Ang. ustabile CC forbindelser.
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 16-08-07 07:47

½øjs@

Som fortalt i tråden fra 4-8-07 (Martin Johansen (6000)) har vi haft meget
bøvl med ud fald på CC.

Vi fik en tekniker ud fra TDC for at måle linien, for det skulle gerne køre
stabilt den sidste måned, inden vi får 15Mb fra TDC. Kobberet var fint, men
han fattede ikke, vi var på den central, for der ligger en "lige rundt om
hjørnet". Problemet for CC er bare, at det koster dem lidt mere at have os
der. CC kunne løse vores problem, men de vil åbenbart hellere miste deres
kunder.

Det er fint med alternativer til TDC, men det bliver sgu noget bøvl, når 2
firmaers udstyr bliver rodet sammen.

/Ole

Fra : Bruno

Dato : 17-08-07 00:27

/Ole (6000) wrote:
> [...]
> kunder.
>
> Det er fint med alternativer til TDC, men det bliver sgu noget bøvl, når 2

Jeg ved godt hvilket firma jeg tror laver bøvlet og det er ikke CC.

TDC har konstant gået til grænsen af sagsanlæg når de på nogen måde
kunne smide grus i maskineriet hos de andre udbydere. Der er sikkert
teknikere hos TDC der er reele nok, men den måde ledelsen agere på er en
helt anden sag så det skulle ikke overraske hvis årsagen til at CC ikke
er på den nærmest central skal findes der.

Mvh
Bruno

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-08-07 10:13

> [...]
>der. CC kunne løse vores problem, men de vil åbenbart hellere miste deres

Det er sjovt du nævner det - da jeg havde problemerne så spurgte jeg
netop om der ikke var en central tættere på.. efter lidt "åh og jamen"
så indrømmede han, at det var der, men det var kun noget de gjorde i
aller yderste konsekvens (altså flyttede kunderne) da det kostede
kassen for dem pga. TDC.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : per christensen

Dato : 19-08-07 19:57

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> miste deres kunder.
>
> Det er fint med alternativer til TDC, men det bliver sgu noget bøvl, når 2

En forbindelse mellem en central og en kunde koster det samme på alle
centraler.
At flytte en kunde fra en central til en ande kostede for 2 år siden 750 kr.
Men TDC deler deres centraler op så man kan være nabo til en central men
hører til en anden !
TDC har også udstyr stående steder hvor andre udbydere ikke har adgang,
disse stede kalde de kabel huse, og der har de også ADSL udstyr men ingen
andre kan få lov til at stille udstyr der.

MVH
Per