ADSL uden fastnet ?
Fra : Dopedog

Dato : 28-08-07 18:56

Er det overhovedet muligt at få ADSL uden fastnet idag ?

Mine forældre har lige fået computer, og vil også gerne have internet, men
da de ingen fastnet telefon har, så skal de have oprettet en bærelinje hos
TDC (hvilket koster 995,-). Er der ingen steder hvor det ikke er påkrævet at
man har fastnet mere ?

De bor i 8783 Hornsyld, så det skal ikke være noget der kun er forbeholdt
storbyer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-07 19:14

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> TDC (hvilket koster 995,-). Er der ingen steder hvor det ikke er påkrævet

Hvis du får TDC med bærelinje så er det da netop uden fastnet.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Henning

Dato : 28-08-07 19:24

On Tue, 28 Aug 2007 20:13:31 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvis du får TDC med bærelinje så er det da netop uden fastnet.

En bærelinie koster svjh. 40,-/md hos TDC.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-07 20:23

> En bærelinie koster svjh. 40,-/md hos TDC.

Ja, noget i den retning.

Fra : Kasper

Dato : 28-08-07 20:39

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> at man har fastnet mere ?
>
> De bor i 8783 Hornsyld, så det skal ikke være noget der kun er forbeholdt

Jeg fik cybercity uden bære linie

Kasper

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-08-07 22:17

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev :

>Jeg fik cybercity uden bære linie

Det kræver så, at CC har eget udstyr på ens central og det har de
næppe i Hornsyld.

Så enten skal man ha' fastnet eller CC telefoni, men det bliver
man jo oplyst om, hvis man starter en bestilling.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 29-08-07 07:41

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kræver så, at CC har eget udstyr på ens central og det har de
> næppe i Hornsyld.
>
> Så enten skal man ha' fastnet eller CC telefoni, men det bliver
> man jo oplyst om, hvis man starter en bestilling.

Men derfor er det da rart at høre, hvilke firmaer der ikke kræver, at man
har en TDC bærelinie (hvad skal man dog også bruge den til).

CC kan i nogle tilfælde. Andre?

Vh, Lars.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-08-07 07:50

"Lars Bonnesen" <none@none.æøå> crashed Echelon writing

> Men derfor er det da rart at høre, hvilke firmaer der ikke kræver, at
> man har en TDC bærelinie (hvad skal man dog også bruge den til).
>
> CC kan i nogle tilfælde. Andre?

Kan man ikke sige at alle udbydere kræver en bærelinje, da ADSL ikke kan
leveres over fiber eller trådløst.

Spørgsmålet er bare hvor vidt udbyderen lader kunden selv afholde udgiften.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-08-07 08:01

Bjarke Andersen skrev:

> Spørgsmålet er bare hvor vidt udbyderen lader kunden selv afholde udgiften.

Og hvis vi skal ud i pedanterier:

Spørgsmålet er om kunden opdager at han betaler for linjen.

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-08-07 08:11

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> crashed Echelon writing

> Og hvis vi skal ud i pedanterier:
>
> Spørgsmålet er om kunden opdager at han betaler for linjen.

Det gør han jo hvis han får en særskilt regning eller det står
specificeret.

Men min pointe er jo netop at diskussionen om at undgå at betale for
bærelinjen er total overflødig.

ADSL kræver en bærelinje, nogen steder betaler man den selv eller den
bliver specificeret ud i regningen, derfor kan man lige så godt tage
omkostningen med i sin sammenligning af udbydernes priser.

--
Bjarke Andersen

Fra : BorreBoy

Dato : 29-08-07 09:00

"Lars Bonnesen" <none@none.æøå> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men derfor er det da rart at høre, hvilke firmaer der ikke kræver, at man
> har en TDC bærelinie (hvad skal man dog også bruge den til).

Sidst jeg spurgte UnoTel, sagde de, at de snart kunne tilbyde det...

Fra : Kasper

Dato : 29-08-07 16:30

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

> Det kræver så, at CC har eget udstyr på ens central og det har de
> næppe i Hornsyld.

Hmm.. jeg havde det i sønderborg, men der har de udstyr på TDC centralen,
men efter jeg bestilte 8Mbit var jeg for langt ude og de ville flytte mig
over på en TDC central, alt dette var uden bærelinie...
(Det skal dog siges det kom aldrig til at virke på den nye central inden jeg
blev for træt af dem)

Kasper

Fra : Dr.Phil

Dato : 29-08-07 14:35

> [...]
> at man har fastnet mere ?
>
> De bor i 8783 Hornsyld, så det skal ikke være noget der kun er forbeholdt

Hos Tele2 skal man osse have bærelinje til 40 pr. md. Men de tager vist kun
200,- i oprettelse.

Jeg har selv overvejet at skifte fra Tele2 til TDC,da TDC kan levere større
hastighed her...men pga. det sindssyge beløb på oprettelse af bærelinje har
jeg indtil videre holdt mig til Tele2.

Fra : Renè

Dato : 01-09-07 22:08

"Dr.Phil" <321@123.dk> wrote in message

> [...]
> større hastighed her...men pga. det sindssyge beløb på oprettelse af
> bærelinje har jeg indtil videre holdt mig til Tele2.

Har selv tdc hat aldrig betalt for min bærelinie,kender til andre der heller
ikke betaler for deres. ;)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-09-07 07:56

On Sat, 1 Sep 2007 23:07:52 +0200, "Renè" <basse@c.dk> wrote:

> Har selv tdc hat aldrig betalt for min bærelinie, kender til andre
> der heller ikke betaler for deres. ;)

Og du og de har ingen telefon på adressen?

-A

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-09-07 10:16

Renè wrote:
> Har selv tdc hat aldrig betalt for min bærelinie,kender til andre der
> heller ikke betaler for deres. ;)

ADSL kræver en telefonline at køre på - forskellen er kun, hvordan du
betaler for den.

Hvis du har en fastnet-telefon, så bruges denne linie - og du skal ikke
betale ekstra.

Hvis du ikke har en fastnet-telefon - så skal du have en bærelinie - og
så er der igen to muligheder:

Nogle udbydere specificerer det ud på regningen og opkræver de 40 kr
bærelinien koster.

Andre udbydere har indregnet bærelinien i deres pris og opkræver ikke
noget ekstra

Så man kan ikke slippe for at der betales til bærelinien på den ene
eller anden måde.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard