Fullrate øv bøv
Fra : Alex Bech Nielsen

Dato : 08-09-07 16:41

Hej Folkens

Fik Fullrate her i torsdag med hele svineriet 20/2 fri telefon bridge 5 ipér
troede det hele var lige ud af landevejen som hos CC kommer efter 7 år hos
dem men synes de er faldet meget af på den her på det sidste så nu var tiden
inde til at prøve noget nyt.

Nu til pointen jeg vælger så selv at bruge min indkøbte 2602HW-D1A så jeg
starter med at flashe den med deres firmware, som de har på siden men kan
simpelt hen ikke få mine sip instillinger til at gå igennem, roder så videre
på nettet ang nogle svar så jeg vælger at sætte Fullrate routeren på og
aflure alle instillinger i den, men så kommer problemet og det er at jeg
ikke kan udlæse mit sip password i routeren, leder videre finder så ud af at
koden kan ses i kildekoden fra html´en, prøver smide den i min 2602HW men
mine sip instillinger går bare ikke igennem OPGIVER SÅ!!!

Ringer så til fullrate og ber om noget hjælp, da jeg så begynder at forklare
supporteren om problemet siger han jamen det er jo ikke vores udstyr du har
sat til så ingen hjælp og det kan heller ikke lade sig gøre fordi vi låser
brugernavnene og mac adressen på vores udstyr.

Er der virkelig igen måde man kan få til at funge med eget udstyr på en
Fullrate linie, jeg nægter at tro man skal punge de 500kr ud igen da man
står med det samme udstyr i hånden.

-Alex-

Fra : K. Zito

Dato : 08-09-07 17:49

Hej

> [...]
> udstyr du har sat til så ingen hjælp og det kan heller ikke lade sig gøre
> fordi vi låser brugernavnene og mac adressen på vores udstyr.

Hvordan kan du tro de vil yde support på folks eget hardware?

Zito

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 08-09-07 18:15

> Er der virkelig igen måde man kan få til at funge med eget udstyr på en
> Fullrate linie, jeg nægter at tro man skal punge de 500kr ud igen da man
> står med det samme udstyr i hånden.

Give dit udstyr mac adressen fra deres udstyr hvis muligt, ellers ikke.

Klassisk eksempel. Du tog en chance og brændte fingrene.

Thomas
--
The problem with the French is that they dont have a word for "entrepreneur" - George W. Bush

Fra : Bo

Dato : 08-09-07 18:39

> Er der virkelig igen måde man kan få til at funge med eget udstyr på
> en Fullrate linie, jeg nægter at tro man skal punge de 500kr ud igen
> da man står med det samme udstyr i hånden.

Jeg kører med en Linksys AG241 på fullrate uden problemer.

Fra : Poul Johannsen

Dato : 09-09-07 12:30

Hej

> Jeg kører med en Linksys AG241 på fullrate uden problemer.

Er den bedre end fullrates egen router?

Mvh Poul

Fra : Bo

Dato : 10-09-07 09:18

> Er den bedre end fullrates egen router?

Tja, jeg har aldrig haft megen fidus til Zyxel, og eftersom jeg ikke har
behov for IP telefonien, så benytter jeg den. Benyttede den til cybercity,
inden jeg skiftede til Fullrate. Den var i hvert fald bedre end den Zyxel
Cybercity leverede.

Fra : Peter T.

Dato : 10-09-07 11:55

Bo udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> har behov for IP telefonien, så benytter jeg den. Benyttede den til
> cybercity, inden jeg skiftede til Fullrate. Den var i hvert fald bedre

Jeg er nysgerrig. Hvorfor er zyxel-routerne så elendige?

--
Peter T.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 10-09-07 12:07

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in news:Xns99A783718EF83muh@
127.0.0.1:

> Jeg er nysgerrig. Hvorfor er zyxel-routerne så elendige?

Jeg har en R660-D1 med CC firmware på:

<http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/ro
utertilslutning_og_indstillinger/zyxel_660r_d1/index.aspx>

Den har følgende fejl:

SIP ALG (Application Level Gateway) ødelægger SIP protokollen så meget at
min SIP telefon ikke kan anvendes. SIP ALG kan heldigvis næsten slås fra.

SNMP - til forbrugsdata i grafer over forbrug - virker ikke på PPP
interface men kun på ethernet interfacet og selv her kun delvis.
Sidstnævnte problem har CC meldt til ZyXEL, så må vi se hvad der kommer
ud af det.

Og sidst men ikke mindst - alt det ovenstående kunne undgås, hvis man
kunne anvende "bridge" mode, for så ville al trafik ryge lige igennem ind
til min Unotel router (som har SIP telefonen) - men det kan man ikke.

Hastigheden eller antallet af samtidige forbindelser har jeg ikke haft
problemer med - jeg har 2 PC'er og en IP telefon tilsluttet.

Mvh. NKJensen

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 08-09-07 19:23

"Alex Bech Nielsen" <alexisdk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der virkelig igen måde man kan få til at funge med eget udstyr på en
> Fullrate linie, jeg nægter at tro man skal punge de 500kr ud igen da man

hej Axel
du kan eventuelt skulle for din router i en dags tid så er der nogen
internet udbyder hvor mac adressen bliver slettet også tager du dit eget
udstyr og sætter på som det første og så er det den mac adresse som den
registere

mvh jeppe