Rygeforbud fremmer Alkoholisme
Fra : Chokmah

Dato : 22-08-07 01:14

var forbi lænken i dag for at se på noget regulering af medicin - de har
sådan en stue hvor afvænnende eller tør lagte alkoholiker kan side og
drikke det alt det kaffe og te de kan få ned for 8 kr normalt sad der 20-25
mennesker dedrhavde fundet et fællesskab i ikke at drikke nu sider der 3
dvs. for det meste 2 da en af dem ofte er ude at ryge ....Nå nu har
formynder staten altså taget livet af det fællesskab - mit bedste gæt er at
en go del af de mennesker der plejede at komme der slet og ret slår sig på
flasken igen ... det er ikke helt rimeligt ....

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-08-07 09:04

On Wed, 22 Aug 2007 02:13:33 +0200, "Chokmah" <usnet1*@gmail.com>
wrote:

> [...]
>en go del af de mennesker der plejede at komme der slet og ret slår sig på
>flasken igen ... det er ikke helt rimeligt ....

Skift ordet ryger ud med ordet jøde og man ser straks hvor hetzende
antirygelobbyens propaganda, med det gennemkorrupte kræftens
bekæmpelse i spidsen, egenligt er!

Fra : Pernille

Dato : 22-08-07 10:31

"Chokmah" <usnet1*@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at en go del af de mennesker der plejede at komme der slet og ret slår sig
> på flasken igen ... det er ikke helt rimeligt ....

Og, hvad med at forvente bare LIDT, af disse mennesker?
Måske er de havnet, hvor de er, fordi ingen, nogensinde, har forventet noget
af dem...?

Fra : ThomasB

Dato : 22-08-07 11:08

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Og, hvad med at forvente bare LIDT, af disse mennesker?
> Måske er de havnet, hvor de er, fordi ingen, nogensinde, har forventet
> noget af dem...?

Det kan der være noget om.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-08-07 18:50

On Wed, 22 Aug 2007 11:30:54 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Og, hvad med at forvente bare LIDT, af disse mennesker?
>Måske er de havnet, hvor de er, fordi ingen, nogensinde, har forventet noget
>af dem...?

Pernille ingen forventer du skal være den skapeste kniv i skuffen så
tillad mig at dele tanker med dig som du angiveligt ikke forstår

Alkoholisme og narkomani er en sygdom på lige fod med sukker syge
årsagerne er dog nogen andre for det meste er dte en form for selv
medicinering i mod forskelige sinds lidelser .."de her mennesker"
har kæmpet en hård kamp for at komme ondet til livs og har vundet -
fro at få sejeren til at vare ved så har de nogen muligheder for at
være sammen med andre som alternativ til misbruget / selv
medicenerinegn - det er skrøbeligt men det fungere for mange
indtil man altså indførte dte her ryge forbud

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/ Great Multimedia !

Fra : Pernille

Dato : 22-08-07 19:34

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> medicenerinegn - det er skrøbeligt men det fungere for mange
> indtil man altså indførte dte her ryge forbud

I sidste ende, har vi alle vores eget frie valg.
Jeg kan have lyst til en flødekage. Men, da jeg vil af med de der 2 kg, så
tager jeg den ikke.
Det er sgu så nemt, at kalde det en sygdom.
Forældre, der ikke kan finde ud af at opdrage deres barn, elsker også DAMP.
Med DAMP, kan man fralægge sig ethvert andsvar.
Det er sgu for nemt!!!!! Og, jeg véd, hvad jeg taler om.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-07 01:39

On Wed, 22 Aug 2007 20:33:59 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Og, jeg véd, hvad jeg taler om.

jeg tviler på det var en joke - men den var faktisk meget go

alle ved hvad de ved - kvaliteteten af ens viden er så en anden sag

MvH Bo M Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 12:06

> [...]
> DAMP. Med DAMP, kan man fralægge sig ethvert andsvar.
> Det er sgu for nemt!!!!! Og, jeg véd, hvad jeg taler om.

Nej Pernille.
Du TROR du ved, hvad du taler om.
Alkoholisme er skam andet og mere end en "selvvalgt sygdom", som kan vælges
til eller fra.

Må jeg anbefale dig, om du ønsker at blive klogere på området, at rekvirere
materiale og bøger om alkoholisme hos AA?

