Bredbånd til boligforening?
Fra : Henning

Dato : 27-08-07 08:02

Hvem kan/vil tilbyde minimum 20Mbit til boligforening?
Pt. har vi www.ventelo.dk hvor vi betaler ~1500,-/md i alt for 10Mbit
(1M i upload). Selv om vi sidder 30 lejligheder på linien oplever jeg
sjældent mindre end 8M i dl-hastighed.
Hvem kan tilbyde et tilsvarende produkt, bare med højere hastighed?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-08-07 08:04

Henning <no.mail@all.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> sjældent mindre end 8M i dl-hastighed.
> Hvem kan tilbyde et tilsvarende produkt, bare med højere hastighed?

Det kan stort set alle større udbydere, hvis jeres kobber vel og mærke kan
klare den højere hastighed og at I ikke bor for langt væk fra centralen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning

Dato : 27-08-07 15:26

On 27 Aug 2007 07:03:37 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Henning <no.mail@all.invalid> crashed Echelon writing

>Det kan stort set alle større udbydere, hvis jeres kobber vel og mærke kan
>klare den højere hastighed og at I ikke bor for langt væk fra centralen.

Har du nogle konkrete forslag? TDC, CyberCity o.a. vil kun lave
individuelle løsninger til flere hundrede kroner pr. måned

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 27-08-07 15:43

Henning <no.mail@all.invalid> wrote in

> [...]

I kan også købe en til - og så bruge en dual-WAN router.

Mvh. NKJensen

Fra : Henning

Dato : 27-08-07 16:02

On 27 Aug 2007 14:42:55 GMT, Niels Kristian Jensen
<nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote:

>Henning <no.mail@all.invalid> wrote in

>I kan også købe en til - og så bruge en dual-WAN router.

Problemet er, at ideen bliver svær at sælge hvis prisen for hver
lejlighed stiger væsenligt. Det må det siges at gøre, hvis der blot
tilkøbes endnu en linie.
Hvis jeg kigger på almindelige bredbåndsforbindelser er hastigheden
steget voldsomt samtidig med priserne er faldet over det sidste år.
Man kan efterhånden få 25Mbit til ~300,-/md, men kun til individuel
tilslutning

Fra : per christensen

Dato : 27-08-07 22:54

> [...]
> steget voldsomt samtidig med priserne er faldet over det sidste år.
> Man kan efterhånden få 25Mbit til ~300,-/md, men kun til individuel

Hvad med at høre Ventelo om de kan / vil levere en større forbindelse ?
Ellers skal i nok have en fiberforbindelse.
Hvor har du set en 25Mbit forbindelse til 300 kr ?

MVH
Per

Fra : Linde

Dato : 28-08-07 02:08

"per christensen" <per@pc-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor har du set en 25Mbit forbindelse til 300 kr ?

Dansk Bredbånd har 25/25 til 349...lidt mindre, hvis man får en pakke med tv
og telefoni.

Mvh
Linde

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-08-07 07:32

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> crashed Echelon writing

> Dansk Bredbånd har 25/25 til 349...lidt mindre, hvis man får en pakke
> med tv og telefoni.

Ja, prisen er pr lejlighed hvis hele foreningen vælger at tilslutte sig.

Men så får I osse fiber ind i ejendommen, og skal lige være obs på om DB
har fiber lige udenfor boligblokken eller om der skal graves nogle
kilometer.

med ADSL får du ikke mere end 2Mbit upload på nuværende tidspunkt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning

Dato : 28-08-07 08:44

>Hvad med at høre Ventelo om de kan / vil levere en større forbindelse ?

Har sendt forespørgsel, men har ikke hørt fra dem endnu. Det samme
skete for ~6 mdr siden, da jeg sendte dem en mail