"BangBang" <none"nowhere.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen systemer hvor det er muligt selv at vælge hvilket nummer
> modparten skal se ?

Ja, men det er i så fald ikke tillad at sende et nummer som ikke hører til
installationen, eller som er kommet ind i installationen og videresendes
derfra via såkaldt trombone-kald (1 kald ind, 1 kald ud).
Det er tilladt at sende et nummer som ikke tager mod indgående kald, og ja,
nogle ISDN-afvisninger resulterer i tre-klang hos ham der ringer op.

Fik du tre-klang straks eller efter en ventetid?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-07 07:20

Tre-klangen kom med det samme.
/BB

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-07 07:43

On Wed, 12 Sep 2007 08:19:41 +0200, "BangBang" <none"nowhere.com>
wrote:

prøv at søge på nummeret hos krak.dk de giver svar på hvem der har det
nummer.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 13-09-07 08:12

> prøv at søge på nummeret hos krak.dk de giver svar på hvem der har det
> nummer.

Der er ingen der har eller nogensinde får nummeret 87654321.
Det er nok et af det mest brugte test-numre hos alle der udvikler noget der
har med telefoner eller net at gøre.

Leo Havmøller.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-09-07 20:35

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
> Der er ingen der har eller nogensinde får nummeret 87654321.

Der er svjv ikke en decideret reservation i nummerplanen. TDC har hele
8765efgh.

Fra : Ole Rydahl

Dato : 14-09-07 17:44

> Der er ingen der har eller nogensinde får nummeret 87654321.
> Det er nok et af det mest brugte test-numre hos alle der udvikler noget
der
> har med telefoner eller net at gøre.

I følge 118 online tilhører nummeret en abonnent i Mariager? /Ole

Fra : Ole C

Dato : 14-09-07 23:54

Ole Rydahl skrev blandt andet:

> I følge 118 online tilhører nummeret en abonnent i Mariager? /Ole

Og i følge 118 har han flere numre - blandt andet 99999999?

--
vh
Ole C.