Skærme
Fijala 3554
ViewSonic VP930 med problem. Kan dette løs~
Fra : Sven

Dato : 13-09-07 15:02

Hej.
Når jeg sætter strøm til denne skærm, står den bare og blinker med den lille
gule lampe foran (den der plejer at være grøn, når der er signal), og det
uanset om der på selve monitoren er tændt eller slukket, også på
"hovedafbryderen" bagpå!! Alle stik er pillet fra undtagen 220V, men fejlen
er stadig den samme. Kan jeg løse dette?

Sven

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-09-07 20:25

"Sven" <nogen@med.ca> wrote in

> [...]
> slukket, også på "hovedafbryderen" bagpå!! Alle stik er pillet fra
> undtagen 220V, men fejlen er stadig den samme. Kan jeg løse dette?

Det lyder da lidt skummelt at lampen blinker når du slukker omme bagpå -
sådan tror jeg bestemt ikke det var tænkt.

Nu er det ved at være længe siden jeg havde min kære VP201 - men du har
prøvet med de rigtige kabler og signal på at skifte mellem input - jeg tror
nok det er knap 1 der skifter mellem signalerne eller også er det knap 2
:)?

Hvor gammel er skærmen (produktionsdatoen står bag på skærmen)? Så vidt jeg
husker så er der 3 års fabriksgaranti fra Viewsonic på deres skærme.

/flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-09-07 20:32

Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> wrote in

> Hvor gammel er skærmen (produktionsdatoen står bag på skærmen)? Så
> vidt jeg husker så er der 3 års fabriksgaranti fra Viewsonic på deres
> skærme.

Så fandt jeg siden:
http://www.viewsoniceurope.com/dk/Support/warranty.htm

Og denne sektion fra ovenstående side er nok interessant i Svens tilfælde:

"ViewSonic VP Series LCD display products are warranted for three (3) years
parts (LCD Backlight included) and labour under ”Onsite Exchange Service"
and twenty eight (28) days "Dead-on-Arrival Service".

For Central Eastern European countries (CEE countries), the VP Series
products are warranted for three (3) years parts (LCD Backlight included)
and labour under “Return-to-Base Service” and twenty eight (28) days “Dead-
on-Arrival Service”."

Som jeg lige læser det må Sven falde ind under Onsite Exchange Service
forudsat at skærmen er under 3 år gammel.

/flemming