Erfaring med barnevogn i fly
Fra : JS

Dato : 08-09-07 10:17

Vi skal flyve til frankrig med 4 mdr gammel baby...
Er der nogen der har erfaring med at medtage en full-size-barnevogn på
flyrejse?
Vi skal også have autostol med - erfaringer hermed hører vi også gerne om.

På forhånd tak!

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-09-07 13:31

JS wrote:

> Vi skal flyve til frankrig med 4 mdr gammel baby...
> Er der nogen der har erfaring med at medtage en
> full-size-barnevogn på flyrejse?

Ikke ligefrem full-size, men vi har da rejst med fly med klapvogn. Der
var mulighed for at køre den helt ud til flyet, hvor den så ville blive
klappet sammen og lagt i lastrummet. Det var vistnok i Billund.

Men det smarteste er nok at I spørger lufthavnen om det.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Ivar

Dato : 08-09-07 23:11

JS skrev:

> Er der nogen der har erfaring med at medtage en full-size-barnevogn på
> flyrejse?
> Vi skal også have autostol med

http://www.sas.dk/da/Alt_om_rejsen/Sarlige-behov/Born-og-smaborn2/Faciliteter/
(det er cirka samme regler for alle selskaber)
Har I undersøgt om I ikke kan leje noget i Frankrig? For I skal passe
på, at I ikke har for mange kg bagage med. Det kan blive meget dyrt.
Nogle flyselskaber ser betaling for bagage over den tilladte mængde
som en vigtig indtægtskilde.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html

Fra : leif

Dato : 11-09-07 20:17

Den Sun, 09 Sep 2007 00:11:00 +0200 skrev Ivar:

> [...]
> på, at I ikke har for mange kg bagage med. Det kan blive meget dyrt.
> Nogle flyselskaber ser betaling for bagage over den tilladte mængde

Hejsa

Vi rejste jorden rundt i 2001/2002 og havde en stor klapvogn med hele
vejen. 16 flyvninger. Vi syede en pose af bævernylon som den kom i i
lufthavnen og så afleveret som en kuffert. Den blev aldrig vejer da den
blev betragtet som barnetsvægt (eller sådan noget).

Jeg tror at barnevognen er omkring samme størrelse da det var en klapvogn
som var stor nok til at hun kunne ligge ned og sove fra brio.

Hilsen Leif

Fra : Ivar

Dato : 16-09-07 20:03

leif skrev:

> Vi rejste jorden rundt i 2001/2002

Du skal være opmærksom på at flyselskaberne ikke er så large med
hvor meget vægt man har med, sammenlignet med for blot får år siden.

Ivar Magnusson