Skærme
Fijala 3554
Ny eller brugt skærm?
Fra : Marianne

Dato : 21-08-07 10:04

Hej

Jeg vil flytte en ældre stationær pc til sommerhuset. Maskinen er mellem 3
og 5 år gammel. Men jeg har ike nogen skærm til den og vil derfor anskaffe
en. Den skal ikke være noget særligt, køre på et on-board kort og bruges til
tekstbehandling.

Har været inde på dba.dk og kigge, samt på edbpriser.dk, men jeg synes
priserne på førstnævnte er tæt ved de billigste ny-priser.

Kan det overhovedet betale dig at kigge efter en brugt fladskærm, eller skal
jeg tage en billig ny? Der skulle ikke ligefrem blive frost i sommerhuset,
men hvis der gør - kan en skærm klare frost??

mvh
Marianne

Fra : J

Dato : 21-08-07 15:12

On Tue, 21 Aug 2007 11:04:20 +0200, "Marianne"
<handel@fjerndettelundbak.dk> wrote:

> [...]
>jeg tage en billig ny? Der skulle ikke ligefrem blive frost i sommerhuset,
>men hvis der gør - kan en skærm klare frost??

Ja, frost kan de godt tåle. Men kondens i forbindelse med hurtig
opvarming er slet ikke sundt for elektronik, og heller ikke for
computeren.

Når man nu tænker på indbrud i sommerhuse, er det så en god løsning
med en flad ? folk stiller til gengæld ældre CRT-skærme ud til
storskræld, - så de er til at få gratis.

Men en flad 17" kan man vel finde til 1500 kr.

Egentlig burde du vel medbringe en lille bærbar ?

mvh

John

Fra : Marianne

Dato : 21-08-07 23:11

> Ja, frost kan de godt tåle. Men kondens i forbindelse med hurtig
> opvarming er slet ikke sundt for elektronik, og heller ikke for
> computeren.

Nej .. arbejder på at få installeret en sol-ventilator, så der hele tiden er
dejlig halv-lunt.

> Når man nu tænker på indbrud i sommerhuse, er det så en god løsning
> med en flad ?

Måske ikke, men der har 7-9-13 ikke været indbrud i området i 13 år. Har nu
heller ikke tænkt at lade skærmen stå synlig, når jeg ikke er der. Men jeg
skal udover at bruge huset som sommerhus, også bruge det til stille og
roligt arbejdssted. Ca. 1 uge 1 gang/md.

>folk stiller til gengæld ældre CRT-skærme ud til
> storskræld, - så de er til at få gratis.

Ja. Faktisk har jeg en selv.

> Men en flad 17" kan man vel finde til 1500 kr.

Såmænd til under 1000.- i Fona. Har købt sådan en til min søn før jul. Og
den er helt OK.

> Egentlig burde du vel medbringe en lille bærbar ?

Ja. Sagen er bare, at jeg *hader* bærbare. De er for tunge og afstanden
mellem skærm og tastatur passer mig ikke. Så derfor. Men jeg har da en
bærbar HD

mvh
marianne

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-08-07 21:26

Marianne wrote:

> Ja. Sagen er bare, at jeg *hader* bærbare. De er for tunge og afstanden
> mellem skærm og tastatur passer mig ikke. Så derfor. Men jeg har da en
> bærbar HD

Har du prøvet at sætte et eksternt keyboard på en bærbar. Hvis der ikke
er stik til mus og keyboard kan de fås med USB tilslutning.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 02:35

Marianne wrote:
> [...]
> eller skal jeg tage en billig ny? Der skulle ikke ligefrem blive
> frost i sommerhuset, men hvis der gør - kan en skærm klare frost??

Ja, kig i den gruppe der hedder dk.marked.privat.edb.ekstern
Der er af og til gratis CRT skærme. Der er bl.a. én derinde nu til 50 kr.
Jeg fik mig en 19" Dell Trinitron der kun har været brugt i et par år
(svarer til en Sony G400). Den var gratis men skulle selv hente den i
Odense. Så du kan sikkert også godt finde en i nyhedsgruppen.

MVH
Steen
Kolding