Jeg kan love dig, du vil blive først forbavset, dernæst klogere.

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 22-08-07 16:22

> [...]

> en go del af de mennesker der plejede at komme der slet og ret slår sig på
> flasken igen ... det er ikke helt rimeligt ....

Sæt hele banden på Vivitrol, så er det slut med at drikke!
--
Jesper

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-08-07 18:52

On Wed, 22 Aug 2007 17:21:39 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Sæt hele banden på Vivitrol, så er det slut med at drikke!

Det kan man ikke det er ikke som sådan forbudt at drikke og hvis folk
vil så har d elov til det - men de skal fame også ha et alternativ til
at lade være

MvH Bo M Mogensen

Fra : Pernille

Dato : 22-08-07 19:35

> Det kan man ikke det er ikke som sådan forbudt at drikke og hvis folk
> vil så har d elov til det - men de skal fame også ha et alternativ til
> at lade være

Hvad tager du i timen, som babysitter?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-07 01:40

On Wed, 22 Aug 2007 20:34:50 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Hvad tager du i timen, som babysitter?

kan du selv se noget samenhæng i det der står og det du svare ?

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jesper

Dato : 22-08-07 21:20

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> Det kan man ikke det er ikke som sådan forbudt at drikke og hvis folk
> vil så har d elov til det - men de skal fame også ha et alternativ til
> at lade være
>

> MvH Bo M Mogensen

Javel! Men så skal kommunerne have lov til at smække kassen i for
alkoholikere der nægter at tage deres Vivitrol.
--
Jesper

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-07 01:43

On Wed, 22 Aug 2007 22:19:36 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Javel! Men så skal kommunerne have lov til at smække kassen i for
>alkoholikere der nægter at tage deres Vivitrol.

så skal du lave grundloven om det er forbudt eller rettere sagt alle
har ret til at spise hver dag - endvider så virker det ikke jeg har
boet i en komune hvor de sad hårdt på kontant hjælpen well så begyndte
vi da bare at begå indbrud så var det problem løst

MvH Bo M Mogensen

Fra : Pernille

Dato : 23-08-07 08:27

> [...]
> boet i en komune hvor de sad hårdt på kontant hjælpen well så begyndte
> vi da bare at begå indbrud så var det problem løst

Det lyder som forkælede børn, dem du skriver om.Stil for fan*** nogle krav
til dem!

"Så begynder vi da bare at begå indbrud!" - Hold kæft hvor barnagtigt.
Og så er jeg lige glad med om du kalder det en sygdom.

Jeg mener, stadig, at vi som voksne selv vælger, hvad vi gør.
Vælger jeg at blive stor og ulækker, fordi jeg elsker søde sager...
Vælger jeg at få en masse bumser (hud), fordi jeg elsker chips og usund
kost.

Vælger jeg alkohol, med hvad det indebærer, så må jeg selv
finde ud af at klare tingene.
Alle skal have mad, hver dag. Ingen har krav på alkohol, hver dag!

Bo Mogensen, jeg regner med, at du tjener til føden, ved at
arbejde med alkoholikere, ellers er du selv en af dem. Derfor
kan du ikke sætte dig ind i min tankegang.

De ligger som man har redt. Alkoholikere må også have ansvar!
Det skulle ikke være nødvendigt med en babysitter.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 12:09

> [...]
> Vælger jeg at blive stor og ulækker, fordi jeg elsker søde sager...
> Vælger jeg at få en masse bumser (hud), fordi jeg elsker chips og usund

Du er altså hoppet med på moden og myten om livsstil?

Selvkontrol - egen skyld osv?

Det bliver sgu et "fint" samfund, man kommer til at opleve, når - hvis -
sådanne synspunkter bliver fremherskende.

Egon

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-07 21:09

On Thu, 23 Aug 2007 09:26:44 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Det lyder som forkælede børn, dem du skriver om.Stil for fan*** nogle krav
>til dem!

vil du også sige det til en debatiker ? drop det insulin og tag dig
sammen ?

