Vægtkonsulenter, Erfaringer?
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-09-07 17:12

Jeg skal tabe mig 30-40 kg. regner jeg med. Jeg har søgt lidt på
google og har fundet "De Danske Vægtkonsulenter" som kører et hold tæt
hvor jeg bor.

Der var selvfølgelig en masse successhistorier på deres hjemmeside,
men er der nogle her der har erfaring med dem? Hvad så når man først
har tabt sig. Er de så gode til at følge op så man ikke tager det hele
på igen?

Her er siden hvis andre er nysgerrige:
http://www.vaegtkonsulenterne.dk/

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-07 17:55

Thomas Jespersen skrev den 08-09-2007 18:11:
> [...]
> men er der nogle her der har erfaring med dem? Hvad så når man først
> har tabt sig. Er de så gode til at følge op så man ikke tager det hele

Tja, i princippet er ddv ikke andet end lavkaloriediæt krydret med
personlig fremmøde, monitorering og lidt formidling af madvaner du skal
vænne dig til.

Jeg ser en ulempe ved DDV: Tiden efter vægttabet.

Mens du går på holdet og fuld i gang med at tabe dig, jamen så går det
bare derudaf...humøret er højt; resultaterne står i kø for at komme til.

Men sagen er jo bare den, at du skal have omlagt din kost til sund
nærende og i balance med kalorieindtag vs. kalorieforbrug i resten af
dit liv.
Og der har jeg på fornemmelsen, at de selvuddannede DDV-konsulenter
kommer for kort. Der skal du selv træffe nogen vidtrækkende
beslutninger og evt. analysere dybt inde i dig selv hvad det gjorde, at
du har brug for vægttab i 30-40 kilos klassen.

jeg ønsker dig rigtig meget pøj pøj med vægttabet. Kom endelig igen
mens du er igang eller i bare i hele taget.
--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Marianne

Dato : 08-09-07 23:43

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men er der nogle her der har erfaring med dem? Hvad så når man først
> har tabt sig. Er de så gode til at følge op så man ikke tager det hele

Vægtkonsulenterne er glimrende. Du kan trygt følge deres system, også når du
har nået din normalvægt.

Men du kan godt regne med, at du aldrig kommer til at spise, som du gør nu,
igen. Diæten skal holdes hele livet. Fidusen er selvfølgelig, at man skal
lære at spise fornuftigt gemme Vægtkonsulenternes principper - eller andre
lignende principper - sådan at mn gør disse til en ny vane.

mvh
marianne

Fra : Jakob Munck

Dato : 09-09-07 06:51

DDV er et glimrende program, men du skal vide at det skal holdes hele
livet. Når du har nået din idealvægt kan du lave et par minimale ændringer,
men det er alt.

DDV er - efter min mening - ikke så gode til at støtte efter at det ønskede
vægttab er nået. Man kan gå til gratis kontrol, men der er ikke mere moralsk
støtte, for nu "er man jo frelst". Så her er der kun selvdisciplinen at
støtte sig på.

v.h.
Jakob

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-09-07 11:00

On Sun, 9 Sep 2007 07:51:18 +0200, "Jakob Munck"
<jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>støtte, for nu "er man jo frelst". Så her er der kun selvdisciplinen at

Ok, jeg takker for svarene. Jeg tror jeg tager chancen :)

Fra : mariole

Dato : 21-10-07 10:37

On 9 Sep., 11:59, Thomas Jespersen <jespersen.tho...@gmail.com> wrote:

> Ok, jeg takker for svarene. Jeg tror jeg tager chancen :)

Jeg ville spare de mange penge til diætisterne, og i stedet for at
klamre mig til computeren, cykle en tur i det gode vejr, og så gøre
det, som du og jeg og alle andre overvægtige ved er det eneste der
virkelig virker: spise mindre.
Ikke for at prale, men jeg har brugt mange år på at nå fra 98-56 kg,
hvor jeg er og blir, og det eneste der virkelig battede var og er SPIS
MINDRE.