Antal kalorier på én dag
Fra : Carina Laursen

Dato : 27-08-07 17:02

Hej

Hvis man gerne vil tabe sig lidt og vil tælle kalorier - hvor mange kalorier
må kvinder så få og hvor mange må mænd få???

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-08-07 20:55

Carina Laursen skrev den 27-08-2007 18:02:
> Hej
>
> Hvis man gerne vil tabe sig lidt og vil tælle kalorier - hvor mange kalorier
> må kvinder så få og hvor mange må mænd få???

Afhængig hvor "skrap" en kostomlægning du vil gennemføre, så er minimum
1200 kalorier pr. dag. men for, at det også skal kunne holdes ud, så
vil jeg mene, at man bør ligge omkring 1500-1600 kalorier og så få
lettet bagdelen op af sofaen og gå nogen lange ture eller dyrke anden
form for motion.

I princippet skal du bare over tid bare indtage færrere kalorier end dem
du forbruger.
dvs. hvis du kan forbruge fx 2500 kalorier via motion og anden
bevægelse, jamen så kan du indtage op til 2499 kalorier for at opnå et
vægttab. Jo større forskellen mellem indtag og forbrug, desto større
vægttab.
Balancegangen er derudover, at få en mæthedsfornemmelse så man undgår at
"sulte sig" (fysisk overlever man sikkert, men psykologisk set er det
nemmere at omlægge sin kost og stadig blive mæt end gå at rundt med en
konstant sultfornemmelse) og vælge råvarer, der giver de vitaminer og
mineraler man har brug for.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-07 08:20

Carsten Riis wrote:
> lettet bagdelen op af sofaen og gå nogen lange ture eller dyrke anden
> form for motion.

Kør på cykel! kør på cykel! kør på cykel! kør på cykel! :) :) :)

Det er totalt godt, for slet ikke at snakke om hvor rart et
transportmiddel en cykel er (specielt i byerne).

Oh, og nok at drikke, kalorielette mellemmadder og lidt mindre
potioner end man er blevet vandt til hjælper også.

// Hans, der har været den vej :)
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-08-07 22:58

> Hvis man gerne vil tabe sig lidt og vil tælle kalorier - hvor mange
> kalorier må kvinder så få og hvor mange må mænd få???

Hvis du laver et regnestykke, der hedder 1.200 kcal for kvinder, så kan du
bygge det ud med at det du spiser mere, skal motioneres af. Dvs spiser du en
dag 1.500 kcal, så skal du gå en tur på 4 km.
Det er nemmere at omregne det til noget håndterbart. Et stykke wienerbrød
koster 8 km, en småkage 1 km osv. På den måde tager du de værste "synder" og
konverterer dem til motion - det giver en overvejelse om hvorvidt det er
"kalorierne værd". Det er lige som penge - vil du give 100 kr for ½ times
masage? 200 kr? 300 kr? 400 kr? Lav en "prisseddel" på de værste madvarer -
og brug den.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-07 14:44

"Carina Laursen" <cl1980xxx@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvis man gerne vil tabe sig lidt og vil tælle kalorier - hvor mange
> kalorier må kvinder så få og hvor mange må mænd få???

Det kan du få beregnet ret nemt lige her *S*

http://www.slankemakker.dk/index.php?option=com_wrapper&Itemid=115

Mvh
Finn

Fra : Anders

Dato : 31-08-07 16:47

> Det kan du få beregnet ret nemt lige her *S*
>
> http://www.slankemakker.dk/index.php?option=com_wrapper&Itemid=115
>

> Mvh
> Finn

Den beregner afviger meget fra diverse andre beregnere jeg er stødt på og
undervurderer helt sikkert mit kalorieforbrug. Forsøg også med dem på
www.madital.dk og www.motion-online.dk - den bagerste overvurderer lidt for
mit vedkommende, mens den forreste rammer ok.

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-07 22:20

"Anders" <nono@nono.dk> skrev i meddelelsen

> Den beregner afviger meget fra diverse andre beregnere jeg er stødt på og
> undervurderer helt sikkert mit kalorieforbrug.

Den er nu bygget over Harris-Benedict Basal formel og testet til at se om
den regner samme resultater ud i Ecxel ud fra samme værdier indtastet på
siden.... så vi tror på at den holder.
Kan sige at jeg er overrasket over hvor MANGE kalorier Harris-Benedict Basal
formel synes man må indtage.... men det er jo bare positivt. Så er der det
mere at "spare på" hvis man vil tabe sig

Finn

Fra : mariole

Dato : 15-10-07 08:23

On 27 Aug., 18:02, "Carina Laursen" <cl1980...@mail.dk> wrote:
> Hej
>
> Hvis man gerne vil tabe sig lidt og vil tælle kalorier - hvor mange kalorier
> må kvinder så få og hvor mange må mænd få???

styrt ind på www.slankerummet.dk før det lukker.
meld dig ind (det er stadigvæk gratis lidt endnu, men solgt til en
eller anden)
Der er nogle virkelig gode features, bl.a. WHOs vægt for hhv. kvinder
og mænd.
Desværre har Peer, det dygtige menneske, der har oprettet sitet, solgt
det til en mand, der herefter vil kræve penge for at deltage.
Men husk tommelfingerregnen: Spiser du mere end du forbrænder, sætter
resten sig som fedt. Så simpelt er det - desværre.
Du får lige WHOs formel for kvinder her:
18-30 år = 19,44 x kropsvægt i kg + 636 kcal.
31-60 år = 10,80 x kropsvægt i kg + 1104 kcal.
over 60 år = 11,76 x kropsvægt i kg + 859 kcal.

Så kan du selv regne det ud.
Forøvrigt har jeg selv gavn af et medlemsskab af www.weightwatchers.dk
Jeg har nået min målvægt og går til gratis vejning. Den udfordring
hjælper til at holde min vægt på plads.
Venlig hilsen
MarianneO