>"Så begynder vi da bare at begå indbrud!" - Hold kæft hvor barnagtigt.
> Og så er jeg lige glad med om du kalder det en sygdom.

well sådan var det

>Vælger jeg alkohol,

ingen skal begribe hvad de ikke formår at fatte at det så ikke
afholder dem fra at have en markant holdning til forhold de ikke
begriber er der ikke noget nyt i - livet som alkoholiker er et helved
så der er næppe nogen der vælger dte hvis de kan blive fri - men nu
ved jeg ikke om du kender til at have en dårlig dag ? hvis du
forestiller dig alle dine dage er dårlige og alkoholen lindre - kan du
så forstå nogen bliver forfalden til det ?

kan du i øvrigt forestille at ikke alle mennesker i hele verden har
dte på samme måde som dig eller mener du vi alle er ens ?

>Bo Mogensen, jeg regner med, at du tjener til føden

nope pensioneret

>, ved at
>arbejde med alkoholikere, ellers er du selv en af dem. Derfor
>kan du ikke sætte dig ind i min tankegang.

min tankegang favner der er mange måder at tænke og føle på og ingen
skla begriber bare en brøkdel af dem alle

>De ligger som man har redt. Alkoholikere må også have ansvar!

Det er jo netop det de har taget dem der er gået i behandling ( indtil
ryge forbudet )

>Det skulle ikke være nødvendigt med en babysitter.

mener du dybest set at de
hjem lse
alkoholikerne
narkomanerne
de sinds liden
folk med aids og sukker syge

de kan bare tage sig samme også er deres situation løst ?

MvH Bo M Mogensen

Fra : Jesper

Dato : 23-08-07 16:34

> [...]

> boet i en komune hvor de sad hårdt på kontant hjælpen well så begyndte
> vi da bare at begå indbrud så var det problem løst

Vi tager lige Grundlovens §75:
Stk. 2.
Den, der ikke selv kan ernære sig eller sine, og hvis forsørgelse ikke
påhviler nogen anden, er berettiget til hjælp af det offentlige, dog mod
at underkaste sig de forpligtelser, som loven herom påbyder.

Hvis kommunen påbyder alkoholikeren at gå i Vivitrolbehandling og
alkoholikeren nægter. Så kan kommunen med Grundloven i hånden smække
pengekassen i.
--
Jesper

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 23-08-07 22:02

> [...]
>
> Hvis kommunen påbyder alkoholikeren at gå i Vivitrolbehandling og
> alkoholikeren nægter. Så kan kommunen med Grundloven i hånden smække

arh man kan vist ikke sidestille loven og kommunen på den måde.

Jens

Fra : Tveskaeg

Dato : 23-08-07 08:47

(Jesper) wrote:

>Sæt hele banden på Vivitrol, så er det slut med at drikke!

Hellig Jesper har talt!

Fra : René Løweneck

Dato : 22-08-07 17:05

Hej !

> [...]
> en go del af de mennesker der plejede at komme der slet og ret slår sig på
> flasken igen ... det er ikke helt rimeligt ....

Nej, det er ikke rimeligt.

Men der er desværre også mange små lokal klubber/foreninger, der snart
bukker under pga. rygeforbud under banko o.lign. På samme måde er der en
række andre områder, hvor rygeloven vil give bagslag big time.

Men ved du hvad,- det tror jeg såmænd end ikke at politikerne har overvejet,
da de vedtog rygeloven. Det er ikke studenterhuen, der har trykket _de_
politikere.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Pernille

Dato : 22-08-07 18:24

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overvejet,
> da de vedtog rygeloven. Det er ikke studenterhuen, der har trykket _de_

Det kan være, men jeg synes, at det er noget af det aller bedste, der
nogensinde er besluttet af politikerne. Hurra! Endelig kan jeg spise min
mad, på en restaurant, uden røg! Hvor er jeg glad!!!
Selvfølgelig skal jeg ikke ryge, bare fordi andre har den dårlige vane.
Jeg elsker stærk lakrids, men jeg går ikke rundt i restauranter og propper
det ind i munden på andre... Jeg vil ikke have noget som helst med rygeres
dårlige vaner at gøre.
Min mand elsker risengrød. Jeg hader risengrød. Han propper det ikke ind i
munden på mig.
Jeg elsker pasta, han hader det. Jeg propper det ikke ind i munden på ham.
Jeg vil ikke have rygeres røg!

