Ventetid
Fra : Hanne og Bjørn

Dato : 01-09-07 04:17

Hej gruppe

Når jeg nu køber aktier/investeringsbeviser så går der 3 bankdage før de
bliver lagt i mit depot og selvf. også 3 dage før pengene bliver hævet fra
kontoen. Gælder både i Jyske Bank og Sydbank.
Da jeg spurgte i Jyske Bank vidste hun ikke hvorfor, men gættede på at det
havde noget med VP-centralen at gøre.
Kan det virkelig være rigtigt?

Mvh.

Bjørn C. Winkel

Fra : KT

Dato : 01-09-07 08:27

"Hanne og Bjørn" <hobFJERNES@cqnet.dk> wrote in message
> [...]
> kontoen. Gælder både i Jyske Bank og Sydbank.
> Da jeg spurgte i Jyske Bank vidste hun ikke hvorfor, men gættede på at det

Sådan er handelsbetingelser altid på værdipapirer.
I dag er det formentlig mest historisk betinget, men det er oprindelig netop
for at at VP kan registrere handelen i et batchflow. Dvs. at
kommunikationen/transaktionen registreres sammen med alle andre handler hen
over natten.

Knud

Fra : Hanne og Bjørn

Dato : 01-09-07 18:13

Ok. Tak for oplysningen
Man skulle jo ellers bare tro at det var muligt at gøre det med det samme

Mvh
Bjørn