Alternativ til Børneopsparing....
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-08-07 19:10

Min datters moder har flyttet vor fælles datters børneopsparing til en bank
der giver 3.75 %.

Det er selvfølgeligt for lidt (får 3,85 % på min lønkonto), så jeg leder
efter at alternativ til en børneopsparing.

Så, hvis der er 19 år til min datter bliver 21 år gammel, hvordan kan jeg så
bedst muligt forrente de penge der bliver sat af til det?

Det er mellem 1000 og 5000 kr pr år fra nu af.

Mvh Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-07 19:58

"Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så, hvis der er 19 år til min datter bliver 21 år gammel, hvordan kan jeg
> så

Få banken til, at bruge pengene i puljeinvest ( kalder de det vist i vores
bank ).

Der købes obligationer / aktier for pengene og afkastet går så til barnet.

Har ikke helt styr på, hvordan det virker endnu, da vi først fik lavet
ordningen på vores børneopsparinger, her sidste nytår....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-08-07 21:09

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Har ikke helt styr på, hvordan det virker endnu, da vi først fik lavet
> ordningen på vores børneopsparinger, her sidste nytår....

Der er et par ting i det.

1. Hendes mor har flyttet børneopsparingen uden mit vidende, derfor vil jeg
finde en alternativ.
2. Normalt må man kun sætte 3000 kr ind om året, det ville være fedt hvis
man kunne komme over den grænse...

Mvh Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-07 11:34

"Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 2. Normalt må man kun sætte 3000 kr ind om året, det ville være fedt hvis
> man kunne komme over den grænse...

Det kan man vist også i enkelte år.
Anyway- det nemmeste er vel så, at lave en alm. konto i hendes eller dit
navn og så køb præmieobligationer eller lignende for pengene.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Michael

Dato : 16-08-07 16:16

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote in message

> [...]
> Anyway- det nemmeste er vel så, at lave en alm. konto i hendes eller dit
> navn og så køb præmieobligationer eller lignende for pengene.

ROFL!

Præmieobligationer??!! Dem har man ikke kunnet købe i årevis...

Fra : Nicolai Schultz

Dato : 20-08-07 20:42

> ROFL!
>
> Præmieobligationer??!! Dem har man ikke kunnet købe i årevis...

JO, og det kan man faktisk stadig. Det foregår igennem fondbørsselskaber så
som Dana Invest, og andre.

Jeg vil, som finansøkonom, anbefale dig at sætte de 3000 ind på en konto som
kun du kender til, og investere for dem. Evt. med hjælp fra banken. Sats på
de mere sikre aktier (bl.a. bank aktier.)

Nicolai

Fra : Anders Majland

Dato : 20-08-07 20:53

> Sats på
> de mere sikre aktier (bl.a. bank aktier.)

Ha - Nogen der husker Varde Bank ?

/A

Fra : Michael

Dato : 20-08-07 22:13

"Nicolai Schultz" <schultz2@FJERNDETTEwebspeed.dk> wrote in message

> [...]
> på
> de mere sikre aktier (bl.a. bank aktier.)

Ja tak, SVENSKE præmieobligationer - men det var vel ikke det der blev
hentydet til?

Og husk lige at sige, at der skal betales skat af aktieafkastet - det skal
der ikke af renterne på en børneopsparing, men det er du jo naturligvis
bekendt med som finansøkonom ik?

"Sikre aktier" - det er et begreb der ikke findes i virkelighedens verden.
Der findes risikable aktier og knap så risikable, men ingen sikre
overhovedet.