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 22-08-07 18:32

On Wed, 22 Aug 2007 19:23:31 +0200, Pernille wrote:

> [...]
> munden på mig.
> Jeg elsker pasta, han hader det. Jeg propper det ikke ind i munden på ham.

Helt enig, men du taler for døve øre, en del af de kære rygere mener det er
deres ret at forgifte andre mennesker.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Pernille

Dato : 22-08-07 18:43

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig, men du taler for døve øre, en del af de kære rygere mener det
> er
> deres ret at forgifte andre mennesker.

Man kan, inden for landbruget, få en spray, der lugter af orne. Jeg kunne
tænke mig at bruge sådan en spray, når rygere begynder at tænde op. Jeg kan
jo sige, at jeg holder af lugten. - Og det er jo bare ærgerligt, hvis
de ikke deler min opfattelse / smag!

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 22-08-07 18:49

On Wed, 22 Aug 2007 19:42:43 +0200, Pernille wrote:

> [...]
> tænke mig at bruge sådan en spray, når rygere begynder at tænde op. Jeg kan
> jo sige, at jeg holder af lugten. - Og det er jo bare ærgerligt, hvis

Rigtig god ide, sådan en vil jeg have fat i.

--
Rent-A-Troll.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-08-07 20:41

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Rigtig god ide, sådan en vil jeg have fat i.

Det er ikke nødvendigt, du er allerede et svin.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 22-08-07 22:15

On Wed, 22 Aug 2007 21:40:46 +0200, N_B_DK wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Det er ikke nødvendigt, du er allerede et svin.

Hvor er du dygtig.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-08-07 19:18

On Wed, 22 Aug 2007 19:23:31 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Det kan være, men jeg synes, at det er noget af det aller bedste, der
>nogensinde er besluttet af politikerne. Hurra! Endelig kan jeg spise min
>mad, på en restaurant, uden røg! Hvor er jeg glad!!!

jeg kan læse ud af dit indlæg at du har svært ved at holde dig til
sagen og dine resturante besøg kommer ikke sagen ved - men det er et
spørgsmål om behandlings steder hvor man lige behandler noget andet
ind uvanen med at ryge og der er det ikke skide smart man jager dem
væk der er gået i behandling

MvH Bo M Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 12:12

> Det kan være, men jeg synes, at det er noget af det aller bedste, der
> nogensinde er besluttet af politikerne. Hurra! Endelig kan jeg spise min
> mad, på en restaurant, uden røg! Hvor er jeg glad!!!

Ja - hurra---
Jeg - jeg - jeg---
Hvor er verden dog vidunderlig---
Nu er det snart legalt at være egoistisk og selvcentreret---

Når blot "de rigtige" bestemmer kan alskens kontrol og undertrykkelse finde
sted---
Når bare Jeg - jeg -jeg-jeg---

Egon

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-08-07 13:17

On Thu, 23 Aug 2007 13:12:01 +0200, Egon Stich wrote:

> [...]
> Nu er det snart legalt at være egoistisk og selvcentreret---
>
> Når blot "de rigtige" bestemmer kan alskens kontrol og undertrykkelse finde

Ja, det må du som ryger jo vide alt om.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-07 21:23

On Thu, 23 Aug 2007 13:12:01 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

> [...]
>Nu er det snart legalt at være egoistisk og selvcentreret---
>
>Når blot "de rigtige" bestemmer kan alskens kontrol og undertrykkelse finde

ja ingen er som bekendt forpligtiget over evne

MvH Bo M Mogensen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-08-07 21:35

On Thu, 23 Aug 2007 22:23:00 +0200, Bo M. Mogensen wrote:

> ja ingen er som bekendt forpligtiget over evne

Nej, og det er heldigt for dig og Egon.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-08-07 04:50

On Thu, 23 Aug 2007 22:35:05 +0200, Ludvig Nielsen <" lunielsen
"@yahoo DOT dk> wrote:

>Nej, og det er heldigt for dig og Egon.

du er en mærkelig mand PL på den en side er du rabiat i dine
postninger på den anden side er du sunhedes apostel

MvH Bo M Mogensen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 24-08-07 13:37

On Fri, 24 Aug 2007 05:49:34 +0200, Bo M. Mogensen wrote:

> du er en mærkelig mand PL på den en side er du rabiat i dine
> postninger på den anden side er du sunhedes apostel

Haha, javel ja

--
Rent-A-Troll.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-07 13:19

> Nej, og det er heldigt for dig og Egon.

