DSL for 500,-?
Fra : Henning

Dato : 06-09-07 10:16

Hvem har den højeste DSL til max. 500,-/md? De steder jeg hare kigget
er det ADSL med max 2M i upload, selv om du har 25 ned.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-07 10:28

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> crashed Echelon writing

> Hvem har den højeste DSL til max. 500,-/md? De steder jeg hare kigget
> er det ADSL med max 2M i upload, selv om du har 25 ned.

Hvad var spørgsmålet?

Der er jo en begrænsning i hastighed alt efter ADSL teknologi ISPen
anvender.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning

Dato : 06-09-07 10:41

On 06 Sep 2007 09:28:04 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> crashed Echelon writing

>Hvad var spørgsmålet?

1. linie i indlægget - "Hvem har den højeste DSL til max. 500,-/md"

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 06-09-07 10:48

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in

> 1. linie i indlægget - "Hvem har den højeste DSL til max. 500,-/md"

Hvad mener du at DSL står for? I min verden betyde det "Digital Subscriber
Line".

Mener du højeste upload hastighed for 500 kr/md?
Mvh. NKJensen

Fra : Henning

Dato : 06-09-07 13:15

On 06 Sep 2007 09:48:17 GMT, Niels Kristian Jensen
<nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote:

>Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in

>Hvad mener du at DSL står for? I min verden betyde det "Digital Subscriber
>Line".
>
>Mener du højeste upload hastighed for 500 kr/md?

Ok ok... Jeg mener en syncron linie, ikke ADSL som er asyncron. Dvs.
10/10, 20/20 osv.
Hvem kan tilbyde ex. 25/25 til under 500,-/md? Når vi taler en enkelt
lejlighed i København og ikke hele foreningen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-07 14:07

Henning <no.mail@all.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> Hvem kan tilbyde ex. 25/25 til under 500,-/md? Når vi taler en enkelt
> lejlighed i København og ikke hele foreningen

På nuværende tidspunkt ingen xDSL udbyder i Danmark.

Du skal kigge på fiber, wireless eller lign.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-09-07 14:36

Henning wrote:

> Hvem kan tilbyde ex. 25/25 til under 500,-/md? Når vi taler en
> enkelt lejlighed i København og ikke hele foreningen

Ingen. Du er nødt til at lokke de andre med, så hele ejendommen kan
blive kunde hos selskaber som Dansk Bredbånd eller ComX (hvis 25/25 til
under 500 kr/måned skal være mulig).

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 06-09-07 14:45

Henning <no.mail@all.invalid> wrote in

> [...]
> Hvem kan tilbyde ex. 25/25 til under 500,-/md? Når vi taler en enkelt
> lejlighed i København og ikke hele foreningen

Du mener en symmetrisk linie.

"A" i Adsl står for a-symmetrisk fordi der er forskel på up- og down-load
hastighederne.

Det kaldes nogle gange SDSL (for Symmetisk DSL), men det kommer vist ikke
op på de hastigheder, du søger.

Cybercity har en udgave, de kalder G.SHDSL:

http://www.cybercity.dk/produkter/mindre_virksomheder/internet_til_virksomh
eden/gshdsl/priser/

men den når kun til 2.3 Mbit/s (naturligvis begge veje) og den koster 2000+
plus moms...

Mvh. NKJensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-09-07 15:11

On Thu, 06 Sep 2007 14:14:42 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> Ok ok... Jeg mener en syncron linie, ikke ADSL som er asyncron. Dvs.
> 10/10, 20/20 osv.

Nåh, så mener du faktisk "symmetrisk", ikke "synkron".

-A

Fra : KsNa

Dato : 06-09-07 18:12

> Ok ok... Jeg mener en syncron linie, ikke ADSL som er asyncron. Dvs.
> 10/10, 20/20 osv.

Det hedder altså asymmetrisk, og selv om hastigheden er den samme, både op
og ned - så er det stadig asymmetrisk.

Mvh
Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-07 11:31

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Subscriber_Line

--
Bjarke Andersen

Fra : ebbe

Dato : 06-09-07 12:10

Henning wrote:

> 1. linie i indlægget - "Hvem har den højeste DSL til max. 500,-/md"
Kan du definere 'højeste' lidt nærmere?

--
ebbe
***hvis du bruger vista kan jeg ikke hjælpe dig.***

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-09-07 10:51

Bjarke Andersen wrote:
> Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> crashed Echelon writing

> Hvad var spørgsmålet?
>
> Der er jo en begrænsning i hastighed alt efter ADSL teknologi ISPen
> anvender.

endnu mere relevant... der er en begrænsning i den 50 år gamle
telefonledning der ligger nede i jorden...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 07-09-07 11:59

"ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk> writes:

> Kan du definere 'højeste' lidt nærmere?

25. etage på Herlevs sygehus?

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
+++ATH

Fra : Henning

Dato : 09-09-07 15:53

On Thu, 06 Sep 2007 11:16:24 +0200, Henning
<newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote:

>Hvem har den højeste DSL til max. 500,-/md? De steder jeg hare kigget
>er det ADSL med max 2M i upload, selv om du har 25 ned.

Jeg har kigget lidt på www.perspektivbredbaand.dk (tåbeligt navn?).
Standardpakken på 24/1 koster 395,-/md, herudover skriver de "Op til
2.5 Mbit upload kan bestilles som tillæg" - men de angiver ingen
priser på dette?
Kender I denne - inden jeg kan ringe i morgen og spørge?

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-09-07 16:11

Henning wrote:

> Jeg har kigget lidt på www.perspektivbredbaand.dk (tåbeligt
> navn?).

De er svenskere, så de kan ikke gøre for det

Måske (?) vil de tilbyde ADSL i andre danske byer, og så er "CPH
Metronet" nok ikke det bedste navn.

> Standardpakken på 24/1 koster 395,-/md, herudover skriver
> de "Op til 2.5 Mbit upload kan bestilles som tillæg" - men de
> angiver ingen priser på dette?

39 kr/måned i følge deres godt skjulte prisliste
http://www.perspektivbredband.dk/Webpages/Privat/pricelist_ADSL.aspx

Fra : Henning

Dato : 09-09-07 18:26

On Sun, 9 Sep 2007 17:11:24 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

> [...]
>Metronet" nok ikke det bedste navn.

>39 kr/måned i følge deres godt skjulte prisliste

Interessant - desværre tager de 80,-/md for fast IP, så ryger jeg over
de 500,- firmaet vil betale

Fra : Henning

Dato : 21-09-07 08:11

>Interessant - desværre tager de 80,-/md for fast IP, så ryger jeg over
>de 500,- firmaet vil betale

Priserne er sandelig blevet revideret ifm. deres kampagnetilbud...
Der er nu 2Mbit upload som standard, fast IP er nedsat til 19,-/md,
alt i alt langt under smertegrænsen på 500,- Telefonabonnement er
nu med i prisen - næsten for godt til at være sandt

Fra : Blip

Dato : 09-09-07 16:03

On 9 Sep., 16:53, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> Standardpakken på 24/1 koster 395,-/md, herudover skriver de "Op til
> 2.5 Mbit upload kan bestilles som tillæg" - men de angiver ingen
> priser på dette?

For erhvervskunder er prisen + 69 kr/mdl (eksl. moms)
Så mon ikke den lander på knap 100 kr/mdl for privatkunderne...

/Voblip