Aktier og udbetaling
Fra : Christian Madsen

Dato : 25-08-07 10:35

Hej Alle,

Så vidt jeg har forstået, bliver der på aktieselskabets
generalforsamling besluttet, om der skal udbetales noget at overskuddet
til aktionærene. Hvor kan man finde oplysninger om den slags
udbetalinger? (jeg spiller nemlig et "hjemmelavet" aktiespil).

Desuden ved jeg, at der kan være en række fordele ved at investere i
forskellige selskabet, herunder giver Tivoli vist et årskort. Findes
der et sted, hvor man kan se, om der er knyttet sådanne fordele til køb
af aktier i selskabet og evt. hvor mange man skal have?

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : KT

Dato : 25-08-07 11:41

Kig på selskabernes hjemmesider efter udbytter og andre fordele.
I flere kurslister fremgår seneste udbytteprocent samt dato for
generalforsamling også.

Knud

Fra : Nicolai Schultz

Dato : 25-08-07 13:57

Hej Christian.

Du kan evt. bruge www.aktieplus.dk

Der skulle der stå en del om hvilke fordele de forskellige virksomhedere
tilbyder til deres aktionærer.

Nicolai

Fra : Christian Madsen

Dato : 25-08-07 16:18

Nicolai Schultz skrev den 25-08-2007:
> Hej Christian.
>
> Du kan evt. bruge www.aktieplus.dk
>
> Der skulle der stå en del om hvilke fordele de forskellige virksomhedere
> tilbyder til deres aktionærer.
>
> Nicolai

God side, tak for linket.

På baggrund af dine / jeres erfaringer, hvem leverer så de bedste aktie
anbefalinger?

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Bent Krog

Dato : 25-08-07 16:57

Jeg er tilmeldt Jyske Bank's aktier anbefaling, men om det er den bedste, er
nok smag og behag.

Mvh Bent.

Fra : KT

Dato : 25-08-07 17:35

> God side, tak for linket.
>
> På baggrund af dine / jeres erfaringer, hvem leverer så de bedste aktie
> anbefalinger?

Det vil man aldrig kunne sige noget begavet om - det er jo spådomme om
fremtidig udvikling.
Tro på din egen fornuft - hvis for mange løber samme vej som en anbefaling
påvirker det jo i sig selv kursfastsættelsen og dermed får du sandsynligvis
købt for sent til at hente den forventede gevinst.

Knud