Du ved såmænd ikke, hvad jeg betragter som virkelig heldigt.
Nemlig at jeg har en alder, der gør, at de fulde virkninger af de hellige
askettyper, der ønsker at bestemme over alle, for deres egen skyld
selvfølgelig, ikke kommer til at slå igennem i min levetid.

Egon

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 23-08-07 22:19

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
> Jeg vil ikke have rygeres røg!

Når nu inge som privat person, ejer en beværtning i vejle, så kan du vel
ikke forvendte at hun slukker sin smøg fordi du kommer ind og vil købe en
øl.

Hvis du nu havde en butik der solgte tøj fra østen, og du valgte at tænde en
røgelses pind, når du åbnede om morgenen, så kunne jeg da heller ikke kræve
at du slukkede den når jeg kom ind.

Inge fra vejle har røget i 30 år, hendes kunde kreds de sidste 20 år har
været rygere, negotinen og tjæren driver ned over tapettet, i hendes lille
stamværtshus.
tro mig hvis du kom der ville du ret hurtigt vende om og gå din vej, og det
er jo heldigt at vi lever i et frit land hvor du ikke er tvungen til at ryge
pasivt i inges private ejendom.

er der andre steder hvor du før den nye lov var tvangsinlagt til pasiv
rygnign, jeg tror det ikke.
det kan da godt ske du er sur over at du ikke kan gå ud og spise uden at
blive udsat for røg, men du kommer altså på resturangen friviligt, og det er
jo ikke rygerens skyld, at der ikke er nogen ikke rygere der vil åpne en
resturant, hvor du kan spise uden røg.

havde der været et stort marked for røgfrie spisesteder havde de også været
der uden lovgivning.

Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-08-07 04:53

On Thu, 23 Aug 2007 23:19:01 +0200, "JENS ANDERSEN"
<gladfjernlortet1@mail.dk> wrote:

>havde der været et stort marked for røgfrie spisesteder havde de også været
>der uden lovgivning.

ja dte er egentligt besynderligt man bliver nød til at lovegive om
noget som man skulle tro folk kunne tage af sig selv fordi det er en
go ide - men regerionger vudere folk ikke kan tænke selv hvorfor de
skal have hjælp til det

MvH Bo M Mogensen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 24-08-07 13:41

On Fri, 24 Aug 2007 05:53:18 +0200, Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> noget som man skulle tro folk kunne tage af sig selv fordi det er en
> go ide - men regerionger vudere folk ikke kan tænke selv hvorfor de

Man er nødt til at lovgive, fordi rygerne i alt for mange år bare har gjort
som de ville, og "glemt" at tage hensyn til de folk der ikke røg.

De rygere der ikke kender ordet _hensyn_ må jo hjælpes, såre enkelt.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-08-07 04:11

On Fri, 24 Aug 2007 14:40:37 +0200, Ludvig Nielsen <" lunielsen
"@yahoo DOT dk> wrote:

>Man er nødt til at lovgive, fordi rygerne i alt for mange år bare har gjort
>som de ville, og "glemt" at tage hensyn til de folk der ikke røg.
>
>De rygere der ikke kender ordet _hensyn_ må jo hjælpes, såre enkelt.

Nå ja så må man lave et kompromis - alternativt lade være op til den
enkelte foretning hvad for en ryge politik de vil føre også lade det
op til kunderne om de vil komme eller ikke

MvH Bo M Mogensen

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 25-08-07 20:28

> [...]
> gjort
> som de ville, og "glemt" at tage hensyn til de folk der ikke røg.

det kan da ikke være rygernes forbrydelse, at de tænder en smøg når de er på
en beværtning med en ryge politik der siger al rygning tiladt.
hvis jeg kommer i et lokale hvor ejeren siger at det er tilladt at ryge, så
brokker jeg mig da ikke hvis der er en der tænder en smøg. (men det kan være
jeg finder et andet sted at opholde mig)

kommer jeg i hjem eller en resturant hvor der er tændt starinlys, kan jeg da
heller ikke kræve at lysene bliver slukket, heller ikke selvom det vist er
bedvidst at det er lige så usundt som pasiv rygning. (men jeg kunne da
spørge pændt)

dengang jeg røg, mener jeg nu jeg tog meget hendsyn hvis der var en ikke
ryger, få gange er jeg blevet spurgt om ikke jeg kunne lade være med at ryge
på et spisested, fordi der var en ved nabobordet der ikke kunne tåle røg, og
selvfølgelig viser man da det hendsyn, også selvom den pågælende ikke ryger
friviligt var gået ind i et lokale vor ejeren havde givet tiladelse til at
jeg røg.

