Skærme
Fijala 3554
EIZO FlexScan S2431W - erfaringer?
Fra : Peter Holm

Dato : 26-08-07 21:39

Hejsa
der skal en ny monitor til og jeg er går efter en eizo (eller en apple)

Jeg ved jo at EIZO FlexScan S2411WK får rigtig megen ros, men hvad med den
nye
EIZO FlexScan S2431W - har nogen gjort sig erfaringer med den ?

Er det mon samme panel i ny indpakning? If so, hvorfor er den så 2K
billigere end S2411WK?

Kan Apples 23" Cinema overhovedet være med?

Mvh
Peter

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-09-07 13:24

Peter Holm skrev:

> Er det mon samme panel i ny indpakning?

Begge kører med et S-PVA-panel fra Samsung med samme specs., så
jeg tvivler på, at det er et nyere panel i S2431W.

> If so, hvorfor er den så 2K billigere end S2411WK?

Måske fordi at S2431W ikke har to DVI-I-indgange som S2411W, men
derimod en D-Sub og en DVI-I, men det kan også skyldes lavere
produktionsomkostninger generelt.

> Kan Apples 23" Cinema overhovedet være med?

Nej. Langt fra.

--
Hilsen
Madsen

Fra : CHS

Dato : 04-09-07 14:54

On Sat, 01 Sep 2007 14:24:07 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Måske fordi at S2431W ikke har to DVI-I-indgange som S2411W, men
>derimod en D-Sub og en DVI-I, men det kan også skyldes lavere

Nogle, der ejer denne skærm og kan komme med ros/ris ?

Hvilke alternativer i samme prisklasse ?

Skal bruges til 3D spil (af og til), web design og photoshop.

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-07 21:21

CHS skrev:

> Nogle, der ejer denne skærm og kan komme med ros/ris ?

Apples eller Eizos?

--
Hilsen
Madsen

Fra : CHS

Dato : 05-09-07 11:33

On Tue, 04 Sep 2007 22:21:20 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Apples eller Eizos?

Eizo's :)

Er ude efter det bedste af det bedste under 10K Dkr.
Har også kig på Dell 27", men den har ikke fået top karakter og kan
ikke få den set i Dell showroom......

Den skulle støje lidt pga. det store skærm areal og en lille
generator, der larmer lidt i 27" WIDE TFT Dell'en.

Støjer Eizo'en ?

Går med planer om at bygge en komplet vand afkølet PC, så vil minimere
støj gener - arbejder oftest om natten, så alle lyde forstærkes i de
sene still nattetimer :)

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-09-07 11:47

CHS wrote:

> [...]
> Den skulle støje lidt pga. det store skærm areal og en lille
> generator, der larmer lidt i 27" WIDE TFT Dell'en.

Jeg købte en 27" Dell for ikke længe siden. Knivskarpt billede, fuldstændigt
uovertruffen byggekvalitet, og helt lydløs. Men... På et lille område på
skærmen, vel omkring 2*2 cm, var der en misfarvning - mindede lidt om når
der er et fedtfingeraftryk på en skærm. Det gad jeg selvfølgelig ikke se på,
og fik den ombyttet. Det blev dog kun værre - den nye skærm havde en grønlig
misfarvning i den venstre tredjedel af skærmen, og lidt rødlig i den anden
side. Dell mente, at det da var indenfor specifikationerne, og gad ikke gøre
noget. Jeg mente det var stærkt irriterende, og returnerede skærmen - jeg
syntes ikke jeg ville betale omkring 8.500 for en skærm, som var
fuldstændigt ubrugelig i grafisk sammenhæng.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : CHS

Dato : 05-09-07 19:36

Hvad købte du istedet for Dell'en ?

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-09-07 06:16

CHS wrote:

> Hvad købte du istedet for Dell'en ?

Indtil videre benytter jeg min gode gamle 22" CRT Compaq P1220. Jeg kan ikke
finde ud af hvad jeg skal have, jeg tror jeg venter et stykke tid, og ser
hvad der kommer af nyheder.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : CHS

Dato : 06-09-07 10:33

>Indtil videre benytter jeg min gode gamle 22" CRT Compaq P1220. Jeg kan ikke
>finde ud af hvad jeg skal have, jeg tror jeg venter et stykke tid, og ser
>hvad der kommer af nyheder.

Hvad med Eizo'en ?

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : Peter Holm

Dato : 06-09-07 19:06

CHS wrote:

> Hvad med Eizo'en ?
>
> Venlig hilsen/Best regards
> CHS

jeg har nu købt eizoen, kalibreret den med eyeone og kørt med den en uge.
Jeg er meget meget tilfreds og temmelig imponeret.
For det første er den ultra skarp overalt.
Farverne er langt bedre end min gamle xerox, men specielt er sort helt
fortræffeligt.
Der er overhovedet ingen tendenser til mørke hjørner.
Behøves jeg at sige 0 pixelfejl...
Eet lille bitte minus; den kan ikke sænkes nok og derfor er underkanten af
skærmen lige 3-4cm højere end jeg foretrækker. Men det er nok også meget en
vanesag.
Alle 8000,- værd!

Jeg er spændt på om jeg kan finde en lcd til tv-stuen der matcher den.
Overvejelsen går på et samsung
http://www.pixmania.com/dk/dk/552341/art/samsung/lcd-fjernsyn-le37m86bd.html
men det er så et helt andet forum.

Peter

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-09-07 07:23

CHS wrote:

> Hvad med Eizo'en ?

Den er for lille. :) Jeg overvejer en 30", men synes kontrastniveauet er for
ringe på de der findes. Det var faktisk en af Dellens styrker, ikke perfekt,
men fint sortniveau samtidig med at den var ret lysstærk.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : CHS

Dato : 07-09-07 14:27

On Fri, 7 Sep 2007 08:23:03 +0200, "Morten Wartou"
> [...]

>ringe på de der findes. Det var faktisk en af Dellens styrker, ikke perfekt,
>men fint sortniveau samtidig med at den var ret lysstærk.

Jamen både 27" og 24" kører samme opløsning - finder du 1920X1200 for
småt på 24" ?

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-09-07 18:02

CHS wrote:

> Jamen både 27" og 24" kører samme opløsning - finder du 1920X1200 for
> småt på 24" ?

Næeh, det er bare de 24" der er for småt. :) Jeg ville også gerne have den
ekstra opløsning man får på en 30" - men det kræver nok sit grafikkort at
køre spil i den opløsning.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-09-07 14:44

"CHS" <claus.henrik.seifert@gmail.com> wrote in message
> [...]
Jeg har en HP LP3065 og den er rigtig flot. Jeg synes bestemt ikke jeg
mangler kontrast. Jeg bruger den til billedbehandling.
Mvh,
Hans

Fra : Morten Wartou

Dato : 20-09-07 14:11

Hans Kruse wrote:
> "CHS" <claus.henrik.seifert@gmail.com> wrote in message

> Jeg har en HP LP3065 og den er rigtig flot. Jeg synes bestemt ikke jeg
> mangler kontrast. Jeg bruger den til billedbehandling.

Okay - hvad når mørket falder på? Bliver du ikke generet over sortniveauet?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou