Tele2-adsl. Alternativ router?
Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 24-08-07 22:58

Hejsa.

En veninde har en 2Mb-forbindelse hos Tele2. Den kom med et Billion
adsl-modem.
Hun vil gerne gå på nettet uden kabel og gider ikke have både modem og
router stående og trække strøm.
Er der nogle her der kender en god router med wifi og indbygget adsl-modem
der vil virke med Tele2-adsl?
Hvad skal jeg kigge efter?

--
Thomas Dahl Pedersen

Fra : Jens Johansen

Dato : 25-08-07 17:53

"Thomas Dahl Pedersen" <news@thomasdahlREMOVETHIS.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> router stående og trække strøm.
> Er der nogle her der kender en god router med wifi og indbygget adsl-modem

Philips SNA6500

kører upåklageligt på Cybercity, men burde fungere ligeledes med Tele2
/Jens

Fra : Hans

Dato : 25-08-07 20:03

Thomas Dahl Pedersen wrote:
> [...]
> router stående og trække strøm.
> Er der nogle her der kender en god router med wifi og indbygget
> adsl-modem der vil virke med Tele2-adsl?

I princippet vil enhver nyere wifi-router med indbygget ADSL-modem virke,
men et godt bud er denne Linksys:

Hans

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 26-08-07 00:23

Hans wrote:

> I princippet vil enhver nyere wifi-router med indbygget ADSL-modem virke,
> men et godt bud er denne Linksys:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=211349

Okay. Er det plug & play eller skal den konfigureres? Hvordan?
--
Thomas Dahl Pedersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-08-07 00:44

Thomas Dahl Pedersen <news@thomasdahlREMOVETHIS.dk> crashed Echelon writing

> Okay. Er det plug & play eller skal den konfigureres? Hvordan?

Du skal kende protokollen som Tele2 anvender samt nogle VPI/VCI
indstillinger.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 26-08-07 09:04

Bjarke Andersen wrote:

> Du skal kende protokollen som Tele2 anvender samt nogle VPI/VCI
> indstillinger.

OK. Er der nogle her der har disse oplysninger? Tele2s hjemmeside er som
støvsuget for teknisk dokumentation.

--
Thomas Dahl Pedersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-08-07 09:17

> OK. Er der nogle her der har disse oplysninger? Tele2s hjemmeside er som
> støvsuget for teknisk dokumentation.

Prøv at kigge i din nuværende router

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 27-08-07 14:42

Bjarke Andersen wrote:

> Prøv at kigge i din nuværende router

Der er ikke noget router, men kun et billion modem. Den har ikke noget
ip-nummer, så jeg kan ikke logge ind på den for at se hvordan den er
konfigureret.

--
Thomas Dahl Pedersen

Fra : Klavs.Thaarup@gmail.~

Dato : 19-09-07 12:22

On 27 Aug., 15:42, Thomas Dahl Pedersen <n...@thomasdahlREMOVETHIS.dk>
wrote:

> Der er ikke noget router, men kun et billion modem. Den har ikke noget
> ip-nummer, så jeg kan ikke logge ind på den for at se hvordan den er
> [...]

Tele 2 ADSL bruger primært
VPI = 0
VCI = 101

Prøv at se om dette virker.