> De rygere der ikke kender ordet _hensyn_ må jo hjælpes, såre enkelt.

Ja det er helt rigtigt, men den store gruppe af ikke rygere, der ikke kender
ordet tolerance skal vel hjælpes lige meget.

Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-08-07 18:54

On Wed, 22 Aug 2007 18:05:06 +0200, "René Løweneck" <rene@loweneck.dk>
wrote:

> [...]
>bukker under pga. rygeforbud under banko o.lign. På samme måde er der en
>række andre områder, hvor rygeloven vil give bagslag big time.

hele lortet statede med en amerikansk tv prædikant der havde succes
så rullede det vider igenem det profane eu og nej masse opdragesle er
noget skidt

MvH Bo M Mogensen

Fra : Poul E Hansen

Dato : 22-08-07 19:47

On 22 Aug., 02:13, "Chokmah" <usne...@gmail.com> wrote:
> [...]
> en go del af de mennesker der plejede at komme der slet og ret slår sig på
> flasken igen ... det er ikke helt rimeligt ....

Hvis stuen er (var) et sted for folk af hvilke de fleste er afhængige
af røg og måske tilmed er hjemløse synes jeg der i det mindste burde
være perioder hvor rygning var tilladt. Jeg gætter dog på at der før
kunne ryges hele tiden. og med 20-25 mennesker af hvilke de fleste
åbenbart kom der for at ryge må luften have blevet ubehageligt tæt af
røg. Af hensyn til bla. resten af brugerne eller dem der holdt sig væk
pga. røgen er rygeforbud bedre. Når de rygeforbuddet bliver udlevet på
værtshusene skal det nok lære nogle at lade være med at ryge (eller
måske drikke) hele tiden.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-07 01:41

On Wed, 22 Aug 2007 18:47:20 -0000, Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

> Når de rygeforbuddet bliver udlevet på
>værtshusene skal det nok lære nogle at lade være med at ryge (eller
>måske drikke) hele tiden.

enten er man misbruger eller så er man ikke

MvH Bo M Mogensen

Fra : Tveskaeg

Dato : 23-08-07 08:48

> [...]
>pga. røgen er rygeforbud bedre. Når de rygeforbuddet bliver udlevet på
>værtshusene skal det nok lære nogle at lade være med at ryge (eller

Men kravet om ren luft stopper ved dørtærsklen!

Endnu en dobbeltmoralist.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-08-07 13:18

On Thu, 23 Aug 2007 09:48:02 +0200, Tveskaeg wrote:

> Men kravet om ren luft stopper ved dørtærsklen!

Tag en kiks.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-08-07 10:49

On 23 Aug., 09:48, Tveskaeg <nob...@noone.com> wrote:

> Men kravet om ren luft stopper ved dørtærsklen!

Hvad snakker du om?

Fra : Tveskaeg

Dato : 23-08-07 11:14

On Thu, 23 Aug 2007 02:49:10 -0700, Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

>Hvad snakker du om?

At kravet om ren luft også skal gælde udendørs og at kørsel med
køretøjer der benytter fossile brændstoffer skal forbydes.

Igen af de hellige ikke rygere der har propaganderet her i gruppen er
parat til at ofre deres skide biler på den rene lufts alter.

Dobbeltmoral så det basker.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-08-07 13:20

On Thu, 23 Aug 2007 12:14:17 +0200, Tveskaeg wrote:

> [...]
>
> Igen af de hellige ikke rygere der har propaganderet her i gruppen er
> parat til at ofre deres skide biler på den rene lufts alter.

Prøv noget nyt, forlad bodegaen og se hvad der sker ude i den store verden,
der bliver skam gjort ting for at rense luften, men hvor er det dog
ynkeligt, du sidder og flæber som et lille barn der ikke må få en is, bliv
dog voksen, dit skvat.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-07 21:26

On Thu, 23 Aug 2007 14:20:04 +0200, Ludvig Nielsen <" lunielsen
"@yahoo DOT dk> wrote:

>Prøv noget nyt, forlad bodegaen og se hvad der sker ude i den store verden

det tror jeg såmænd også han gør men når han er der så er det
rigmeligt at fler talet af bruger ikke skal stå skole ret for politisk
korekthed

MvH Bo M Mogensen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-08-07 21:37

On Thu, 23 Aug 2007 22:25:36 +0200, Bo M. Mogensen wrote:

> det tror jeg såmænd også han gør men når han er der så er det
> rigmeligt at fler talet af bruger ikke skal stå skole ret for politisk
> korekthed

Gider du oversætte det til dansk.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-08-07 04:51

On Thu, 23 Aug 2007 22:36:36 +0200, Ludvig Nielsen <" lunielsen
"@yahoo DOT dk> wrote:

>Gider du oversætte det til dansk.

enten forstår du eller så gør du ikke - jeg kan ikke hjælpe dig hvis
ingen af ordene id et jeg har skrevet ligner noget dansk for dig ja så

MvH Bo M Mogensen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 24-08-07 13:41

On Fri, 24 Aug 2007 05:50:45 +0200, Bo M. Mogensen wrote:

> enten forstår du eller så gør du ikke - jeg kan ikke hjælpe dig hvis
> ingen af ordene id et jeg har skrevet ligner noget dansk for dig ja så

Lige den omgang volapyk, gav ingen mening.

--
Rent-A-Troll.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 25-08-07 04:12

On Fri, 24 Aug 2007 14:41:22 +0200, Ludvig Nielsen <" lunielsen
"@yahoo DOT dk> wrote:

>Lige den omgang volapyk, gav ingen mening.

jeg tror ikke det er meningen man skal gaves at fatte alt her i livet

MvH Bo M Mogensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-07 21:12

On Thu, 23 Aug 2007 12:14:17 +0200, Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
>
>Igen af de hellige ikke rygere der har propaganderet her i gruppen er
>parat til at ofre deres skide biler på den rene lufts alter.

ja det er der sjovt nok ikke nogen der tænker over eller vil være ved

MvH Bo M Mogensen

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-08-07 12:32

On 23 Aug., 12:14, Tveskaeg <nob...@noone.com> wrote:

> [...]
>
> Igen af de hellige ikke rygere der har propaganderet her i gruppen er
> parat til at ofre deres skide biler på den rene lufts alter.

Dårligt argumnet for at man skal have lov til at forgifte luften med
tobaksrøg.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-07 21:24

On Thu, 23 Aug 2007 04:31:34 -0700, Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

>Dårligt argumnet for at man skal have lov til at forgifte luften med
>tobaksrøg.

Det er der heller ingen der siger de skal men når mål gruppen er ryger
og ja der hvor de mødes for at løse derres problem så er dte ikke
rigmeligt man jager folk væk fra behandlingen med ryge forbud

MvH Bo M Mogensen

Fra : H. Bojer

Dato : 12-09-07 15:31

Bo M. Mogensen wrote:

> Det er der heller ingen der siger de skal men når mål gruppen er ryger
> og ja der hvor de mødes for at løse derres problem så er dte ikke
> rigmeligt man jager folk væk fra behandlingen med ryge forbud

Antirygeloven handler ikke om kunder, klienter med videre, men om
arbejdsmiljø, hvor man ikke skal udsættes for røg (passiv rygning) på sin
arbejdsplads - medmindre man har eget kontor og arbejdspladsen iøvrigt
tillader det.
--
Ingen signatur her!

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-08-07 22:24

On 23 Aug., 22:24, Bo M. Mogensen <usn...@gmail.com> wrote:

> Det er der heller ingen der siger de skal men når mål gruppen er ryger
> og ja der hvor de mødes for at løse derres problem så er dte ikke
> rigmeligt man jager folk væk fra behandlingen med ryge forbud

Tveskæg tænkte vist på rygebegrænsninger i det hele taget.